Mijn zoontje is 6 maanden en valt al vanaf zijn geboorte moeilijk in slaap, het is nu een tijdje goed gegaan maar nu is het weer helemaal drama. Ik herken zijn moeheids signalen en ga dan gelijk met hem naar boven, wiegen met hem, bij hem leggen, alleen neerleggen, op mijn borst leggen niks werkt bij hem. Hij is zo moe en lijkt ook wel gefrustreerd omdat hij niet kan slapen dat hij elke keer gigantisch gaat huilen. Met zijn middag slaapje ben ik af en toe wel 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen, ik wil hem niet laten huilen want hij raakt alleen maar overstuur maar valt niet in slaap. Het enige wat s'avonds helpt is zijn fles geven en hem dan slapend in zijn bedje neerleggen, maar ik kan hem niet voor elk slaapje een fles geven. Controleer ook altijd alles vuile luier, honger etc maar dat is het allemaal niet. Hij gaat vrolijk mee naar boven maar op het moment dat hij merkt dat hij moet slapen gaat hij huilen. wie heeft er tips voor mij wat ik nog kan doen, ben een beetje ten einde raad, zit nu ook alweer een uur met een huilend kind met vuurrode wangen van moeheid.
Wat vervelend meid... Ik herken het wel, mijn oudste is ook een ontzettend slechte slaper (geweest). Het klinkt heel cru maar die van ons heeft huilen echt nodig om in slaap te vallen. Soms wel 20 tot 30 min lang. Als hij dan slaapt, slaapt hij super goed en hij is in het algemeen een heel vrolijk mannetje. Heb je het al eens geprobeerd om hem iets langer te laten huilen? Is ziekte/pijn verder wel uitgesloten?
Heb het huilen nooit zo lang geprobeerd omdat ik het zo zielig vind want hij is dan altijd heel erg overstuur. Ziekte is verder uitgesloten. Hij is altijd super vrolijk en slaapt als hij eenmaal slaapt ook goed alleen dat inslapen is echt drama
Misschien dan toch maar uitproberen en een grens voor jezelf te stellen bijvoorbeeld 15 of 20 minuten. Sommige kindjes hebben huilen voor het slapen gewoon nodig.... ik vind het zelf ook vreselijk om hem te horen huilen maar ik weet wel dat hij daarna goed kan slapen en weer als een vrolijk mannetje wakker wordt. Er was hier laatst ook een topic van iemand anders over. Je bent iig niet de enige
Wat vervelend. Vraag me af of het een fase is waar ik nog niet in ben beland maar er nog aan komt?? Wat doe je allemaal om hem in slaap te krijgen? Hier heb ik een krukje naast het bed. Normaal leg je hem weg en gaat hij braaf slapen maar als hij eens moeilijk doet en overduidelijk doodmoe is dan ga ik naast het bed op het krukje zitten. Ik zeg niets maar ben er gewoon. Hij ziet mij dan. Ik sta alleen op als hij zijn speen kwijt is of als hij huilt een aai over de bol. Maar ik blijf stil aanwezig tot hij in slaap valt. Zoiets al eens geprobeerd?
is overdag wandelen met draagzak of wandelwagen een optie? Dat werkt hier goed. En dan 's avonds gewoon met fles? Ze leren vanzelf om zelf in slaap te vallen, de een wat sneller dan de ander .
Ik heb al van alles geprobeerd, ik begin op bed, dan leg ik hem op mijn borst neer en beweeg hem wat heen en weer dit werkte eerst heel goed, binnen 5 minuten sliep hij, als ik hem nu zo neerleg gaat hij huilen, ik wieg hem, leg hem tegen mijn schouder en ga rustig lopen met hem, ik leg hem in zn bedje en ga er bij zitten en aai wat over zijn gezichtje of zing fluisterend een liedje voor hem, of ik zeg en doe helemaal niets. Ik leg hem bij mij in bed en ga naast hem leggen. Kortom zo goed als alles al geprobeerd. Nu is hij sinds 2 dagen over op pyamapapje ipv rijstebloem en nu valt hij van zijn laatste fles ook niet meer in slaap. (rijstebloem had hij altijd door speen nr 1 en laatste beetje door papspeen. Pyamapapje gaat alleen door de papspeen en dan is fles te snel leeg en is hij nog wakker), denk dat ik morgen weer weer over ga op de rijstebloem.
draagzak wil hij niet, hij is heel erg bewegerig en ik merk dat hij zich niet prettig voelt, plus dat ik nog steeds last heb van bekkeninstabiliteit dus ik hou dat zelf ook niet lang vol. Wagen is wel een optie maar duurt ook altijd erg lang voor hij dan eindelijk slaapt.
Ja lastig me oudsre was en is een moeilijke slaper als baby al en is nu 7 en word nog vaak wakker. Ik ging op gegeven moment maar mee naar bed omdar ik er zo moe,vam werd. Mischien toch maat laten huilen. Bij mij werktr dat niet. Hoop bij jou wel
Bij ons hetzelfde. Rond die leeftijd dan. Soms ging het door een sprongetje/tandje weer even lastig, maar alles is een fase. Ze leren zóveel nu, dat kan hun wezen flink onrustig maken. Wat je doet is aan jezelf. Realiseer je wat er gebeurt in zijn hoofd als je je kindje laat huilen juìst als hij mama zo nodig heeft. 5 minuten oké, maar 20/30 minuten?!? Heb je jezelf wel eens hard huilend in slaap gehuild? Ik wel en ik sliep dan als een os, maar werd met een leeg gevoel wakker. Laat staan wat dat doet met zo'n jong kindje. Maar dat is mijn mening. Wat ik je wèl kan vertellen is dat het bij ons vanzelf veranderde. Eerst hebben we gewiegd, getroost zonder wiegen, samen in slaap vallen in het grote bed. Toen werkte net als bij jou in slaap voeden prima. Heel lang gedaan en wat ik deed? Ik maakte kleinere flessen en deed het flesje voor het slapen gaan met een 1 speen. Kost meer moeite, maakt moe en ze krijgen zo niet teveel kv binnen. Was ik ergens anders dan thuis en lukte in slaap voeden niet, dan droeg ik hem in slaap. Slaapkapje van bondolino omhoog, wandelen en na een minuut of 10 gaf ie zich over. Ineens merkte ik dat hij niet in slaap viel aan de fles. Legde hem in bed... en voila: hij viel zelf in slaap. Zonder huilen, zonder kookwekker methode. En bij een sprongetje (denk nu een maand geleden) wilde hij ineens weer een tijdje in mijn armen rustig worden. En nu zet ik meneer na he tandenpoetsen in bed, vouwt hij zijn armpjes om mijn nek, kusje op zn hoofd en hij gaat liggen. Nooooiit had ik verwacht dat dit zo kon. Ik dacht ook dat ik methodes moest volgen als enige oplossing. Nu weet ik dat dat niet zo is. Het volgen van je kindje is soms best zwaar en soms werkt niks. Maar het gaat over. Zolang je maar je hart volgt.
Dit!!!!!!!!!! Ik denk dat het een fase is. Heeft mijn dochter ook gehad. Misschien moet je hem bijv overdag niet op bed leggen maar in de. Box? Dat hielp bij die van mij toen wel.
bedankt voor je verhaal, dit geef me weer een beetje moed. Ik ga vanavond weer rijstebloem proberen met de nr1 speen, zoals ik altijd deed. Die opvolgpap dat komt wel weer, zo kan hij rustiger slapen en hebben wij een wat leukere avond. In slaap laten huilen vind ik ook zo sneu, dus ik hoop dat hij zelf het inslapen goed gaat oppakken uiteindelijk.
Hier ook een slechte slaper, vooral overdags, ook periodes gehad dat het enorm lang duurde voor hij uiteindelijk sliep! Gek werd ik ervan. Het zijn inderdaad fases want het is iedere keer weer anders. Wat ik nu doe is me er niet zo druk om maken. Gaat hij huilen, dan ga ik een paar keer terug om hem recht te leggen en speen erin te doen. Maar na een paar keer dan haal ik hem er gewoon uit en neem ik hem mee naar beneden en laat ik hem lekker even spelen. Na een minuut of 10 probeer ik het gewoon weer. Dit werkt meestal perfect. Ik merk dat hij echt heel erg moe moet zijn voor hij wil gaan slapen. Dus gaat hij niet slapen, dan is hij nog niet moe genoeg. Maar die van ons gaat dan ook gewoon rustig spelen. ALs hij zou gaan huilen dan zou ik hem toch weer in bed proberen te leggen. Laten huilen doe ik zo min mogelijk. Beetje miepen mag, maar zodra hij echt gaat huilen dan ga ik naar hem toe. Want ik weet dat het dan alleen maar erger wordt. Voor de avond heeft hier een badje voor het slapen gaan wonderen gedaan!