Hoe ziet jullie kledingkast eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 29 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#1 tuc, 29 sep 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2023
    Haha en niet de kast zelf:p
    Ik bedoel dus eigenlijk wat jullie "beleid" is mbt je kleding?
    Hou je van een volle kast (hoef 3 weken niet te wassen en heb nog genoeg;)) of weinig en overzichtelijk.
    Heb je allemaal losse items of heb je vaste setjes?
    Werk je volgens een capsule wardrobe?
    En welke stijl? Altijd rokken/jurken of altijd broeken of een combinatie?
    Heb je speciale werkkleding?
    Hoe vaak koop je nieuwe kleding? Echt nieuw of liever tweedehands?

citroenrasp en Luna86 vinden dit leuk.
  2. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik koop mijn kledij nieuw. Dat voor de kids soms nieuw, soms tweedehands.
    ik draag jurkjes, broeken en rokken. Zowat alles dus :)
    Setjes hangen ook in mijn kast maar ook veel losse dingen.
    Werkkleding heb ik enkel tshirts en warme jasjes.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Alles los en is met elkaar te combineren. Als ik iets koop past het vaak ook bij iets anders. Zo heb ik net een rokje besteld die ik met een trui kan dragen die ik al heb maar ook met een hemdje en lang vest. En datzelfde vest was ooit een setje met een jurk maar kan ook goed over een zwart effen jurkje.
    Ik draag het meeste jurkjes of werkkleding (rok/shirt). Ik heb zelfs maar drie broeken. Een korte en een lange en een lekkere joggingbroek. Vind broeken niet lekker zitten in mijn buik vanwege overtollig vel na een tweelingzwangerschap. Als ze lekker willen zitten moet ik ze kunnen optrekken tot net onder mijn borsten en dat is geen optie natuurlijk.
    omdat alles te combineren is heb ik weinig kleding. Ik deel met mijn man een pax kast en al ons zomer en wintergoed hangt er in, sport en werkkleding, ondergoed en schoenen. Past makkelijk

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Allemaal losse basic items.
    Ik geef niet om mode en kleding. Ik draag en heb alleen maar spijkerbroeken, shirts korte en lange mouw. Een paar truien en (sweat)vesten. 2 bloesjes voor de net.
    Geen rokken, jurken enz.
    Ik koop misschien 2x per jaar wat nieuws. Meestal wanneer iets versleten is. Ook geen dure broeken. Max €40 per stuk. Geen dure merken. totaal max.€100/€150 per jaar. Wel nieuw.
    Deze kleding draag ik ook naar m'n werk. Heb evt nog poloshirts en 2 fleece vesten van m'n werk maar die zijn warm/ zweterig/zitten niet lekker dus liggen jn de kast. Heb niet veel kleding. Past in een ikea malm ladenkast en dan hou ik nog ruimte over

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik heb niet echt setjes qua kleding. Kan kledingstukken dus gemakkelijk bij verschillende andere kledingstukken dragen.
    Specifiek kleding voor naar mijn werk heb ik niet. Wel trek ik naar mijn werk bijv geen witte broek aan, maar dat heeft meer te maken met het fijnstof dat toch ook op kantoor doordringt en dan is wit geen wit meer.

ik koop geen tweedehands kleding. Wel hangt er ook zelfgemaakte kleding in mijn kast.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

#6 Butchke, 29 sep 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2023
    Ik heb (net als de rest van het gezin ) alleen nieuwe kleding in de kast, dus geen tweedehands.

De kast zit te vol. :oops: Ik kan makkelijk een maand of langer, iedere dag een andere outfit aan zonder te hoeven wassen.
    Dit betreft vanalles wat, broeken, jeans, jurken, rokken, shirts, blouses, truien, vesten etc. Casual, formeel, kantoorkleding, homewear.
    Schoenen nog veeeeeel meer. Ik geef toe dat het een verslaving is.

Heb vandaag mijn zomerjurken bijv. allemaal uitgesorteerd en in de kast op zolder gehangen. Dit waren er 46

Zomer en winterkleding hang ik ieder seizoen om, alles daartussen in blijft hangen.

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.894
    113
    Vrouw
    Rommelig :p
    Ik heb vooral voor 80 procent denk ik thuiskleding, joggingbroeken, shorten en basic t-shirts. Dingen waarmee ik me niet in het openbaar kan vertonen.
    Mijn naar buiten gaan kleding bestaat voor het overige deel enkel uit jurken, ik draag nooit broeken (buiten de joggings binnen dan), ik heb ergens 1 broek die ik eigenlijk alleen aandoe als ik eens op het strand ga wandelen en het waait heel hard.
    Ik heb het altijd te warm dus heb eigenlijk geen warme kleding, een paar vesten die ik zelden aandoe (toevallig een van mijn zeldzame keren op mijn profielfoto hier haha, samen met mijn nog zeldzamere broek) maar meestal wel eentje nutteloos meesleep in de winter.

Ik heb trouwens echt heel veel sokken, maar ik loop thuis altijd op blote voeten. Waardoor iedereen volgens mij denk dat ik geen sokken heb want ik krijg er regelmatig cadeau.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ik heb zomer en winterkleding (en voorjaar en najaar hangt er het hele jaar :roflmao:) Ik hoef 3 weken niet te wassen en dan heb ik nog genoeg :eek: maar in de praktijk trek ik vaak dezelfde dingen uit de kast. Soms ben ik het zat omdat ik het te lang niet gedragen heb en dan doe ik het weg :)

Ik heb een combinatie . Ik heb werkkleding (nette jurkjes, kokerrokken, panty’s colbertjes en blouses maar ook nette spijkerbroeken) en ik heb jurkjes , spijkerbroeken en truien/shirts voor “vrije tijd”

over het algemeen draag ik wel meer rokken en jurken dan broeken.

Ik koop voor mezelf eigenlijk altijd nieuw en dat verschilt. Setjes of los? Beide. Ik heb setjes en combi’s zo gekocht maar door de tijd heen wissel ik combinaties. Nu voor een seizoen wissel (voor zomer voor winter) even wat meer en dan tussendoor af en toe nog wat los als ik iets bijzonders heb of iets heeeel leuks voorbij zie komen. Alhoewel ik ook vaak winkelmandjes vul maar nooit koop.

9. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Ik heb van alles door elkaar, moet eigenlijk nodig eens wat meer structuur in die kast krijgen en setjes enz maken want nu heb ik regelmatig dat ik verschillende shirts aan doe totdat ik tevreden ben, maar dat is meer omdat ik dan bijvoorbeeld vind dat het te strak is of teveel vetrollen zie enz. Eigenlijk zit ik er regelmatig aan te denken om al die kleren weg te doen en gewoon volledig mijn kast inhoud vernieuw en dan met kleding waar ik me echt fijn in voel maar goed dat komt wel een keer

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.733
    113
    Vrouw
    Mijn stijl is altijd wat hetzelfde, waardoor ik ook niet zoveel kledij nodig heb.
    Ik koop nieuw en 2dehands.
    Setjes koop ik niet want ik wil dat ik alles met elkaar kan mengen.

Meest gedragen stijl is:
    Jeans( geen skinny modellen meer), tshirt ( zwart of wit) of een hemdje met een bijzondere print of een leuke trui en iets van vans of sneaker onder.

Ik zie er 80% van de tijd uit zoals de dames op de foto.
    De andere 20% van de tijd is dan eerder een zwarte jurk met een sneaker onder of eens een uitspatting van jurk met bijzondere print.

Luna86 vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Leuk topic!

ik heb veel. Bijna alle stylen staan me leuk, en ik heb dus echt van alles in mijn kast hangen: stoer, chic, casual, klassiek, zowel broeken als rokken en jurken.
    Zo ook dus met schoenen en laarzen. De ene dag draag ik dus een mooie blouse met spijkerbroek en hakken, de andere een lange rok, jasje en collegeschoenen, net waar ik zin in heb.

ik koop soms nieuw, als ik toevallig iets leuks zie, maar 90 % is tweedehands. Niet omdat ik geen nieuw kan kopen, maar meer omdat ik het leuk vind om vaak te wisselen van kleding en dus dan wel een heel hoog budget moet gebruiken.
    Daarnaast is het ook veel beter voor het milieu om bestaande spullen te herbruiken natuurlijk. Ook mijn meubels en andere dingen voor in huis koop ik vrijwel altijd tweedehands.

mij vind het echt een sport om in de kringloop net dat leuke vaasje te kopen die niemand heeft voor 1 euro. Ik wordt daar ook heel blij van.

man en oudste zoon kopen alles nieuw, de jongste 2 wisselen. Groot deel is nieuw en heel soms tweedehands als we er tegenaan lopen

12. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Mijn kast ziet er ong zo uit:

Een mandje met sokken.
    Een mandje met ondergoed.
    Een stapel van 5 bhs.

5 broeken voor najaar/winter
    4 broeken voor voorjaar/zomer (dun en lang)
    4 longsleeves
    4 truien
    2 winterjurken gebreid en zwart + leggings
    6 vesten voor bij de jurken en longsleeves in verschillende modellen en kleuren
    7 shirts voor de zomer.
    3 winter pyjama's
    3 zomer pyjama's
    1 zomerjas
    1 winterjas
    2 paar slippers, 1x sandalen,1x witte gympen, laarsjes in 3 kleuren en soort nep uggs van sketchers.

Alles is ooit nieuw gekocht. Ik doe heel lang met mijn kleding en koop pas iets nieuws als er iets vervangen moet worden. Ik geef niks om de nieuwste mode.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.539
    113
    Vrouw
    Sweaters liggen apart op een plank net als shirts.
    Blouses/tops/ jurken hangen in het hang gedeelte.
    Dan nog een plank met joggingbroeken, pyjama's etc. Sokken liggen in een mandje en lingerie ligt ook op een plank :p

Ik koop ieder seizoen wel wat nieuwe items. Tweedehands koop ik ook regelmatig via Vinted, mits in goede staat.
    En ieder jaar ga ik wel door de kast om te kijken wat weg kan.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.188
    113
    Mijn kast is vol, bomvol.
    Ik heb 3,5 meter bij 2,54 hoog en dan ligt alles ook nog in dubbele rijen. Ik winkel nooit grote hoeveelheden tegelijk maar koop zeker wekelijks wel iets nieuws. Ik denk dat ik gerust 3 maanden niet kan wassen en dan nog kleding in de kast heb. Kleding koop ik altijd nieuw en wat ik draag is heel gevarieerd. Jurken, rokken, tunieken, broeken, pakken. Ik draag alleen bijna nooit spijkerbroeken ( heb er maar 3) en bijna nooit truien ( heb ik er ook maar 6 ofzo van) Ik ben dol op jasjes, blazers en vesten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#15 GossipGirlxoxo, 30 sep 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2023
    Hou je van een volle kast (hoef 3 weken niet te wassen en heb nog genoeg;)) of weinig en overzichtelijk.
    Ik hou van een lege overzichtelijke kast,

helaas staat mijn kast inmiddels al 4 jaar op het opruimlijstje en kan ik mezelf er niet toe aanzetten er aan te beginnen. Het is nu een overvolle boel en ik kan amper nog dingen vinden :cry: om een beeld erbij te geven, pas geteld omdat ik telkens hangers te kort kom en ik heb 87 hangers met alleen tops/blouses) en dan heb in nog 3 planken vol met gevouwen tops en truien.

Veel vaste setjes (blouse met blazer of vestje) die allemaal wel op meerdere broeken te dragen zijn. En op elk bovenkleding setje een paar schoenen.

Werk je volgens een capsule wardrobe?
    Nee al zou ik dat wel willen om mijn kast overzichtelijk te houden.

En welke stijl? Altijd rokken/jurken of altijd broeken of een combinatie?
    Combinatie. In de lente/zomer heel veel jurken als het kouder word altijd broeken.

Heb je speciale werkkleding?
    Nee! Wel speciale huis kleding, heel veel joggingpakken (liefst velours) waar ik niet mee over straat ga.

Te vaak, maandelijks, soms wekelijks. Vaak uit verveling soms voor een gelegenheid. Altijd nieuw.

16. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Mijn kast ligt goed vol.
    Ik draag voornamelijk broeken.
    Losse stukken zodat ik alles kan combineren.
    Voor mijn werk heb ik speciale werkkleding (verplicht)
    Ik koop vrijwel alles nieuw.. heb 1 shirt van vinted maar die ziet er als nieuw uit.

voor de kinderen hetzelfde.
    Al dragen de oudste 2 meiden voornamelijk jurkjes.
    Bijna alles voor hun koop ik nieuw.
    Behalve borgvesten en af en toe een jas / bergstein laarzen die koop ik dan via vinted.

17. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb niet echt veel kleding maar mijn kast is gewoon te klein, hij is maar 118cm breed en 2 meter hoog....Was eerst geen probleem maar de laatste tijd wel.In de winter loop ik meestal in een trui met spijkerbroek of shirt met vest en winterkleding heeft meer ruimte nodig.Ben nu ook serieus aan het kijken voor een grotere kast zodat ik mijn kleding normaal kwijt kan.Ook gelijk een mooi moment om alles weer uit te zoeken.
    Ik koop meestal wel nieuwe kleding, tegenwoordig ook bewust fairwear.Ik heb gemerkt dat kleding van bv hm en ca na een seizoen vaak al uit vorm is en verkleurd, ondanks dat het niet duur is vind ik het toch zonde geld dus liever iets meer uitgeven voor kleding die veel langer mee gaat als ieder jaar goedkoop nieuw.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Overvol momenteel met dit weer, waarbij ik de ene dag zomerkleding draag en de andere dag winterkleding. Binnenkort gaat er een hoop naar zolder, dat scheelt al.
    Verder heb ik voor mijn werk wel veel nette kleding nodig en afwisseling is daar ook wel leuk. Daarom heb ik veel van de kringloop, regelmatig met de prijskaartjes er nog aan, kost dan zo'n €2,50 met een kaartje van de Bijenkorf ofzo van 80 Euro. Prima joh. Ook genoeg tweedehands, duurzaam en het kost geen vermogen.
    2 x per jaar breng ik kleding van het hele gezin wat niet meer past of we zat zijn naar een kledingbeurs. 70% van de opbrengst mag je houden. Ruimt ook weer op en is binnenkort.
    Mijn dagelijkse kloffie is meestal eerder comfortabel dan stijlvol en daarmee wissel ik ook niet veel af. Maakt ook ook minder uit als daar kreukels in zitten, wat toch sneller gebeurt in die overvolle kast.
    Ik heb drie smalle, maar diepe planken en de helft van het hanggedeelte.
    Moet echt eens goed opruimen.

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Hier weinig en overzichtelijk. Nou scheelt het ook dat ik 2 weken geleden mijn kast heb opgeruimd.
    Het zijn allemaal losse items die met elkaar te combineren zijn. Jurken, broeken, jeans, vesten, shirts, blouses. De ene dag loop ik in een jurkje met pumps eronder, de dag erna in shirt, jeans en nikes eronder.
    Alleen geen rokken, geen idee waarom niet eigenlijk
    Ik heb geen aparte werk kleding.

Kleding kocht ik altijd in meerdere items tegelijk (online). Maar ik heb besloten om nu alleen wat nieuws te kopen als een ander kledingstuk aan vervanging toe is.
    Mijn kleding is tot nu toe altijd nieuw. Maar eigenlijk vind ik dat ook niet helemaal nodig. Ik moet alleen even zin/tijd maken om bijv. Vinted eens goed te ontdekken.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Hou je van een volle kast (hoef 3 weken niet te wassen en heb nog genoeg;)) of weinig en overzichtelijk: straks krijgen we een ingebouwde kast over de gehele kamer, nu heb ik een kledingrek en 3 losse kastjes. Deel ligt opgeborgen. Redelijk overzichtelijk maar niet hoe ik mijn kleding wil opbergen.
    Ik denk dat ik een gemiddeld aantal stuks heb.

Teveel losse items die moeilijk met elkaar te combineren zijn. Heel vervelend. Mijn smaak is ook verandert dus in de basis draag ik maar weinig van mijn kleding.

Werk je volgens een capsule wardrobe? Nee, maar dat wil ik gaan proberen vanaf deze winter. Op Instagram kijk ik veel filmpjes en die items sla ik op en daar ga ik naar opzoek.

En welke stijl? Altijd rokken/jurken of altijd broeken of een combinatie? Echt een combinatie. Thuis vooral jeans met sneakers maar als ik uit ga dan altijd wat netter.

Heb je speciale werkkleding? Nee.

Elke week koop ik wel iets. Meestal via Vinted of in de aanbieding. Prijzen en merken variëren ook heel erg.
    Vanaf nu wil ik dus echt gericht zoeken naar bepaalde basis dingen.
    De stoffen en materialen zijn voor mij belangrijk en kleding mag niet knellen bij de buikband, kuiten, hals, polsen en oksels. Dat maakt het wat lastiger kopen.

Deel Deze Pagina