Wanneer naar school?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zara75, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zaterdag is mijn dochter ziek wakker geworden ; hoofdpijn,keelpijn en koorts. Gisteren had ze nog rond de 39,5 graden ( temperatuur schommelde).
    Vanmorgen voor het eerst verhogings/koortsvrij wakker geworden. Maar nu toch weer iets warmer en rode wangen, lichte verhoging (37,7)
    Keelpijn is ook nog niet weg.
    Er heerst momenteel roodvonk op school, dus ben geneigd om haar morgen alsnog thuis te houden tot ze een hele dag geen koorts of verhoging meer gehad heeft.
    Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik houd mijn kinderen altijd thuis totdat ze helemaal zijn opgeknapt. Sowieso vind ik het sneu voor ze om ze naar school te sturen als ze zich nog niet helemaal fit voelen, en bovendien heb ik liever dat ze helemaal beter zijn voor ze weer gaan en dan straks wéér ziek worden.

Zara75 vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat ik al meerdere griepgolven heb meegemaakt en de gevolgen als er niet uitgeziekt wordt hanteer ik dit beleid;):
    - bij "gewone" griep. Minimaal 1 dag fatsoenlijk gegeten en koortsvrij.
    - bij buikgriep minimaal 2 dagen spuug rn diarree vrij waarvan ook 1 dag al fatsoenlijk gegeten.

Ik denk in de praktijk dat mijn kinderen de laatste ziek dag eigenlijk weer gewoon beter zijn.
    Zou willen dat meer ouders dat deden: ipv: ja vannacht nog wel een keer overgegeven (na een buikgriep) maar vanochtend niet meer.
    Zou veel griepgolven schelen denk.

Zonnestralen en Zara75 vinden dit leuk.
  4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Onze dochter voelt zelf altijd verbazingwekkend goed aan of ze ziek wordt of dat ze wel of niet naar school kan.
    We hebben al een paar keer meegemaakt dat ze overdag zei dat ze dacht dat ze ziek was. En wij dan zeggen 'ohjoh valt vast wel mee'. En dan 's avonds toch bingo! Koorts of overgeven.

Ze wil supergraag naar school altijd, maar als ze echt ziek is wil ze niet. Dus dat is hier een graadmeter van wel/niet naar school. Met koorts gaan ze sowieso niet. En wat tuc zegt, ze moeten wel fatsoenlijk willen/kunnen eten.

Maar goed, kan me voorstellen dat niet alle kinderen dat zo goed kunnen aangeven en sommige er wellicht dan zelfs misbruik van maken (schoolziek).
    In geval van twijfel zou ik zeggen nog een dagje thuis....

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier moeten ze sowieso fit zijn en 24u koortsvrij. Bij buikgriep ook echt weer fit zijn plus een hele dag alle maaltijden goed gegeten hebben.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij minimaal 1 dag koortsvrij en weer goed kunnen eten en drinken. Soms wil dochter zelf wel weer heel graag naar school en dat gaat dan eigenlijk ook altijd wel goed.

7. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik vind het belangrijk dat mijn kind zich minimaal weer 1 dag goed voelt, geen koorts heeft en normaal eet en drinkt voordat we weer naar school gaan :)

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als ze dit genoeg zijn om lekker te spelen en niet meer hangerig, pieperig etc gaan ze weer normale dingen doen.
    Naar school nooit te vroeg, want niet alleen vind ik het niet fijn als ze hangerig op school zijn maar ik vind het ook vervelend als ze klasgenoten aansteken.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik wacht sowieso tot ze minimaal 1 dag koortsvrij is (tegen de avond neemt de temp. vaak af, dat zegt dan nog weinig over de volgende dag) en voldoende aangesterkt (na een flinke griep kan het nog dagen duren voor ze weer gaat eten, en dan trekt ze het nog niet om naar school te gaan - veel trappen lopen, uitjes en gym enzo).

10. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Ik vind het zelf ook vaak lastig. M’n dochter is deze winter behoorlijk aan het kwakkelen en daardoor veel thuis geweest.

Ik ben dan nu te bang dat ze te veel mist (ook al is het nog “maar” groep 2)

Maar met koorts blijft ze sowieso thuis, tot het echt over is. En met spugen of diarree net zo.

Beterschap voor je dochter!

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    als ze 1 dag koorts vrij zijn
    vaak krijgen ze s'avonds weer koorts dus kijk het echt per dag aan

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik laat ze altijd minimaal een dag extra thuis, tot ze zich sowieso weer helemaal fit voelen. Een nog half ziek kind heeft naar mijn idee niks op school te zoeken. Voor het kind niet prettig en voor de andere kinden niet.

Deel Deze Pagina