kunnen jullie helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hallo dames

ik wou vragen of jullie mij wilden helpen, ik moet zoveel mogelijk nuttige besparingstips hebben. en het liefst heel veel

helpen jullie me?

en dit is misschien voor andere mensen ook wel handig? ;)

vertel bijv wat je zelf doet

alvast heel erg bedankt :D

2. Milla

Milla Niet meer actief

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Even bij de bieb de gratis NIBUD agenda 2008 halen, staat vol interessante en nuttige besparingstips!

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Stoppen met roken!

:D Ik weet natuurlijk niet of je rookt, maar mijn man en ik stookten zo'n 200 euro per maand op vroeger.
    Dat houden we nu dus mooi in onze portemonnee.

Telefoon-/ internetabonnementen opzeggen of goedkoper maken, nutteloze verzekeringen opzeggen...
    Boodschappenlijstje maken en alleen dat kopen wat op het lijstje staat...

5. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    De site van Nibud.

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Stoppen met pinnen.
    Gewoon weer contant gaan betalen. Dan weet je veel beter wat je uit kan geven....
    En geef jezelf budget.

Linda

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben dus ook gestopt met pinnen, puur om te zien hoe snel dat geld verdwijnt! Maar je gaat er ook ineens anders mee om. Als ik geld zie 'waardeer' ('k weet niet hoe ik het anders moet zeggen) ik het meer, pinnen is veel makkelijker. Je ziet bij pinnen niet meteen wat weg is, met cash geld wel.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik pin een keer per maand een bepaald bedrag voor de boodschappen en daar moet ik het mee doen. Zo zie ik wat ik uitgeef en red ik het er prima mee.
    Je kan op nibud.nl de gratis agenda aanvragen.

Geen tv's etc op standby
    De verwarming een graadje lager
    Spaarlampen kopen
    Was ophangen ipv de droger. Scheelt een euro per beurt.
    Geen opladers in het stopcontact laten zitten.
    Licht uit in kamers waar je niet bent.
    Spullen waar je niks mee doet verkopen op MP.
    Een keer per week boodschappen doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb jij op digitale tv? op consemeten tv gaat nu over besparen op dingen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Misschien niet echt een besparingstip, maar wel handig om meer controle over je uitgaven te krijgen: wij hebben 3 bankrekeningen. 1 rekening waar het salaris op gestort wordt, en waar alle vaste lasten van af gaan, 1 rekening waar ik elke maand geld naar overmaak om boodschappen, diesel en andere dingen van te kopen, en 1 spaarrekening.
    Als de boodschappenrekening bijna leeg is, is het gewoon klaar en weten we dat we geen kleding enzo meer kunnen kopen, alleen nog boodschappen. En zo weten we ook zeker dat alle vaste lasten iedere maand betaald worden. Op die vaste lastenrekening reserveer ik iedere maand ook wat extra, voor 3-maandelijkse rekeningen zoals het water.
    Vroeger hadden we wel eens een saldotekort als er nog een belangrijke rekening van af moest...daar kan ik dus écht niet tegen. Vandaar dat we het zo hebben opgelost.

12. kaarsjes aan.

13. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    twee jaar geleden heb ik een keer een meevaller gehad en daarvan heb ik een vrieskast gekocht met 6 lades. Als nu ergens brood of vlees in de aanbieding is dan koop ik dat en vries het in porties in. Als ik eten over heb, bijvoorbeeld spagettisaus, dan vries ik dat ook in.

nog een besparingstip: doordeweeks alleen koffie thee en ranja drinken en geen cola of dure sapjes meer. en verder zoveel mogelijk spullen van het huismerk nemen.

en altijd eerst eten en dan pas winkelen want als je gaat winkelen terwijl je trek hebt, koop je altijd te veel.

ik zet tegenwoordig de kachel niet meer zo hoog en heb bij zeeman lekker een paar van die fleecedekentjes gehaald. pas als ik echt ga bibberen zet ik de kachel hoog.

voor de rest: ik heb het aquarium eruit gegooid, tijdschriften en krant afgezegd, koop alleen nog kleren als ik het echt nodig heb.

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
  15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    www.koopjesannie.nl, hier kijk ik elke week voor de baby- en kinderaanbiedingen.

Verder koop ik altijd huismerk bij de Jumbo, erg goedkoop en toch goede kwaliteit. Ik doe voor zijn drieen ongeveer 40 euro boodschappen in de week (excl. luiers)

Verder kun je besparen door de verwarming iets lager te zetten (en warmer aankleden dus).

Wassen tijdens laag tarief (als je een dubbel tarief meter hebt) Droger minder gebruiken en je was op een wasrek drogen (droger verbruikt erg veel energie)

Bijhouden in een kasboek wat je uitgeeft (heb ik een poosje gedaan, maar doe het nu niet meer)

Verder goed bekijken of je alle teruggaven en toeslagen van de belasting wel hebt aangevraagd en goed hebt ingegeven. Ook even kijken of je niet oververzekerd bent.

16. Stef0904

Stef0904 Lid

11 jul 2007
    64
    0
    0
    Utrecht
    Kan nergens de gratis agenda vinden,jullie mischien?

17. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    gelijk op de site www.nibud.nl te zien.. rechts bovenin

18. Stef0904

Stef0904 Lid

11 jul 2007
    64
    0