weggaan met baby op slaaptijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik vraag me af hoe jullie dit doen:

Als jullie een afspraak hebben op de tijd dat je kindje net slaapt, hoe regelen jullie dat?
    Halen jullie je kindje dan uit bed of leggen jullie hem/haar van te voren al in de autostoel?
    Mijn dochter vind het echt niet grappih om wakker hemaakt te worden maarja, slapen in de autostoel vind ik nou ook weer niet goed voor haar rug

Hoe doen jullie dat?

Gr maartje

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een keer slapen in de autotoeter kan niet kwaad, of in de buggy. Maar plan het meestal om het slaapje heen. Of als het een lange rit is juist zo dat ze in de auto slaapt terwijl ik rij.

3. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Langdurig en vaak slapen in de autostoel zal inderdaad wel niet goed zijn voor het ruggetje, maar af en toe een keertje moet geen kwaad kunnen denk ik hoor! Ik baal er ook gigantisch van als zoonlief net slaapt als ik weg moet of ergens moet zijn (het consultatiebureau is volgens mij helderziend en doet het om mij te pesten geloof ik), vooral omdat hij overdag nog maar weinig slaapt en niet te voorspellen is qua slaapjes.

Stel, ik moet om 10 uur de deur uit en kindje slaapt om half 10, dan leg ik m daarvoor niet in bed. Dus slapen bij mij op de arm, of ik leg m in de autostoel of box of wat dan ook. Als kindje al om 9 uur slaapt dan doe ik het wel weer.. een uurtje vind ik mooi meegepakt weer. Tis een beetje per keer inschatten.

4. tuc

tuc Niet meer actief

toen ze heel klein waren (lees jonger dan een half jaar) dan legde ik hen vast in de kinderwagen of maxi cosi te slapen en wiebelde ik hen daarin in slap en ging weg wanneer het tijd was.

Vanaf een half jaar met de oudste plande ik alles om de slaapjes heen. De jongste pit overall dus die gooi ik dan gewoon in de platte buggy.

5. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Hier in de draagdoek. Hij is even aan het sputteren als ik een transfer met hem maak, maar in de doek weer zo vertrokken.

6. maartje25

Ze is nog maar 7 weken dus zijn de slaapjes heel mpeilijk in te schatten... als ze überhaupt al slaapt... overdag heeft ze er namelijk heel erg veel moeite mee...daarom ben ik blij als ze in haar bedje ligt...

7. maartje25

Een draagdoek is inderdaad handig als je niet met de auto weg hoeft :)

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

In het begin was dit veel makkelijker, ze sliep overal..box, arm, wagen.

Nu plan ik alles rond haar slaapjes heen, wat erg makkelijk is, omdat ze vrij voorspelbaar is met haar tijden.
    Ben blij als ze over gaat op 1 slaapje, dan gaat het nog makkelijker :)

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    tot 13 weken zat er 0 ritme in haar slaapjes. Dus daar ging ik ook echt geen rekening mee houden. Als ze toevallig sliep dan maakte ik har wakker.. als ik een uur/half uur van te voren zag dat ze moe was dan legde ik haar in de mc. In de autos slaapt ze altijd verder (nu nog steeds) en als ze echt moe is slaapt ze dan ook nog wel in de bak..
    Straks met meerdere kinderen kan ik er ook niet altijd rekening mee houden ben ik bang.
    Heeft er wel in geresulteerd dat ze overal slaapt, als ze maar moe genoeg is.. Nu valt ze wel eens in slaap in de boodschappenwagen voorin het zitje :D gewoon rechtop

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat hoeft echt niet zo te zijn.

On topic: ik deed het net als Queeny. Ook als ik met de auto ergens heen ging, dan haalde ik haar uit de stoel en werd ze wakker, maar als ik haar maar snel genoeg in de Bondolino stopte, tukte ze weer verder.

11. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Als hij zijn flesje heeft gehad doe ik vaak even kroelen en dan gaan we weg.dan valt hij caak in slaap in.de auto
    Als ik.een kort tripje heb laat ik hem in de mc liggen,ga ik winkelen leg ik hem over en slaapt hij vaak vanzelf verder.

12. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Word hij echt moe en moet ik binnen half uurtje weg leg ik hem alvast in de mc of kinderwagen duurt het nog.wel1.5 leg ik hem op bed en maak ik hem wakker met geluk slaapt hii dan weer verder.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Lekker in mc zetten. Kan zelfs zijn dat ze dan beter slaapt dan in bed. Kan niet heel veel kwaad; wij hebben het zelfs een paar weken dagelijks gedaan op doktersadvies ivm reflux en slaappillen. Dus zo af en toe. .. Gewoon doen. Enne.... snel genoeg komt er meer ritme en wordt het makkelijker!

Deel Deze Pagina