Mijn jongste is nu bijna 4 maanden oud en pakt sinds 2 dagen constant zijn oortje vast. Eerst dacht ik aan oorpijn maar hij is verder heel vrolijk. Kan het op deze leeftijd al een vermoeidheidssignaal zijn? Ik kan me herinneren dat mijn oudste dit ook deed als hij moe was maar toen was hij zeker al ouder dan een half jaar....
Kan toch ook oorontsteking zijn. Ons zoontje deed het ook, maar was ook vrolijk en je merkte voor de rest niks. Hij had wel wat verhoging, bij de huisarts bleek hij toch een fikse oorontsteking te hebben. Zodra hij aan zijn oortjes zit weten we gelijk dat hij last van zijn oortjes heeft. Maar het zal zeker per kindje verschillen!
Klinkt herkenbaar.. Mijn zoontje doet het nu nog steeds af en toe als hij moe is/zich verveeld. Hij heeft altijd weinig haar gehad, nu dat het wat is gegroeid wil hij daar ook nog wel eens aan trekken, net boven zijn oren.
Bedankt voor de tips! Lastig om te zeggen he.... ik maak volgende week toch maar even een afspraak bij de dokter om een oorontsteking uit te sluiten. Ik moet zeggen hij zit ook constant aan zijn hoofd/haartjes te frunniken tijdens het duimen. Zijn oor zit in de buurt dus wellicht is het ook ontdekken wat nele87 zegt
hier ook vaak aan de oortjes toen, maar dat was puur vermoeidheid en ontdekken. nu zit ze vaak met beide handen op dr oren alsof ze ons niet wil horen (dat idee) ook puur voor de leuk. klap eens in je handjes blij blij blij.. en vervolgens op dr oren even langs de ha als je het niet vertrouwd!