Schokkende berichten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Josien, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames,

Er moet me toch even iets van het hart. Sinds we hier een hoekje geopend hebben voor nieuwsberichten, zie ik steeds vaker schokkende berichten voorbij komen. En eigenlijk maar weinig leuke, grappige en prettige berichten.

Toen Jan dit hoekje geopend heeft, zette hij er duidelijk bij in de omschrijving van 'In de Media': Het forum voor berichten over televisie programma's en (internet) nieuws. Geen schokkende berichten of materiaal plaatsen aub.

Blijkbaar blijft het moeilijk om een topic te openen dat niet gaat over moord, doodslag, geweld, verdriet en andere negatieve zaken. En persoonlijk heb ik daar moeite mee. Ik snap het dat je geschokt kan zijn door de dingen die in de wereld gebeuren en natuurlijk hoeven we die niet onder stoelen of banken te steken of te vergeten, maar ik neem toch aan dat er in deze wereld ook nog leuke dingen gebeuren of leuke initiatieve ontwikkeld worden. Waarom lees ik die hier niet?

Het is mijns inziens heel makkelijk om een bericht te openen over de meest afgrijselijke dingen die er in de wereld gebeuren. Iedereen roept dan 'oeh' en 'ah' en 'wat verschrikkelijk'. Begrijp me niet verkeerd: dat is het ook! Maar iets leuks... iets grappigs... laten we toch proberen positief te blijven.

Ik wil dit graag toch even als mijn persoonlijke mening hier kwijt en ik hoop dat jullie er iets mee doen. Verras me maar eens met wat vrolijkere berichten ;)!

Groetjes,
    Josien

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou leuke dingen hebben zeer zeker mijn voorkeur. En ik denk, weet wel zeker, van ons allemaal!
    Maar soms ontkom je niet aan die nare zaken helaas....
    Er staan vreselijk veel nare dingen in de media!
    Zou overheerlijk zijn als er alleen maar leuke, fijne dingen zouden gebeuren.
    Zou ik zeer zeker toejuichen!

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben het met je eens Josien. Ik was daar al wel een beetje bang voor toen dit hoekje geopend werd.
    Soms lijkt het ook gewoon Nu.nl hier. Bericht kopieren en plaatsen maar. Is ook niet de bedoeling.

Kwebbel

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nee, precies Kwebbel... het lijkt mij trouwens ook niet dat er iedere dag in de wereld net zoveel kinderen omgebracht worden door hun ouders, dan dat er andere positieve berichten zijn. En juist die berichten zou ik nou wel leuk vinden om op een zwangerschapspagina te lezen. Niet die berichten die ellende over kinderen/ouders e.d. brengen.

Maar goed... nogmaals: dat is mijn persoonlijke mening.

Groetjes,
    Josien

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben het ook helemaal met je eens!
    Dat iemand zo'n bericht vrijwillig op een site leest (nu.nl bjiv.) kan ik begrijpen maar om je de moeite te nemen het hierheen te kopieren vind ik eigenlijk al te erg voor woorden.

Het stikt van de leuke berichten maar die verdienen die moeite blijkbaar niet.

Als ik ellende wil lezen, dan zoek ik dat wel op!

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Het mag voor mij ook wat minder,ik lees ze gewoon niet!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Trouwens...gelukkig wordt er amper gereageerd op die berichten ;)
    Dat zegt denk ik wel genoeg :-D

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ben het er helemaal mee eens, soms lees ik wel maar reageer lang niet altijd, tegenwoordig is het alleen maar negatief en is niks leuk meer!

Er is al genoeg ellende in de wereld................

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Precies.
    Het leven is idd niet altijd leuk.
    Maar zie alleen maar nare berichten! Er zijn vast ook leuke dingen te melden.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik lees hier nauwelijks eigenlijk , snap ook niet waarom nieuwsberichten hier worden geplaatst ik kijk wel op nu.nl.

11. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien bij 'vrezelijke berichten' iets er voor zetten in [ROT Bericht] oid?
    Dan kun je altijd zelf kiezen om het wel of niet te lezen..

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Babylijkje vind ik duidelijk Petra ;)

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat is de reden dat dit de eerste keer is dat ik hier kijk. En meteen ook weet waarom ik hier verder niet meer zal kijken...

14. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ook, maar ook andere berichten zijn soms erg ROT om te lezen;) vandaar ...

Maar offtopic moet jij niet eens gaan bevallen meid?

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    zoals het liedje van kinderen voor kinderen:
    Als ik de baas zou zijn van het journaal, dan werd meteen het nieuws een heel stuk positiever...

16. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou dit topic heeft al heel wat reacties gekregen. hihi.... ;)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jah, zo zie je maar hoe goed dit onderdeel loopt met al die nare dingen!
    Gelukkig niet goed dus :-D

Enne...bevallen...GRAAG :rolleyes:

Deel Deze Pagina