Wij hebben een bak van de welkoop met filter en al. Maar het grit is voor mij het belangrijkste. Ik maak meerdere keren per dag schoon, staat in de bijkeuken, maar ik heb zo'n gevoelige neus ik ruik het echt heel snel. Na talloze merken en soorten te hebben geprobeerd had ik het perfecte merk gevonden. Happy Home en dan de versie tegen nare luchtjes. Ideaal bij de welkoop. Helaas leverancier problemen en nu moet ik het via internet bestellen en met zulke dingen vind ik dat erg irritant. En natuurlijk is het voer het aller belangrijkste. Wij voeren 80% vers. De rest applaws net als onze hond. Zit in verhouding veel vlees in, en weinig graan. En sorry, ik vind Whiskas wel redelijk vergelijkbaar met RC. Maar RC is duur dus goed. En ze hebben zgn brokken afgestemd op rassen. Hele slimme marketing 😉
Nou, ik heb altijd katten gehad, alleen nà het overlijden van de laatste 4,5 jaar terug niet meer. Natuurlijk heb ik wel altijd dagelijks ontlasting en 'urineklompjes' uit de bak geschept, ik snap ook wel dat je die geen week laat opstapelen . Maar de volledige bak leegmaken en uitsoppen, dat ga ik niet dagelijks doen.
hier ook niet hoor. totaal niet nodig. hier die siliconengrit en dit blijft er 2 weken inzitten. ik haal alleen dagelijks de poep eruit en spit de boel 2x per dag door zodat alles kan luchten. na die 2 weken gaat grit eruit en laagje heet water met chloor erin. half uurtje, laten drogen, nieuw grit erin en klaar.
Nee dagelijks niet natuurlijk! En gelukkig. Maar soms ontkom je misschien niet aan 1x/week, kan echt heel erg per kat verschillen.
Oh ja, maar dat vind ik ook prima! Sowieso ben ik zelf niet zo moeilijk, maar omdat mijn man geen dierenmens is hebben we de afspraak dat hij het geen probleem vindt om een kat te nemen en dat hij ook best wel af en toe de kattenbak wil schoonmaken, zolang we maar niet in een stinkend huis zitten. Vandaar mijn grondige research
Dat is heel wat van je man, dat hij zelfs af en toe de kattenbak wil schoonmaken. Geef mij zo'n man (die van mij krijg ik niet zo ver)
Wij hebben 2 katten en 2 dezelfde kattenbakken. Allebei van cat-it. Groot model. We gebruiken cillecaat korrels van tigerino. Wij zijn super tevreden met deze combinatie!
Interessant topic. Heerlijk die katten maar de kattenbak blijft bij mij ook mijn minst favoriete werkje. Maar ja ontkom er niet aan. Toen ik de kat net had was het om de dag nu is hij gewent goed zindelijk en doe ik het om de drie dagen doe er voldoende grint in gewoon supermarkt zakken. Die met klontjes hoef ik niet meer vind dat juist wel stinken gewoon grint gaat prima om de twee dagen is de vuilnis zak ook vol en gaat de kattenbak er bij laag plastiek ( zakjes van boodschappen en paar kranten kan het vocht goed in trekken.) daarna laag zand en hij staat in de douche. Hij is wel erg blij als de bak gedaan is. Gaat meteen even rondje maken en hoppa eerste plas of hoop ligt er dan al gelijk in als de bak naar zijn zin vies is laat hij het ook echt wel merken woord vervelend haha. Baasje maak mijn bak NU schoon oke Elmo. Maar ja het knuffelen het spelen het alles aan de kat geeft z.n gezelligheid hier in huis. Nu ligt hij ook lekker naast mij op de tafel te slapen en geeft af en toe knipoogjes en ik geef hem kusjes van kom maar bij mama.. De kattenbak neem ik maar voor lief.