Snoes, even over de endo. Ik heb een laparoscopie gehad vorig jaar maar daar hebben ze niets kunnen vinden. Wat vervelend dat het ook in je darmen zit. Ik hoop zo dat ze je straks van de pijn af helpen. En wat lief van die vriendin zeg. Ik kan me voorstellen dat je keihard moest huilen, wat een lieve gedachte dat ze hier serieus over na heeft gedacht. Over adoptie.. dat is bij ons uitgesloten. Wij willen ook alleen een kindje van onszelf en anders geen kindje. Kaat, sterkte met de punctie, hopelijk heb je een mooie oogst en veel bevruchtingen. Sjak gefeliciteerd. Lieve Iloon, ik wens jou veel sterkte met wachten en ik hoop voor je dat je eindelijk wordt beloond met iets moois. Groetjes allemaal. Jolanda
Kaaatje...adoptie...wij hebben het er ook vaak over gehad, en hadden ook al een boel gekocht om erover te lezen, maar echt doorzetten hebben we nog niet gedaan. Nu is het voorlopig weer even van de kaart, al vind ik het toch wel een mooi idee een kindje te adopteren...maar wel een moeilijke beslissing. Tsja, mijn ouders zijn jammer genoeg niet de makkelijkste, en accepteren het niet altijd even goed als wij een andere mening hebben, en manlief heeft een hele andere denkwijze dan hun, dus dat botst wel eens en ik hang er dan tussenin...ben het niet altijd met mijn ouders eens, maar ook wel eerlijk genoeg om het niet altijd met manlief mee te zijn...normaal vinden manlief en ik altijd de gulden middenweg, maar manlief wordt een heel stuk moeilijker zodra hij merkt dat mijn ouders weer eens commentaar op van alles hebben, en dat is vermoeiend... Ben benieuwd hoe de puntie vandaag was... Blondje, klinkt gezellig die kleine meid in je buik, en het is toch wel lekker dat je vervanger er al is...kun jij het al wat rustig aan doen misschien...jaja, nu komt het allemaal dichterbij hé...spannend hoor... En je buik zal gerust nog wel groeien hoor... Misschien dat ik morgen wel weer een foto van de mijne maak, is alweer een maandje geleden, en vandaag deed hij echt weer zeer van het strak gespannen te zijn...vind het alleen jammer dat ik echt nog niet zeker weer of ik de kleintjes voel of niet...soms een heel zacht trillen helemaal onder in mijn buik, maar soms ook plopjes, en denk dat die van mijn darmen komen, want die komen van juist onder mijn navel, en de gyn. zat bij de echo, echt alleen nog maar in de onderbuik... In mijn eigen broeken pas ik allang niet meer...heb ondertussen al 3 positiebroeken...mijn lerenjasje past ook al niet meer dicht, dus ik hoop dat het niet te snel koud wordt...want anders weet ik nog niet hoe ik over straat moet... Ow Iloon...wat wordt het spannend...en herken het wel hoor...tijdens het traject wil je altijd weer op een ander punt in het traject zijn...hoe voel je je verder?? Hmmm, dat die Utrobollen er niet meer inwillen herken ik niet... Chesser...voor jouw een knuffel omdat je een kanjer bent... Nou dag meiden...ga weer op de bank hangen...vanochtend heb ik gewerkt, en ben weer bekaf...dokter zei dat dit wel snel beter zal gaan, en dat een zwangere tussen de 16 en de 36 weken niet kapot te krijgen is...
trouwens...een nieuw 4D foto´tje heb ik in mijn album van één beebje...het ander ligt te diep ervoor...
Hee Schatjes.! Maria hoe is het eigenlijk met jou.? Vroeg het me ineens zo af.? Snoes ben het met de meiden eens op dit moment (en al veel langer) houdt de endo je bezig dus tuurlijk mag en misschien moet je daar wel over praten net zoals de zwangeren over hun buikjes praten en de wachtende over het wachten.. BLondy ja zkr heel veel zin in.. Lkkr alles inrichten en alles van ons.. Wowwie.! Nu zal je buik idd per week veranderen, ik blijf nieuwsgierig naar foto's hoor, want zal nu wel snel gaan.. Lijkt me fijn dat je vervanger er al is, kan je alles goed en rustig overdragen.. Lijkt me voor jou zelf ook een goed gevoel, dan weet je dat je het goed achter laat.. Iloon irritant het dat wachten maar nu nog maar 2 daagjes.! Jeeeh.! Ik me tp jij een posi test daar gaan we voor tog.. Ik heb wel van andere gehoord dat het niet meer goed kunnen inbrengen van de bollen een teken is van zwangerschap want dat sluit het zich binnen allemaal wat meer, dus ik vind het zeker een positief teken.. I keep my fingers crossed.. Chesser thanx en vind het tog grappig (is niet het juiste woord), maar bijzonder dat veel mensen bewust kiezen om niet voor adoptie te gaan.. Terwijl het voor heel veel anderen mensen een logische volgende stap lijkt.. Nikje, wat vervelend van je ouders en man zeg.. Lijkt me idd dat je er dan altijd tussenin staat en nooit echt kan genieten.. Das niet leuk en al helemaal niet met 2 wonders in je buik.. Zouden jullie miss alsnog voor adoptie willen gaan of denk je nu dat deze 2 jullie gezin compleet maken.? Nou hier gister de punctie.. er zijn 10 eitjes gevonden, daar was ik tevreden mee.. Vorige keer deed de linkerkant heel veel pijn dus hij zei dan beginnen we daar nu mee, zo gezegd zo gedaan.. En daarna kwam rechts daar zaten er sowieso veel meer en deed ook echt veel meer pijn.. Hij had ook iets geraakt waardoor ik inwendig wat bloeden wat hij dus moest stoppen waardoor het langer duurde en hij daar druk op uit oefende wat dan ook weer geen fijn gevoel was.. Na de hand weer naar de kamer gereden en manlief met papa de eitjes naar het AMC gebracht en ik heb heerlijk geslapen.. Na een uurtje waren ze weer terug en maakte mij wakker.. Dus ik zo oke gaan met die banaan, ik me aangekleed, maandverbandje erin wat bloedde idd nog wel iets.. Op naar de lift, kwamen beneden aan dus ik zeg ik moet even zitten anders gaat het fout.. Dus ik zitten en zweten als een gek.. Maja de ferti poli was nog 10 stappen lopen en daar moesten we heen over hoe en wanneer de tp en wanneer beginnen met de utro.. Dus ik zeg kom het gaat wel weer.. Me pa een arm en manlief.. En vlak voor de ferti poli ga ik out.. Gelijk 5 man personeel om me heen brancard erbij en alles.. Hebben ze me in het kantoor van de hoofdarts daar gelegd.. Benen omhoog, bloeddruk was erg laag, dus alles moet weer wat rustiger worden.. Dextro gekregen veel thee met suiker zodat het weer wat beter zou gaan.. Na anderhalf uur daar liggen mocht ik dan tog naar huis, maar dan wel in een rolstoel.. Nou thuis aangekomen ging ik egt dood van de pijn en ging ik 2 keer nog bijna out, maar wist het voor de zijn om heerlijk te gaan liggen.. Dus het was me het dagje wel.. Uitleg van de verpleegkundige ik reageer nogal heftig op de soort van morfine die je krijgt.. Vorige keer was ik na die tijd ook al bijna gegaan maar dat was buiten het ziekenhuis.. Nu gaat het wel weer goed zolang ik lig.. Als ik loop wel heel veel pijn rechts bij me eierstok, maar de duizeligheid en het gevoel van wegvallen is gelukkig weg.. Morgen middag moet ik bellen over het aantal bevruchtingen, dus ben benieuwd..
Kaaatje toch...wat een verhaal zeg....jeetje...maar wel fijn dat je onderuit ging in het ziekenhuis en ze je even hebben kunnen verzorgen...wel goed op jezelf passen nu hé...en even lekker rustig aan doen... Wanneer krijg je de TP?? Verder ook goed bijven drinken natuurlijk...en hoop dat de pijn snel wegtrekt...maar ik was ook elke keer weer verbaasd erover hoelang ik napijn had van een punctie...minstens een week....en dan begon 2 keer dus de overstimulatie...maar als je hoort dat meiden de dag na de punctie alweer sporten en fietsen...had ik noooooit gekunt hoor...dus lekker rustig aan doen... ben sokjes aan het breien...zo`n leuk werk...deze zijn eigenlijk een soort van groen-blauw dus kan voor een jongen en een meisje... en spam ook even een buikfoto van vandaag...sinds gister groeit hij weer...en vandaag doet het ook echt zeer...een soort van gloeien in heel mijn buik... Bekijk bijlage 190099
Iloon; Wanneer mag je gaan testen? Spannend hoor! Is het wachten nog te doen? Goed nieuws van de ingevroren embryo. Nee geen ervaring met de utro slecht ingebracht krijgen. Had er ook zo'n inbrenghuls voor. Sterkte met wachten en afleiding proberen te zoeken. (lastig, I know..) Nikita; Foto! Ben benieuwd hoor naar jouw mooie buikje. Ik twijfelde op het begin ook of ik de kleine meid voelde, dit was vanaf een week of 16, het voelde als soms een gekriebel aan de binnenkant van mijn buik. Vanaf 20 weken werd het echt schopjes en kon mijn vriend het ook snel van buiten voelen. Nu zeg ik haar wel eens wat rustiger aan te doen met mama's buikje van binnen, hihi. Heb ook geen winterjas, voor die 8 weekjes nog. Zomerjas gaat nu nog net, leren jasjes ook nog maar net. Maar jij moet natuurlijk de hele winter door, misschien toch een positiejas aanschaffen, desnoods weer voorverkopen via marktplaats? Wat een duidelijk 3D echo, mooi hoor. En heb nu ook je buikfoto gezien, mooi hoor! Duidelijk gegroeid in 4 weken! Kaat; Houd jij je een beetje rustig meis? Klinkt heftig van het outgaan. Fijn dat je man er bij was dit keer nu dit gebeurde. Duim voor een mooi aantal bevruchtingen. Hier; hele week al last van mijn rug en gespannen buik (pijnlijk) en gisterennacht weinig geslapen vanwege erge hoofdpijn. Vanmiddag bij de vk geweest, de combinatie van rugpijn/buikpijn, hoofdpijn en eiwit in mijn urine was aanleiding om me door te sturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoeken omdat dit op zwangerschapsvergiftiging kan duiden. De teststrip bij de verloskundige gaf aan dat er eiwitten in urine inzaten in de minste hoeveelheid van de 3 streepjes, maar toch het zeker voor het onzekere. Bij het ziekenhuis bloed laten prikken, urine ingeleverd en hartfilmpje van de kleine meid laten maken. Voor uitslag bij de arts geweest en het hartfilmpje zag er heel goed uit, kleine meid doet het goed. Ook de bloeduitslagen waren goed en er werd daar geen eiwit in de urine gevonden. Ze heeft ook met een echo even gekeken, ze ligt met haar hoofd naar boven en het zou kunnen dat daardoor druk op mijn buik en pijn wordt veroorzaakt omdat ze groeiende is. Gelukkig goed nieuws dus. Vriendlief was best benauwd omdat hij wel aan mijn zag dat ik er veel last van had, was helemaal bezorgd, erg lief. Hoofdpijn is nu over, alleen de rug en buikpijn blijven, zolang het geen kwaad kan voor de kleine ben ik allang blij. Slapen met een kruik verlicht de pijn iets, lig wel wakker iedere nacht omdat ik geen houding weet te vinden, maar slaap verder wel goed. Fijn weekend alvast! xxx
Oh meiden, ik reageer nog maar zelden- 5 dagen werk- drukkkkk Maar Kaatje, wat een verhaal joh! Op een brancard enzo... Gaat het nu weer met de pijn? Vreselijk!!! Ik blijf het spartaans vinden dat we dit in Nederland bij ons volle verstand moeten ondergaan ipv onder narcose...
Nik wat een super lieve sokjes en een prachtige buik.! Wow die kan je niet meer verbergen nee.. Ja ik had vorige keer ook veel last van de punctie dus ja maar dit had ik niet verwacht, maja nu rustig aan.. Heb vandaag wel een sollicitatiegesprek voor de nieuwe functie die ik al even wil.. Dus ga wel maar mama brengt en haalt me, dus das wel fijn, voel me nog niet helemaal stabiel.. Morgen heb ik de tp, vanmiddag bellen over hoe laat enzo.. Blondy gelukkig geen vergiftiging.. Maar wel super vervelend dat je zo rot slaapt.. Ik snap wel dat je zegt als dat alles is en als het maar goed gaat met de kleine meid, dat is ook zo natuurlijk, maar voor jou wel heel vervelend.. Dikke knuffel voor dat.. Iloon hou je het nog.? Morgen testen.!! Ben benieuwd.! Ik mag de 27ste al testen dus 12 dagen na tp, volgens mij was dat de vorige keer niet zo, dus denk niet dat ik eerder ga testen..
Maria lief.! Gelukkig gaat het goed met jou en de kleine dame.. Druk dus met werk, das minder maja zo vliegt de tijd wel voor je het weet ligt ze in je armen.. Ja lees bovenstaand, het gaat wel weer, maar nog niet helemaal top, maar daar komen we wel weer..
Kaaat, gelukkig gaat het ondertussen beter met je, en hoe was het sollicitatiegesprek?? Hoop helemaal dat het het waard was te gaan ondanks dat je je niet zo goed voelde... Ben ook benieuwd naar nieuws i.v.m. de TP... Iloon, mag je morgen al testen?? Ow wow...dat ging snel...*duimduimduim* Blondje...ja...heb via mijn zusje een positie jas gekregen, maar daar verzuip ik echt nog in hoor... een beetje moeilijk inschatten of die zal gaan passen de komende maanden, en ik hoop dat het gewoon nog een tijdje mooi en droog herfstweer blijft...dan kan ik nog een tijdje in mijn spijkerjack met een extra vestje eronder ofzo... tsjaa, ben benieuwd of het de kindjes zijn...voel de laatste dagen ook heel af en toe wat plopjes...maar weet het echt niet hoor...vandaag is het eigenlijk weer rustig in mij buik...al let ik er wel heel veel op hoor...ben zoooo benieuwd, en hoop snel echt zeker te weten ofdat het de kindjes zijn... Gelukkig was alles helemaal goed met jouw en de kleine meid...en wat lief dat manlief zo berzorgd was...kan me voorstellen dat het even schrikken was...hopelijk kun je snel vooral ´s nachts je draai weer vinden... Zo meiden...moet mezelf nu echt weer eens nuttig gaan maken...was weer zooo moe vandaag...zojuist 1,5 uur geslapen.... maar ja...volgens de dokter moet dit echt vanzelf beter gaan...dus we bijten ons er maar doorheen hé...vanavond krijgen we ook nog vrienden op bezoek dus moet nu echt iets lekkers gaan klaarmaken, maar zou het liefst nog op de bank blijven hangen....
Bekijk bijlage 190347 Meiden, Sorry...ff egoberichtje...later vanavond even meer. Ik kon het niet laten en heb net getest, om 17:00 en 10 dagen na tp dus... willen jullie ff turen aub? Van het ziekenhuis mag ik pas dinsdag testen...
hier de vorige zwangerschap 8 dagen na TP knal +++ en toch niet goed... nu 8 dagen na TP was hij een heel stuk lichter en bleker het er dus 2 te zijn... de kleur van de test wil niet altijd wat zeggen....je bloedwaardes geven pas duidelijkheid, krijg je een bloedtest?? hij is nog wel licht, maar toch goed te zien hoor, en dat voor 10 dagen na TP en dan nog wel ´s middags... het zal wel spannend blijven de komende dagen hoor...maar als hij morgenvroeg donkerder is, zou ik een digitale halen voor maandag of dinsdag...dat is leuk om te zien... PS...om de doos staat ook...een streep is een streep....