Ik herken er weinig van. Mijn zoontje is het zonnetje in huis elke dag, maar 's nachts moeten we 1 tot 4 keer per nacht naar hem toe. Roept ons dan in paniek, dus dat negeer je ook niet zomaar even. Vreselijk vermoeiend!
Herkenbaar dus? We laten de deur nu maar op een kier en dan is er wat minder paniek bij het wakker worden 's nachts. Hopelijk weer een faaaaaaaaase...
E: " mama.............." Mama: Kijkt E aan met vragende blik E: "mamaaaaaaa......" Mama: zucht...."jaaaaaaa E" E: "mama, mag ik je wat vragen?" Mama: "Ja.....". E: "mag ik......" Mama: "Jaaaa......" E: "mama, mag ik ranja?" Mama: "jawel, ik pak het zo" E: "nee, nu!" Mama: "nou zeg". E: "MAMA, mag ik nu ranja, mag ik ranja mag ik ranja!!!!!"
Heel herkenbaar mamavanjuul! Hier vandaag ook nog, meestal antwoord ik dan met 'ik wil ook wel eens wat. Krijg ik ook nooit gelijk' en dan stopt ze meestal wel
Leuk topic Hier leren we nu dat ze iets moet vragen. Maaaaar dan moet het antwoord wel 'ja' zijn.... Op n gegeven moment is het bij mij klaar en dan zeg ik: nee en nu klaar met vragen!
Hier is het ook de hele dag 'ik wil, ik wil, ik wil'. Ze weet dat ze haar zin moet beginnen met 'mag ik' maar op een of andere manier is dat verrekte lastig om te onthouden.... Als we dan zeggen 'hoe vraag je dat?' Dan komt er zon lief stemmetje die aan het eind vd zin even extra omhoog gaat.... Mag ik een koekje, meeeeem? En als we geluk hebben ook nog 'asjubliiiiiieft?'
Haha, de zinnen 'ik wil ook wel eens wat, maar krijg het niet altijd' en 'hoe vraag je dat?' worden hier ook veel gebruikt
Komt nog Ik had tot twee jaar ook nog nooit één moment gedacht poeh wat is het zwaar of moeilijk. Toch echt een paar keer gehad het laatste half jaar.. Ik vond het ook nooit leuk om lang van huis te gaan, werkdag kon net zeg maar, nou vind ik het heerlijk om af en toe te werken! Maar ook om weer thuis te komen hoor, gelukkig wel.
Tuurlijk heeft ie z'n streken en herken ik dingen maar storm nee, hooguit wat winderig ....misschien een geruststelling omdat onze zoontjes tot nog toe veel van elkaar weg hebben
Haha inderdaad! Hier "begon het" na 3 jaar Daarvoor nooit wat, zo'n lief meisje. Nu ook wel, maar ze is een echte stier
Hahahah heel erg herkenbaar Hier ook een kindje van 4 en 2. De 1 wil alles zelf doen en de ander zegt de hele dag neeee.. Pakken van elkaar dingen af en dan is het weer brullen. Dochter is heel erg aan school toe en verveeld zich regelmatig, dan gaat ze broertje pesten, gevolg, een stampvoetend meisje in de hoek en een boos krijsend broertje.. Het ergste vind ik het de hele dag mamamamamamammamamaaaaaaaa roepen, allebei doen ze het, stapelgek word je er van!!!! Doodvermoeiend op het moment
Vandaag hier, ik had tomaten gesneden voor op brood. Legde die eerst even op haar bord dus haal er een paar plakjes vanaf voor mijn brood. Toen ontplofte het drama, want het was haar tomaat. Dat doen we voortaan dus anders