mijn dochter is al ruim 2.5 jaar zindelijk maar nu komt het ik weet gewoon echt niet meer hoe ik het toen gedaan heb mijn zoontje van 2 jaar 2 maanden heeft net 2x op het potje geplast (is nou met de 3de x bezig (weer een klein plasje) maar hoe nu verder ik weet het gewoon echt niet meer hoe ik toen verder ben gaan uitbereiden bij me dochter dus alle verhalen zijn welkom
hahha leuk hoor, ik hoop dat ik het ook helemaal vergeet straks!!!! het ligt eraan hoe je begon.vertelde hij dat hij moest plassen en jij hebt zijn broek uit gedaan en op po gezet? of zelf broek uitgedaan op gezeten? of met blote billen rond gelopen en dan plasjes gedaan. bij 1: wacht je totdat je droge luiers krijgt tussen plasjes van 1,5 uur of zoiets. en als je denk dat hij betrouwbaar is ,dus alle plasjes zegt, laat jij de luier uit en kijken hoe het gaat. bij2: vraag of luier ook uit moet gaan?of doe jij het gewoon uit met broek aan. bij 3 als je denkt dat hij niet te veel nr de po rent maar rustig naar po gaat doe jij de broek aan zonder luier en kijk hoe het gaat. wel eerst praten natuurlijk. sommige mensen geven stickers of een andere beloning bij elk plasje poep in po. we gaven n applaus(hij was erg jong toen)
nou het ging zo hij wou op het potje (had net daarvoor gepoept dus ik had zijn luier uit gedaan om te poepen en toen ging ik zijn potje pakken en toen moest eerst aap en teddy dus ik zeg en nu T dus hij gaat er op zitten en hij voelt dus een klein plasje en zegt kijk ik dol ethousiast natuurlijk maar hij ging weer zitten en inmiddels zat ik dus al op de bank en hij roept kijk is mam dus ik kijk lag er naast het potje ook een plasje dus ik dacht jammer er naast maar hij staat op en ja hoor een plas in het potje heb hem de rest van de ochtend in zijn blote billen laten lopen en liep steeds naar zijn potje om te plassen maarja om hem nou nu heel de week in zijn blote billen te laten lopen en ben bang dat als die gewoon een luier om krijgt dat die dan het gewoon weer daar in doet terwijl die het dus wel gewoon kan (op het potje dan )
Heb hier heel lang voor het douchen/bad het potje gebruikt als spelletje. Uiteindelijk zei mijn dochter dat ze geen luier meer om wilde dus potje naar beneden en luier af. Nou in 10 minuten tijd 3 keer schone kleding aan moeten doen dus de luier weer om. Dit is 2 keer gebeurd en de derde keer was ze zindelijk en ging vn het potje op de wc. Heb trouwens wel een boekje van teddy plast op het potje dus dat hiep misschien ook.
zo te horen vond hij het geweldig om te doen. ik zou gewoon de luier om doen en af en toe vragen of hij weer in po wilt doen. maar als het goed is zegt hij zelf weer. en af toe als hij wilt na het verschonen even blote billen.
ja hij vind het oook rete intressant net uit bed droge luier dus luier maar uit gedaan en naar beneden op het potje gezet en klein plasje als resultaat alleen toen ik hem drinken gaf moest ie al snel weer plassen als resultaat 1ste ongelukje ik heb vanmiddag is nagedacht en het begint me iets te dagen bij me dochter ik heb haar toen vanaf haar 1ste plasje haar luier uitgelaten en alleen met slapen en weg gaan deed ik nog een broekje aan was wel veel wassen in het begin maar ze was toen met een week zindelijk overdag dus ik denk dat ik het maar weer zo ga doen anders blijft het verwarrend
bij ons hebben we gewacht tot de zomertijd lekker naar buiten met de blote billen (mocht er een ongelukje gebeuren is dat in elk geval niet binnen) en lekker rond laten lopen potje stond ook buiten en werd langzaam aan naar binnen verplaatst tot bij de wc elke keer als het lukte overdreven complimenten geven en zeggen dat je supermegageweldig trots bent dat vinden ze geweldig om te horen en om dat steeds te horen gingen ze het ook steeds meer doen tegen het einde van de zomervakantie klommen ze op de wc en konden de luiers voor overdag weg ....ik heb meer een probleem met s'nachts dat lukt me dus helemaal niet mijn dochter van 11 is pas sinds een paar maanden zindelijk in de nacht gelukkig ik hoop toch dat het bij mijn mannen sneller gaat
ja maar als die nu al zo goed op het potje plast ga ik niet wachten op het mooie weer binnen is het lekker warm, kan moeilijk tegen hem zeggen sorry zoon je moet even wachten tot het mooi weer word dan is waarschijnlijk zijn intresse alweer weg
hahaha nee dat snap ik maar wilde ook alleen maar delen met je hoe het bij ons ging niet hoe je het moest doen hier zijn ze toevallig in de zomermaanden zindelijk geworden wat je wel kan doen is het zelfde maar dan in de woonkamer wij kozen voor buiten omdat dat makkelijk was met de ongelukjes maar in de woonkamer kan ook gewoon mits je vloerbedekking hebt liggen natuurlijk dan is het niet handig hahaha wat ook bij sommige kinderen helpt is het zingen van een plasliedje dat maakt het leuk stikkersystemen kunnen ook dat gebruiken ze op de psz vaak
ja snap ik thanks! we moesten begin van de avond even naar de hap (meneer is een brokkenpiloot conclusie gat is zijn hoofd) zitten we in de auto zegt die plassen mama plassen dus ik ja lieverd je hebt nu een luier om dus mag nu wel even in een luier wil ik na het eten de luier afdoen is die gewoon dus nog helemaal droog vind het echt super knap !!
dat is zeker superknap van hem ik zou overigens wel stoppen de volgende x om hem niet te ontmoedigen dan maar buiten plassen (kindjes mogen dat) super dat ie het wel aangeeft ook