Hoe stop ik hem achter de kat aan te zitten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Josien, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik word er helemaal tureluurs van. Mijn zoontje is gek op de kat. En de kat niet altijd op hem. Maar dat snapt hij niet. Ik heb het al op tig manieren geprobeerd uit te leggen, maar hij blijft de hele dag achter de kat aanrennen. Ik vind het zo zielig voor de kat.

Vandaag ook weer de hele dag strijd gehad. Ik blijf hem maar uitleggen en als hij het na de laatste waarschuwing weer doet, zet ik hem op de trap. Maar als hij daar vanaf komt, sorry heeft moeten zeggen tegen mij en de kat, begint hij gewoon opnieuw. Daarna weer op de trap en zo gaat het de hele dag door.

Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen... Ze zeggen wel eens dat kinderen van deze leeftijd slecht luisteren, maar die van ons is het toonbeeld volgens mij! De kat is een goed voorbeeld, maar het is de laatste tijd wel vaak raak. Het deert hem ogenschijnlijk echt niets wat we zeggen.

Consequent zijn, straffen, positieve aandacht, afleiden... ik dacht eigenlijk dat ik al van alles had geprobeerd, maar misschien hebben jullie nog goede tips?

2. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Oh zoooo herkenbaar! Onze kinderen gaan ook steeds achter de kat aan. Het wordt nu iets minder, maar wat heb ik te doen met dat beessie!

Sorry geen tips, dus je hebt niks aan mijn bijdrage :p maar ik lees ff mee!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Laat hem zelf een stoplicht verven (pizzadoos 2 borden omtrekken en dan 1 rood en 1 groen laten verven). hang het stoplicht op in de kamer. Staat het stoplicht op rood dan is het verboden om de kat te knuffelen!

(ik bedenk ook maar iets hoor)

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    onze katten hebben het zelf opgelost wel een rot manier maar ze hebben haar gewoon keer gebeten toen durfde ze niet meer te pesten ze gaat nu rustig met ze om gelukkig had ze geen wondje maar was wel iets rood

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.419
    113
    Wat hier goed hielp ,wel met honden,mwas dus in plaats van hem aandacht geven voor het klieren, want tja negatieve aandacht als een preek op de gang zetten enzovoort is ook aandacht, was dus erg overdreven de hond aandacht geven en hem volledig negeren en dan echt van kom maar hier plaagt Quinten jou kom maar ik aai wel even lief ach arme hond wat ben jij braaf, dus echt in het overdrevenen en ondertussen zoon negerene hij staat er vlot bij ook de hond aaiend en voorzichtig doent en dan was het ooh wat leuk Quinten kom je ook even lief doen, heel goed van jou en super knap bleegh kwijl haha. Maar 3 dagen en het was afgelopen want hij kreeg er geen aandacht meer door en door lief doen wel dus afgelopen. Geen idee of het met een kat lukt maar proberen kan ;)

6. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier hadden we in het begin hetzelfde probleem met de kids. Waren toen wel net iets ouder, 4 en 5. Bij hun was het vooral het probleem dat ze niet begrepen dat de katten geen "speelgoed" zijn.
    Ik heb ze toen ook keer op keer gewaarschuwd dat de katten ook voor zichzelf op zouden komen wanneer ze te ver gingen en dat is inderdaad ook een paar keer gebeurd. Niets ernstigs gelukkig maar echt zo'n katten waarschuwing dat ze ze ineens een klap gaven met de nagels. Daar zijn ze toen wel van geschrokken en daardoor wat meer erover na gaan denken. Toen kwamen ze er al snel achter dat als ze de katten zo behandelden zoals wij dat doen, de katten ook uit zichzelf bij hun komen en ook niet hun nagels gebruiken o.i.d.
    Nu zijn ze super leuk met de katten...!!

Deel Deze Pagina