Wanneer is een baby te groot voor de maxi cosi?

Discussion in 'Verzorging' started by melloncollie, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb gister het verkleinstuk uit de maxi cosi gehaald, terwijl hij nog maar een paar weken op de grote stand stond! Groeit mijn kind nou zo hard?

Ik vraag me dan ook af tot welke leeftijd een baby in de maxi cosi past. Als het zo doorgaat, duurt het niet lang meer eer ze eruit groeit.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Leeftijd verschilt echt per kind. Zodra het hoofdje boven de maxicosi uitkomt issie te klein, de beentjes mogen er wel wat uithangen.

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oh ok, dan weet ik voldoende. Thnx!

4. just who I am

Jul 8, 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    denk ook om het gewicht van je kindje!
    als je kindje te zwaar is voor de maxicosi en je krijgt een ongeluk is het stoeltje niet berekent om de klap op te vangen.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, daar heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar de Maxicosi cabrio kan tot 13 kilo toch? Ik denk dat Milan tegen die tijd er sowieso niet meer in past, dus dan maakt 't eigenlijk weinig uit.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

13 kilo of tot het hoofdje boven de rand uitkomt!

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou ligt mijn zoontje ook in de maxicosi met de verkleiner erin maar heb expres die verkleiner er nog in zitten omdat zijn hoofd anders alle kanten heen kan gaan tijdens het rijden. En als we dan een ongeluk zouden krijgen dat hij ook een opdonder kan krijgen op zijn nekje! Maar merk wel dat het met die verkleiner wat krapper wordt!

Kan ik die verkleiner er toch gewoon uithalen?

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In het zitgedeelte (onder de billen) van de verkleiner zit zo'n schuimrubber kussentje, dat kun je eruit halen en dan kun je weer even vooruit... Jelle had dat probleem ook en zat daarna gewoon wat lekkerder in de MC.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,841
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen wij de verkleiner er uit haalde (met 2 maanden al ofzo!) Legde ik een hydrofiel doek onder haar billen en een rolletje van een hydrofiel doek om haar hoofdje heen, in combinatie met de muts van haar jasje zat ze zo nog stevig.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Dit was voor mij een supertip! Heb het kussentje eruit gehaald en mijn zoontje heeft veel meer ruimte!
    Thanks! :D

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Graag gedaan! Ik heb die tip ook hier gekregen, volgens mij... :D

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    hihi, hier de verkleiner nooit gebruikt...

gewicht is minder relevant dan de lengte. Zolang het hoofd niet boven de cosi uitsteekt is het prima. Beter te zwaar in de maxi cosi dan te snel in het stoeltje. MAar goed, dat moet iedere moeder voor zich weten....

Share This Page