tanden ellende, dit is toch niet normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mevrouw Pinguin, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ok wellicht heb ik geen goede tandarts gehad. .. Heb ook niet echt een geweldig gebit, altijd gaatjes, van kleins af aan. Ik flos me een ongans, ik poets goed, 2x pj tandarts en 4x mondhygieniste en toch. .....

afgelopen jaar op 6 plekken een ontsteking gehad en dat was dusdanig erg dat ze alle 6 zijn getrokken. Nu zit ik weer aan de maximale dosis pijnstillers want ontsteking nr 7 zit er. Heb de tandarts al gebeld. .. Maar hoe kan dat toch steeds? Het gaat 3 weken goed ofzo en dan komt er weer 1 bij. .. ellende. ..

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Volgens mij is een groot deel ook erfelijl, helaas! Mijn moeder heeft ook altijd gedoe gehad met haar gebit, ondanks goede verzorging. Tandarts zei ook dat ze er helaas aanleg voor heeft...
    Mijn tandarts adviseert mij overigens om niet te flossen maar met ragertjes tussen de tanden te reinigen. Dat werkt voor mij heel goed.

3. shay78

shay78 Actief lid

29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook altijd dat het erfelijk was, tot dat ik suikerarm ging eten, dus geen sinaasappelsap, andere sapje en frisdrank meer, toen had ik geen gaatjes meer en ook geen ontstekingen..
    Had ik dat maar eerder geweten... helaas!
    Nu al 4 jr achter elkaar niets... dus wie weet!
    En extra supplementen slikken (multivitaminen)

4. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja dat lees ik ook heel vaak. Misschien dat maat eens proberen. Lijkt mij heel moeilijk. .. eet jij ook geen fruit?

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Botte pech :( je hebt er aanleg voor of niet. Mijn moeder poetst zich een tierelier en altijd problemen. Ik vergeet het frequent, flos niet, gebruik geen listerine oid en in mijn hele leven 1 gaatje.

Mijn moeder heeft ook een erg slecht gebit. Onstekingen en standaard bloeden. De tandarts adviseerde haar om een waterpik te gaan gebruiken omdat dit op meer plekken komt dan de tandenborstel. Sinds dien gaat het een stuk beter maar het bloed nog wel en zo nu en dan een onsteking (wel aanzienlijk minder)
    Misschien helpt het.

6. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    6 tanden getrokken? was dat wel nodig? ik schrik hier echt heel erg van! er is vaak zoveel mogelijk! endo, apexresectie weet ik veel wat allemaal. Het komt bij mij over dat ze gewoon even getrokken zijn omdat er een ontstekinkje zat

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja fruit eet ik wel(niet meer dan 2 per dag en dan ook gelijk 2 zodat je maar 1 zuuraanval hebt), maar ik drink koffie, water, thee en vooral veel water hahahaa ook wel een koolzuurhoudend maar niet te vaak.
    Eigenlijk weet ik nu niet beter.

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het is wel zo dat het glazuur bij de een beter is dan de ander. Heeft echt met eetgewoontes te maken en of je er tegen kan (de hoeveelheid suiker die overal in zit).
    Ik was ook altijd de sjaak en mijn man heeft 0 gaatjes!!! Terwijl we hetzelfde eten... en nu ik ook niet meer!

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier ook aaaaltijd wel wat. En ben zooo bang...

Mn ouders hadden ook een slecnt gebit, dus wellicht heb ik t van hun.
    Maar mijn ouders waren vroeger ook niet streng op poetsen. Ik had er niet altijd zin in, deed het regelmatig nauwelijks of niet en daar werd niks van gezegt. Ben bang dat dat ook niet bevorderlijk is geweest.

Door al die gaatjes krijg je makkelijk ontstekingen. Ik mag volgende week ook weer, waarschijnlijk ook een ontsteking. Bleehh.

Heb weleens gehoord dat ze je speeksel op kweek kunnen zetten. Omdat er vijandige bacterien ofzo in kunnen zitten. Misschien een idee daar eens over te beginnen?

10. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Allemaal achterin op een plek waar ze niet bij konden komen om een wortel behandeling te doen. Ook 2 verstandskiezen en 1 waarbij het zo diep zat dat ik daarvoor naar een endoloog ofzo zou moeten met speciale techniek behandelen wat heel duur zou zijn en grote kans dat de ontsteking terug zou komen.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Dit vind ik best vreemd. Er is bij mij pas geleden nog een wortelkanaalbehandeling gedaan bij mijn laatste kies (naast de verstandskies). 6 kiezen eruit is best wel veel.

Ik heb ook vaak wat met mijn gebit, heb geloof ik ook al 3 wortelkanaalbehandelingen gehad. Mijn man heeft nog geen een vulling, die heeft nooit wat.

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    He bah vervelend!! Beterschap!

13. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nou er moeten er weer 2 uit. Veratandskiezen dit keer. Dus nr 7 en 8. Tandarts vindt het heel erg maar het valt niet te redden. Heb ook naar mijn andere kiezen gevraagd, er komen er nog 3 aan die er heel slecht voor staan en waar al wortelkakanaalbehandeling is gedaan die als die gaan ontsteken er ook uit zullen moeten. .... hopelijk nu een paar jaar pijn vrij!

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb niet de reacties gelezen, maar mijn tandarts geeft aan dat door een zwangerschap je hormonen veranderen en daardoor de zuurtegraad van je speeksel waardoor je kan poetsen en flossen wat je wil, maar er toch problemen kunnen ontstaan.

Voor mijn zwangerschap had ik geen 1 gaatje. In de afgelopen 6 jaar heb ik 2x een wortelkanaalbehandeling gehad, is er 1 kies getrokken en heb ik nog maar 1 kies zonder vulling. Zelfs in 2 tanden zitten vullingen :$

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als er een wortelkanaal behandeling gedaan is, dan is komt er toch bijna niet meer een ontsteking? Dan leeft daar toch niets meer..
    Verstandkiezen zijn er bij mij rond mijn 18 er uitgehaald ivm scheef groeien.

16. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Je kan ook proberen om je drinken met rietjes te drinken.
    Sinds wij dat doen, hebben we ook veel minder tandproblemen, en ik had vroeger ook echt altijd wel iets bij de tandarts.
    Misschien ook een tip?

En anders wellicht je tandarts eens vragen of hij nog tips heeft.

17. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Meid zoek een andere tandarts. Kickt die tandarts erop om kiezen eruit te halen ;) of iets

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Gebruik je veel medicijnen?
    ik heb altijd na een kuur een gaatje (antibiotica)
    Of hoest drankje.

en zou toch eens een mening vragen van een andere tandarts.
    en als je nu onstekingen houd dan is niet alles weg gehaald

19. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Mijn man had ook regelmatig last van bloedingen en ontstekingen en is door de tandarts doorverwezen naar een paradontholoog. Hem is verteld om te stoppen met stoken / flossen en in plaats daarvan moet hij nu met ragertjes tussen zijn tanden schoonmaken. Dit is beter voor het tandvlees.

En inderdaad werkt het en heeft hij minder last.

20. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ben inderdaad over gestapt vorige maand.

Deel Deze Pagina