Heb toch maar even mijn huisarts gebeld, maar die verwees me toch weer terug naar het ziekenhuis...had ik al verwacht. Dus toch nog maar een keer het ziekenhuis gebeld. Ze reageerde heel aardig en begripvol en heeft me nu toch wel alles goed uitgelegd en ik begrijp ze nu ook wel. Volgens haar kan het HCG in de eerste weken van de zwangerschap enorm schommelen. Dus een bloedtest geeft nooit zekerheid. Er zijn vrouwen met een lage hcg waarde waarbij alles goed zit en er zijn ook vrouwen met een hele hoge hcg waarde waarbij het fout gaat. Een echo zou wel laten zien of er iets zit, maar niet of het hartje klopt... Dus ook dit zou geen zekerheid geven. Er zit dus niets anders op dan wachten, hoe vervelend ook... En toch ook maar hopen dan dat ik een van die vrouwen ben, met een laag en schommelend hcg waarbij het wel goed zit... Zolang mn testjes nog niet omo-wit zijn blijven we maar duimen dus... Duimen jullie mee??? Nik: Leuk je eerste aankoopjes gedaan!!! Leuk ook dat jullie het geslacht van de beebjes willen weten, ik wil het ook wel weten van jullie wondertjes namelijk hahaha!!! xxx
tsja Iloon...zoals ze het uitlegt klopt het natuurlijk wel...mijn HCG was deze keer nog niet eens zo hoog als de vorige keer en dat terwijl er toch echt 2 zaten...en mijn testen waren ook duidelijk lichter... Dus ja...een bloedtest geeft geen zekerheid, maar volgens mij wel ietsje meer duidelijkheid, zeker als ze je een paar keer om de dag in de gaten houden...maar dat neemt niet weg dat de komende dagen ontzettend spannend blijven en ikke hier ook hartstikke voor je zit te duimen hoor...
Hmmm Iloon, wel fijn dat ze het nu beter uitleggen... Dus er is nog steeds hoop!? Dat is positief. (nog één keer zeuren op je zh) waarom pas een echo bij 7/8? weken?? Bij 6 is het hartje (meestal) toch te zien? En anders kunnen ze het toch opmeten of het de juiste grootte heeft? Nou ja er zit niets anders op, om samen met jou, geduldig op het schommelstoeltje te wachten op de goed uitslag... Nik en Blondie; onze deskundigen! tot wanneer bleven jullie onder controle in het ziekenhuis, hoeveel echo's kregen jullie, hebben jullie nagedacht over eventueel de combinatietest en wat hebben jullie daarmee gedaan??? Kaat: morgenochtend om 5.37 weer een test?? Kusjes
Maasstad houdt 7-8 weken aan, omdat ze dan verzekerd zijn van hartactie... Bij 6 weken is dat niet zeker... xxx
he jakkes Iloon, wat een klotesituatie. Niet normaal meer hoe spannend. Kaaat is inderdaad het grote voorbeeld van hoe je eigen lichaam en je HCG je in de maling kan nemen. De tijd zal het leren. Maar ik hoop echt voor je dat het raak is. @kaaat ikke zie hem nu ook heur. Pfieuw wat spannend @Sjak wauw wat een wonder. En wat mooi. Logisch dat je 1000 ker per uur naar de echo kijkt. Zo mooi! @lfn wat schattig dat je de kleintjes voelt. Jij bent de eerste hier met een tweeling. Leuk! En ik wil, net als Iloon, ook de geslachten weten hoor. Dus ik hoop echt dat je dat met ons wilt delen @blondje auauauaua dat is niet leuk zeg. Wat een ellende als je niets meer kunt doen. Jouw zwangerschap leek inderdaad van een leien dakje te gaan, dit gooit mooi roet in het eten. Tsja, dus nu moet je verplicht met de beentjes omhoog en sokjes breien...sterkte ermee! @chessertje hoe is het met jou meis? Vind je het moeilijk om hier bij de picknicktafel langs te komen? Snap ikke hoor. Lente stuurde mijn een berichtje via Hyves. Het gaat goed met haar en ik moest de groetjes aan jullie doen. Ze leest nog weleens stiekem mee, maar dat zou ze nu niet meer doen...haha eens kijken hoe langs ze dat volhoudt =) @ de rest ik heb gewerkt vandaag. Moest zo onwijs veel doen en heb misschien eenvijfde van wat ik wilde doen gedaan. Niet leuk...maar ja, morgen is het weer een nieuwe dag. Wat wel heel schattig is is dat kat Jip al een hele tijd op mijn bureau ligt en net zelfs zijn koppie op mijn hand legde (alleen toen kon ik niet typen, dus dat was niet handig) xxx
Hallo Lieverds.! Blondy dat klinkt echt heel pijnlijk ja.. En koud zweet van de pijn ken ik helaas ook maar al te goen, zoveel pijn dat je idd niets meer kan.. Gelukkig was mama er snel..! Snap dat je het liever zelf had willen afronden maar wel een fijn idee dat er nu gelijk iemand voor je is en je collega's dus geen extra werk hebben tog.? Sjakkie oow ik wil ook zo een foto.. Zwijmel lkkr met je mee.. En nee morgen iets later, moet op 6 uur in de bus zitten dus zal hem wel uploaden als ik in de bus zit.. Vanaf telli he.. Ja al die vragen die je aan de ervarenen onder ons vraagt, vroeg ik me ook af.. Wanneer is jou volgende echo.? Oow Iloon gelukkig waren ze nu wat liever en begripvoller maar blijf het heel raar vinden.. Ze heeft gelijk het kan heel erg schommelen en het zou als het fout was gegaan allang uit je bloed moeten zijn theoretisch maja onze lichamen doen rare dingen..! Maar ik hoop en bid nog heel hard met je mee..!!! Nik wat leuk een disco in je buik.. Oow lijkt me ook zo speciaal en ja ik hoop ook dat je het geslacht van beebs met ons wilt delen , ben heel nieuwsgierig.. Oow en een paar aankopen gedaan, whaaa zwijmel, cool..!! Wanneer is je aankomende echo.? Snoes oow irritant is dat he dat je voor je gevoel niet alles hebt gedaan wat je wilde, maar wat je zegt morgen is er weer een dag.. En die blijven gewoon komen.. Wat is Jip tog een schatje he.. Hier alles goed vandaag hele zere borsten echt niet normaal, dus ik net douchen, wowwie pe towwie nou die groeien hoor, en vette aders ineens.. Happy.!
Ha ha ha Kaat, mijn (.)(.) zijn ook al een goeie maat gegroeid! En dat is neit zonder pijn nee... (maar ik vind het wel leuk, ha ha ha) Mijn volgende echo is met 9weken. Of weer in het zh of bij de combinatietest/onderzoeks afdeling. Maar ik denk niet dat wij voor die testen gaan. Het zegt vaak nog heel weinig en geeft een hoop stress. Onze arts staat er oon niet echt achter had ik het idee, moeilijk. En dan nog een echo met 12 weken en dan laat de fertiliteitsafdeling ons los en dan mogen we of in hetzelfde zh bij de gyn of naar een verloskundige. Ik weet niet wat beter/handiger is?! Dus ervaringsdeskundigen??? XXX
Lief dat jullie voor me blijven duimen en hopen!!! Thanks meiden, ben erg blij met jullie allemaal!!! xxx
Goedenavond meiden! Sjak; Haha Lekker ongeduldig en bij en enthousiast! Echt zo leuk voor je en geweldig dat de echo goed was, doe maar lekker hele dag kijken. Ik heb de foto toen in een lijstje gedaan en die na iedere echo vervangen. Ik heb met 8 weken een echo in het zh gehad en met 9 weken, toen deze goed was mocht ik naar de vk en daar ben ik met 12 weken voor het eerst geweest. Ben voor de 20-weken echo nog wel in het zh geweest. Wij hebben niet gekozen voor de combinatietest. Lees nu jullie mening hierover en dit was precies de reden dat wij er niet voor gekozen hebben. Ik heb de keuze voor zh of vk niet gehad, was automatisch vk. Ik heb er goede ervaringen mee! Als het medisch gezien nodig is in het verloop van je zwangerschap kan ik alsnog naar de gyn, dat geldt voor iedere zwangere. Iloon; Oh wat een rotsituatie, je weet gewoon nog niks! Ze kunnen dat wel zeggen maar snap dat je graag bewijs wil in de vorm van een echo. Maar ga heel hard voor je duimen, natuurlijk meid, dat het allemaal goed is. En het ziekenhuis zal toch wel weten wat zeggen lijkt me! Nikita; Gaaf is dat he als "vreemde" gaan zien dat je zwanger bent en je feliciteren, vond dat zo leuk toen dat voor het eerst gebeurde, en nog steeds. Je hebt je nog heel netjes gehouden qua aankopen! Ik denk als je weet wat het worden dat je dan los gaat, dat had ik tenminste hihi. Ben wel heel benieuwd hoor! Snoes; Haha breien is niet mijn ding, maar mijn ritme is al aangepast. En dat het tot 31 weken van een leien dakje is gegaan is ook wel erg fijn! Hoe gaat het met je werk, is ondertussen ook al een tijdje dat je de gastouderopvang gestart bent he. Even gemist denk ik wie Jip is?? Wist niet dat je al een hondje had? Kaat; Jippie, wat een goed symptoon van die borsten! Die van mij hadden ook snel een cupmaat meer. Ben benieuwd naar de foto morgenvroeg! Bedankt voor alle lieve reacties op mijn rugpijn! Vandaag lekker rustig dagje, heb thuis gerommeld en babywasjes gedraaid. Wat een hoop kleertjes, sokjes, rompertjes etc. hebben we toch al! Zo leuk al die mini-spulletjes op het wasrek. Trouwens gisteren zo;n lieve arbo-dame aan de telefoon. Ze belde me vanwege mijn ziekmelding sinds vorige week, vertelde van de rugpijn en dat ik bijna 33 weken zwanger ben. Ze herinnerde zich dat ze me vorig jaar had gesproken toen ik in het ziekenhuis lag met overstimulatie, en reageerde heel enthousiast en feliciteerde me dat het toch nog snel goed is gekomen. Verder zei ze dat ik maar moest zorgen dat ik voor de bevalling mijn rust pak en zorg dat mijn rug beter gaat, dat ik me verder over werk niet druk moet maken dat dit belangrijker is en veel succes en geluk. Nou, das nog eens een positief verhaal van een verzuimconsulente! xxx Blondje
Kaat; Vroege vogel! Hij wordt duideljk donkerder per dag meid. Oh zo spannend, duim duim duim. Morgen bloedtest toch? Ziet er goed uit iig, zo te zien kunnen jullie alvast een kamertje inrichten in jullie nieuwe huis straks. Werkse vandaag en succes met het geduld tot morgen, toch altijd spannend de bloedtest, vond ik toen wel ondanks de duidelijke testen.
Thanx Ladies.. Ik heb hier nu wat bruine afscheiding.. Helemaal geen kramp of pijn, dus weet dat het niets hoeft te betekenen, maar wordt er wel heel onzeker van.. In de afwachtmodus dus maar weer..
ow jakkes, dat is niet leuk...bruine afscheiding hoeft nog niets te betekenen, maar wij willen het liever niet zien! Sterkte met wachten xxx p.s. blondje: Jip is de kat. Met werken gaat goed. Het is leuk, hoewel ik nog wel extra klanten kan gebruiken, maar misschien ben ik ook wel te ongeduldig... Zo nu ga ik weer aan de arbeid hoor... xxx
hmmm, kaar dat is niet leuk, hoewel het niets hoeft te zijn is het wel eng... we wachten af in spanning! gelukkig morgen al je bloedtest. Dikke kus
Sjak...wij hebben niet die testen gedaan...we waren zo blij dat we deze kindjes ongeacht wat dan ook willen hebben...en dat vond de dokter ook het beste...bij de 12 weken echo heeft hij wel stiekem even mee naar de nekplooi gekeken, en die waren mooi dun, dus daar hebben we het bij gelaten...Ik loop alleen maar bij een gyn. trouwens...hier in Duitsland is het wel weer anders geregeld hoor...iedere vrouw moet hier uiteindelijk naar de gyn. omdat de VK helemaal geen echo´s doet, alleen de controles ertussen... hihi...leuk hé die boobs... Iloon...hier zeggen ze hetzelfde...met 6 weken is er vaak wel hartactie te zien, maar niet altijd....bij 7-8 weken moet het echt wel... hoe gaat het nu?? Snoes...wat klinkt dat lief van Jip...had ook zo graag een poesje gewild...maar ja, jammer genoeg reageer ik 9 van de 10 X op katten... Fijn dat het goed gaat met je werk...en die klanten komen vanzelf wel... Kaaat, volgende week maandag heb ik weer een echo...blèh...ben de hele dag onderweg om te werken...´s ochtends vertalen, ´s middags het theater...en dan pas weer om 17h afspraak bij de gyn... Je test is super....maar dat bruine is natuurlijk minder...maar zolang het bruin is, hoeft het helemaal niks te betekenen...ben stiekem wel benieuwd naar jde HCG waarde morgen... Blondje...ja, heb me nog echt ingehouden hoor...was, en ben soms nog....erg angstig om van alles...maar langzaam gaat het beter...en denk idd. dat als we straks weten wat het wordt ( en dan laat ik het natuurlijk hier ook weten ) dat veeel meer zal worden...Wat een aardige arbotante had je aan de lijn zeg...zo kan het dus ook... Dat was het weer voor vandaag...zojuist weer in slaap gevallen op de bank...manoman...ben echt een luilak soms...maar kan er niks aan doen, en heb gelukkig al gewerkt vandaag...
Even snel.! En vies.! Bij het inbrengen van de bollen echt bruine propjes op me vinger dus egt oude troep.! Nu niets meer.! En totaal geen pijn, dus ben wel weer wat geruster.. Voel me totaal anders als de keer dat het mis gging.. Al zegt dat natuurlijk ook nie alles.. Als k zo thuis ben, zal k reageren.! Jullie zijn lief.!
Kaat: joehoe...hij wordt donkerder!!! Hou je het wel bij wat bruine afscheiding alsjeblieft?!? Geen Iloon praktijken aub!!! Gewoon een plakbeebje oké?! Hier geen nieuws! Voel me steeds vreemd met allerlei kwaaltjes... Heel raar! Misschien zit t wel tussen m'n oren... Vandaag niet getest, morgen weer! Dikke kus allemaal! xxx
Kaat: Waat blijft je testje van vandaag? Hopelijk alles nog goed! Ik zet weer ff mn testjes van eergisteren en vanmorgen neer... Wat denken jullie? Bekijk bijlage 193374 xxx
Lijkt me donkerder Iloon.. Ooww het blijft tog wel heel spannend he.. Mijne was ook weer donkerder, gelukkig.. Bruinverlies alweer helemaal weg, ik weet niet ik het al had gezegd maar heb tijdens de punctie een bloeding gehad aan me rechter eierstok waardoor zo een 5 tot 10 langer met benen open moest blijven liggen zodat hij het kon stelpen.. Daarna niet veel meer verloren, dus denk dat dat er gister een beetje uit kwam, had vroeg in de ochtend ook gedurende 10 min ook echt een steek rechts.. Dus heb het voor mezelf al wel verklaard en voel me weer chill.. Bij deze me pic van vanochtend..