Gevallen en na een week nog pijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MMindy, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMindy

MMindy Niet meer actief

Onze dochter van 2,5 is vorige week hard gevallen. Meteen begon ze hard te huilen enze kreeg een flinke bult boven op haar hoofd. Ik maak me om zulke dingen niet gauw druk, maar de dag erna kreeg ze hoge koorts en heeft ze bijna 2 dagen geslapen. Vanaf zondag was ze koorts vrij , maar ze blijft moe en huilerig. Op dinsdag hebben we haar zelfs weer van het kdv moeten halen omdat ze bleef huilen. Gister en vandaag weer (ze is ook opeens volledig onhandelbaar)en nu ligt ze weer te slapen, terwijl ze al een half jaar geen middag slaapje meer doet. Wat denken jullie: na-weeen van de koorts, of van de val (hersenschudding?)? Ik vind het nu wel erg lang duren, zo ken ik haar niet.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het is allemaal zó vaag dat ik haar gewoon eens zou laten nakijken door een arts...

3. MMindy

MMindy Niet meer actief

Helaas ben ik bang/weet wel zeker dat de ha dat ook zegt met erbij: kijk het nog maar een weekje aan. Denk dat ik dat dus ook maar doe, maar ondertussen maak ik me wel een beetje zorgen.
    Het is ook vaag, soms heeft ze het over hoofdpijn, maar als ik dan doorvraag word je niet veel wijzer...

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sorrie maar als je dochter zo hard is gevallen en dan 2 dagen bijna slaapt! had ik toch wel even op zijn minst de dokter gebeld en overlegd , dan had je een wekadvies mischien gekregen en andere tips waar je op moest letten
    waardoor je niet zo onzeker was nu
    ik vind het altijd link want je kan niet in hun hoofd kijken wat er aan de hand is wie weet heeft ze wel een hersenschudding ...
    hoop dat je dochter snel weer de oude is

5. MMindy

MMindy Niet meer actief

Tsja, het is een beetje een lastig verhaal. We hadden namelijk niet gemerkt dat haar val zo hard was.(op woensdag gebeurd) Toen ze koorts kreeg de dag erna, dachten we niet aan de val, maar gewoon aan griep. Daar was ze dus zo ziek van. Pas eind van de 2e dag (vrijdag) zei ze dat haar hoofd zeer deed, en toen voelde ik dus onder haar haren, een dikke bult. Zaterdag nog koorts (40,3) en zondag ging het beter (38,7) Toch was er toen nog geen link van val+slaperigheid, omdat ze griep had. (val+koorts is niet echt eencombi die bij elkaar hoort.) Maandag was ze weer koortsvrij alleen zo huilerig en slaperig. Dinsdag werden we dus gebeld door kdv, woensdag weer moe en huilerig, en vanmiddag dus zelfs nog 2u geslapen. (temp 36,1) En omdat het nu dus al wat langer duurt met de vermoeidheid, het huilen en ze heeft nu een paar x aangegeven dat ze hoofdpijn heeft, beginnen we het aan die val te linken ipv de griep. Aan een hersenschudding kun je toch niks doen (rust houden), maar het zou wel veel verklaren. Ze is eigenlijk nooit ziek, dus zo ken ik haar gewoon niet. We kijken we even per dag, gaat het morgen weer niet op het kdv, dan gaan we rechtstreeks naar de ha.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zou morgen gewoon sowieso een afspraak maken bij de huisarts als ik jullie was.
    Beter een keer teveel naar de huisarts, dan een keer te weinig.

Als je hard op je hoofd valt kan je meer dan alleen een hersenschudding oplopen.
    Dat ze ineens koorts krijgt kan misschien wel aan die val liggen, je hersenen zijn onderanderen je temperatuurregelaar.
    En dat ze ineens suf is, kan ook door de val komen.
    Dit is in ieder geval niet normaal bij jullie dochter zoals ik het begrijp uit je verhaal.
    Dus zonder twijfel morgen even laten checken bij de huisarts.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind het een vreemde combinatie van dingen, ik zou zéker de HA bellen en de boel uitleggen. Ik ga er niet vanuit dat hij je terug naar huis stuurt met 'kijk het nog maar een weekje aan'. Als het echt allemaal van die val komt, dan lijkt er wel meer aan de hand en dat kan dan meteen ook wel serieus zijn. Ik zou er op staan dat hij op z'n minst wat tests doet of doorverwijst!

8. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn eerste reactie is ook waarom hebben jullie er niet naar laten kijken toen ze zo extreem veel ging slapen? (suf worden is altijd een reden voor allarmbellen, zeker in combie met 2 dagen lang slapen en ik zou dan een dokter raadplegen, of het nu van de val of de koorts was) ik zou dat zeker ook nu alsnog doen. ze zit duidelijk niet goed in haar vel zo te horen. aan een hersenschudding is inderdaad weinig te doen, maar je krijgt dan wel een wek advies voor de eerste 48 uur en dat is ook niet voor niks natuurlijk. en veel rust en een rustige ruimte is ook aan te bevelen. het kdv is dus veel te druk dan.

9. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik had morgen ook de ha even gebeld vind het ookraar dat ze suf is en opeens steeds wil slapen ik zou zeggen bellen

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook bellen. Zoveel slapen, pijn, onrust klinkt inderdaad alsof echt meer aan de hand is. Niet laten afschepen met een weekje aankijken. Maar even op controle om haar na te kijken.
    En ik zou ook rustig aan doen met haar. Lekker thuis, boekje lezen, knutselen.
    Niet teveel tv, dat is niet zo goed voor het herstel als het een hersenschudding is..

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik snap dat je niet meteen gebeld hebt.. Koorts + veel slapen hoort gewoon bij griep.
    En die van dit jaar is echt heel gemeen.. Ken genoeg mensen die er 2 weken ziek van zijn geweest.

Maar als je het niet vertrouwt zou ik toch bellen want ik kan me voorstellen dat je het wel erg toevallig vind.
    Even controleren kan toch niet te veel moeite zijn voor je huisarts?
    Dan ben jij ook weer gerustgesteld.
    (mijn huisarts vindt dat in ieder geval nooit zo'n probleem en die os echt van het ouderwetse met uitzieken en kippensoep en dergelijke)

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou echt wel aan de bel trekken en je niet af laten schepen. Snap ook niet zo goed dat je dat nog niet gedaan hebt eerlijk gezegt, het klinkt namelijk nogal verontrustend.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik had al tig keer met de ha gebeld en het lijkt me sterk dat hij zegt dat je het nog een weekje aan moet kijken. mocht dat toch zo zijn, zou ik dikke stennis schoppen. klinkt echt niet goed hoor!

14. MMindy

MMindy Niet meer actief

Heb inderdaad niet aan de bel getrokken omdat er in onze omgeving veel ziek waren met flinke koorts en veel slapen. Ik ga echt niet voor elk griepje bellen.
    Vanmorgen was ze weer haar vrolijke zelf, mijn ongerustheid was dus overbodig.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, met m'n kinderen ga ik liever te vaak dan te weinig naar de huisarts, ze kunnen nog maar moeilijk aangeven, wáár de pijn zit en hoe heftig het is. Dus dan laat ik liever een arts even dingen checken - ook al twijfel ik of het nodig is. Wat dat betreft neem ik liever geen risico's want als het wél mis gaat, dan vergeef je jezelf natuurlijk nooit...

ik heb wel vaker bij de huisarts gezeten ook simpelweg om bv even de oortjes na te laten kijken. Ja ze is verkouden en ja, haar tanden komen door. Dus 1+1 = 2 --> natuurlijk heeft ze pijn in haar hoofdje... maar ik kan niet zien of er toevallig nog een oorontsteking bovenop gekomen is waar ze zo'n last van heeft.

Maar oke, fijn dat ze weer zichzelf is.

16. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik vind het erg raar dat je niet de ha op z'n mist gebeld hebt om te overleggen. Je kunt beter een keer te vaak de ha bellen dan te weinig! Ik kan me geen enkele rede bedenken om niet te bellen, ik vind dat je veel te lang afwacht!

Deel Deze Pagina