Schoenen mooi houden

Discussie in 'De lounge' gestart door Novi, 2 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Hoe verzorgen jullie je schoenen? Ik heb best veel mooie schoenen staan, maar ga er niet heel netjes mee om. Nu ik weer een nieuw paar heb, bedacht ik me dat het toch wel handig is als ze even mooi blijven :) Alleen hoe houd ik ze zo mooi mogelijk? Ik heb leren en suède schoenen. Zit er nog een verschil in qua verzorging?

2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik heb zelf alleen maar glad leren schoenen. Die vet ik af en toe in met spul van de schoenmaker. Suede/nubuck schoenen koop ik al jaren niet meer, want ik ben niet zo trouw met inspuiten enz en je kunt ze niet zo lekker oppoetsen, vind ik dan. Er zit zeker verschil in de verzorging! Als je je suede schoenen gaat invetten met leervet, gaan al die kleine haartjes aan elkaar plakken.

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik hou van schoenen! Twee tips:

Houten schoenspanners om het vocht en de rimpels uit het leer te trekken zodra je ze gedragen hebt. Zijn ook speciale spanners voor pumps, zodat het leer niet gaat rimpelen op de neus/daar waar je tenen beginnen. Ik heb 3 of 4 soorten (maat 39, 40 pump), zodra ze een nachtje in de schoen hebben gezeten kunnen ze er opzich ook weer uit.

Verder spuit ik alle suède schoenen 1x per maand in met een spray tegen het vuil. Eventueel kan je ze met een hele zachte borstel nog wat schoon borstelen als je in een plas bent gaan staan of als de hak erg vies is.

Deel Deze Pagina