Welke kindvriendelijke camping Spanje/Kroatië/...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 3 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij gaan aankomend jaar voor het eerst met onze caravan op vakantie. We zoeken een leuke gezinscamping, met zwembad (liefst ook kinderbad), speeltuin, goed sanitair en leuke animatie/kinderdisco in de avond zou fijn zijn.

We twijfelen tussen Spanje en Kroatië.
    Spanje hebben we de omgeving van L'estartit al gezien, en in Kroatië hebben we Porec en omgeving ook al gezien.

We zijn geen Frankrijk fans, en Italië willen we ook ooit wel heen maar trekt ons nu niet zo..
    Hebben jullie tips? En iets wat nog betaalbaar is. 2000 voor euro 2 weken voor alleen een staanplaats vind ik belachelijk:eek: Zal vast goedkoper kunnen!
    Vakantie van mijn dochter is van 18 juli tot 30 augustus. We willen tenminste 2 weken, 3 is beter:roflmao:

Wie o wie?

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Niemand?

3. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    Heb je al wat gevonden? Ik ben ook wel benieuwd naar tips. Denk erover om voor het eerst naar Kroatië te gaan. Met eigen caravan. Maar kan nog niet zoveel leuks vinden

baby90 vindt dit leuk.
  4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik weet echt niet wat de prijzen van de staanplaatsen waren, want wij hadden er een huisje, maar Playa Montroig in Spanje (beetje in de hoek van Barcelona/Salou) vonden wij een prachtige camping. Ruim, schoon, prachtige zwembaden, waaronder een volledig van de rest van de baden gescheiden kinderbad met glijbanen en sproeiers. Leuke animatie voor de kinderen, direct aan het strand gelegen (de staanplaatsen lagen ook direct naast het strand en zagen er verzorgd uit), goede voorzieningen.

Mocht je toch Italië overwegen (en dat zou je moeten, want Italië is een heerlijk vakantieland ;)), dan is Altomincio family Park een prachtige gezinscamping.

mutsje83 en baby90 vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Is Playa Montroig ook een beetje te doen met openbaar vervoer? Durf je daar wat over te zeggen? Wij denken erover om naar Spanje te vliegen en dan op een camping een stacaravan te huren.

En verder helemaal eens met Italië. Wat mij betreft het mooiste vakantieland van Europa (maar een keer wat anders is ook leuk). In Italië zijn Valle Gaia en Piantelle aanraders!

baby90 vindt dit leuk.
  6. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    In Kroatië camping Lanterna. Erg groot maar voldoet aan al jullie eisen;) Prachtige zwembaden en mooi aan de kust met rots of zand. Wij hebben het hier super gehad.

baby90 vindt dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Geen idee, het ligt redelijk in de buurt bij een aantal grotere plaatsen en er liggen erg veel campings in de omgeving, dus ik ga er vanuit dat er wel iets van pendelbusdiensten zullen zijn of zo. Er loopt ook een treinspoor over de camping (daar heb je geen last van), dus er zal ergens ook een station in de buurt zijn, maar wij waren met de auto. Is het geen optie om te vliegen en een auto te huren? Zo doen wij het als we vliegen altijd.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja dat doen we idd anders, maar als het niet hoeft dan niet.

9. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn afgelopen jaar naar torre del sol geweest en dit jaar gaan we er weer naar toe. Deze ligt naast playa montroig. Veel mensen laten daar hun caravan staan en komen met het vliegtuig en huren dan een auto.
    Hiervoor zijn we 6 x op mas san josep geweest. Deze ligt in de buurt van platja d'aro.
    We zijn ook 2 naar kroatie geweest. 1 x porec en 1 x rabac. Toch trekt spanje ons meer. El delfin en castell montrgi zijn we ook geweest, maar persoonlijk zouden wij daar niet meer naar terug gaan.

baby90 vindt dit leuk.
  10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Thanks voor jullie tips!
    We gaan waarschijnlijk verhuizen, dus ik hoop dat een vakantie er nog in zit!
    Ik ga kijken naar jullie tips.

@EdN is Italië echt alleen maar pizza en pasta?:p of ben ik nu bevooroordeeld:oops:
    Campings zien er wel leuk uit!

Toch trekt Spanje ons nu heel erg omdat we daar vrienden hebben leren kennen, 2 jaar terug. Vorig jaar ook gezien en zou leuk zijn als we ze dit jaar weer kunnen zien. Maar er staat nog niets vast!

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nee het is niet alleen pizza en pasta maar ik zeg eerlijk Italië is echt veel mooier dan Spanje (vinden wij in ieder geval). Wij gaan dit jaar nu richting Toscane want ik wil andere mooie steden/dorpjes zien.

Maar Italië trekt ons dus meer dan Spanje want wij vinden Spanje veel hetzelfde qua plekken dus wij gaan liever naar Italië.

Wij zijn in Spanje op camping Castell Montgri geweest en dat was prima maar zou er niet nog een keer naartoe gaan. Maar wil sowieso niet 2 keer naar hetzelfde dus heeft niet perse met die camping te maken.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    @EdN is Italië echt alleen maar pizza en pasta?:p of ben ik nu bevooroordeeld:oops:
    Campings zien er wel leuk uit![/QUOTE]

Vergeet de ijsjes niet ;)! Maar serieus: ik vind Spanje ook een heerlijk vakantieland, vooral met kinderen, maar Italië is toch wel mijn favoriete vakantieland. Het is er zo mooi, de stadjes zijn prachtig, de natuur is divers, de historie fascinerend, het eten heerlijk, enzv, allemaal net even een tandje sfeervoller dan Spanje. Ik zou het zeker ook eens een kans geven! Maar nogmaals: voor een fijne gezinsvakantie kom ik ook echt graag in Spanje.

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Spanje....het is me toch droog en kaal en lelijk en weet ik veel allemaal nog meer vergeleken met Italië XD Plus ik vind het eten er echt niet lekker, die kleine snert hapjes bah, niet aan mij besteed eig. Dit gezegd te hebben, wij gaan naar El Delfin Verde in een tent voor bijna 4.000 euro XD De campings zijn nml wel echt super super leuk voor de kids, je kunt het zo gek niet bedenken of het is er te doen voor je kinderen.

En toen we nog met eigen tent gingen en deze faciliteiten wilde waren we toch ook al snel 1.500-2.000 euro voor een sta plaats kwijt.

We zijn 1 jaar naar Huis op de Heuvel geweest in de marken in Italië. Wat was me dat PRACHTIG! Die “camping” was niets, want we behoorde niet bij de vaste klanten kring en dan hoor je er niet bij. Maar de omgeving was fantastisch! Daar ben je nog echt DE toerist :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Italië is juist prachtig, vind het absoluut mooier dan Spanje, al vind ik Spanje ook een mooi vakantieland.

15. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oke, dan ga ik ook kijken naar campings in Italië. Ik ben nu toch wel héél erg benieuwd geworden:roflmao:

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina