gebruik forlax

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

mijn dochtertje van 1 jaar heeft forlax voor geschreven gekregen van de ka. Nu wilde ik eens weten hoe andere kindjes van deze leeftijd dit innemen, want mijn dochtertje drink nooit d'r hele flesje leeg. Kan zoiets ook in het fruithapje bijvoorbeeld?
    Of hoe doen jullie dit?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier al vanaf 2 maanden, maar ik verspreid het over de dag. Maak het flesje 's ochtends klaar en dan krijgt ze het grootste deel na de fruithap, (en eerder dus voor een flesvoeding aan) en wat ze dan eventueel laat staan, geef ik de rest van de dag door achter alle andere eetmomentjes aan enzo, of voordat ze haar drinken 's middags krijgt.

Maar volgens mij kun je het ook prima door een beker/flesje diksap heen doen. Weet alleen niet wat dat met de smaak doet, die combi van smaken...
    Door fruit heen kan denk ik alleen als je het fruit pureert, of als ze daarna nog even iets anders drinkt, want ik begreep van de kinderarts wel dat forlax echt z'n vocht nodig heeft om goed te kunnen werken.

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook benieuwd wat de smaakt is, want daar lees je niets over in de bijsluiter...
    maar dat merken we morgenvroeg vanzelf.
    meestal krijgt ze fruit uit potje of geprakt/gepureerd vers fruit. Dus denk dat ik het daar morgenvroeg maar doorheen probeer te doen. Dat eet ze bijna iedere dag helemaal op.
    hoop dat dit geen negatief effect op de werking heeft van het middeltje (dat het niet in drank is opgelost)

4. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het al tijden door de fruithap. Werkt prima . Wel doe ik er een extra scheut water bij om extra vocht te geven.

5. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das ook wel handig ja! Want vocht blijft natuurlijk erg belangrijk! Maar word de fruithap dan niet te dun om te lepelen...?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Forlax ruikt wel, een beetje fruit-achtig, citroen misschien? Maar ik geef het altijd door de flesvoeding 's ochtends. Je kan forlax misschien wel door het fruit geven en dan nog een beker drinken erbij voor het vocht, maar dat heeft met een baby van 1 geen nut meer denk ik want die voer je neem ik aan geen fruithap meer maar eet gewoon zelf fruit.

7. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter geven we gelukkig nog wel zelf een fruithap. Haar broertje wilde al heel vroeg zelf eten en ook absoluut niet geholpen worden, wat echt ten kosten gaat van de voeding die hij binnen krijgt. Dochterlief vind het tot nu toe nog wel prima zo, dus houden wij het nog even zo. Zeker als de forlax daar doorheen kan!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ah ok, en tot hoe oud ben je van plan dan nog een hap te geven ipv gewoon eten? Want dan zul je over een paar weken toch wel plan B moeten verzinnen mbt de forlax? Heb je het al geprobeerd, gewoon met 50ml water gedurende de dag?

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Gewoon sochtens in 1 x met water. Als ze het niet in 1 x opdrinkt bied ik het later weer aan. Het is net ranja.
    Mijn dochter krijgt 10 gr op ong 150 cc water.
    In het begin ging het wat stroever maar gewoon doorgezet.
    Ze begint nu te springen als ze het zakje ziet hihi

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn vindt het hier inmiddels ook erg lekker idd. Volgens mij smaakt het heel erg naar van die suikervrije ranja met zoetstoffen.... ;)

11. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt ook Forlax. Omdat ze niet tot weinig drinkt moeten wij het in yoghurt, appelmoes, fruitsap, etc. oplossen. Het mocht in alles alleen niet in warme dingen.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Klopt! Ik gebruik het ook als ik niet kan poepuh :-D
    Dochter heeft zakjes zat!

Deel Deze Pagina