De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Goedemorgen Ladies

Ook hier bijna alles vanaf telefoon hoor, alleen op me werk af en toe illegaal, zoals nu..;)

Ja alle echo's blijven spannend...!

Nik je krijgt echt veel echo's he, fijn hoor.!!

Sjak al 11 weken, je gaat hard, groei je ook al.? Het is zo 5 december, spannend..:D:D

Ik heb dus 1 dec intake verloskundige en zal dan horen wanneer me 12 weken echo is, ik hoef niet meer terug naar het ziekenhuis, dus daar geen extra echo's meer, jammer genoeg maja..:(:) Geeft niet, ik denk dat ik het pas 100% ga geloven als ik het ga voelen..:)

Hoe is het met de andere.?? Snoes en Iloon en Clowntje en Chess en Lente.. Ik vergeet er vast nog een heleboel..

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden,

So dat is een beetje lang geleden, best druk dat mama zijn haha, dus zal eens een update komen plaatsen over ons geweldige en lieve meisje Isa!

Isa is inmiddels lekker thuis bij ons, ze mocht vorige week woensdag mee naar huis bij een zwangerschapsduur van 36 weken, dit is echt de grens en het komt niet heel vaak voor dat ze zo vroeg mee mogen, maar Isa doet het zo goed dat er geen reden was er in het ziekenhuis te houden. Ze heeft er in totaal 3 weken gelegen, waarvan 2 weekjes op de Post IC. Op een bacterie na waar ze 2 dagen ziek van is geweest heeft ze constant vooruitgang getoond, het is zo;n sterke en pittige meid! Inmiddels weegt ze al 2366 gram, bij de geboorte 1696 gram 4 weken geleden.
    Het was natuurlijk geweldig om haar mee naar huis te nemen, eindelijk mochten wij met een volle maxi cosi het ziekenhuis uit! Ze was wel enorm mini in die maxi cosi, ook in de kinderwagen lijkt het net of ik met een lege wagen loop omdat ze zo klein is. Maar voor ons is ze al veel groter, ze krijgt al lekker babyvetjes. Ze drinkt sinds vorige week vrijdag alle voedingen aan de borst, dat is voor zo'n kleintje als Isa heel knap! Vind het geweldig, ondanks de nachtvoedingen om de 3 uur, vooral voor een te vroeg geboren kindje is het heel waardevol de borstvoeding. je lichaam maakt dan speciale melk aan voor een prematuurt.
    Het is echt genieten met haar, heerlijk samen thuis, een weekje met zijn drietjes en nu sinds woensdag wij meiden samen. Lekker knuffelen, wandelen en gewoon naar haar kijken. Ik ben ook weer aardig opgeknapt na de keizersnede, kan steeds verder lopen en de wond is steeds minder gevoelig. Wel ideaal zo;n kinderwagen met het wandelen voor de steun!

Ik kom snel bijlezen en zien hoe het met jullie gaat!

Dikke X Blondje

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    En een foto van ons meisje!

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Ooow wat is ze mooi..! Was ik jou helemaal vergeten in me vorige berichtje.!

Wat klinkt je super gelukkig zeg, logisch natuurlijk.! En wat fijn dat ze al thuis is en jij ook goed hersteld, super.!!

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjak; Hoe gaat het met jou, 11 weken al weer! Lekker aan het genieten nu de 12 weken bijna een feit zijn?

Snoes; Jeetje wat een heftig nieuws heb jij in het ziekenhuis gekregen, wel fijn als er iets aan gedaan kan worden, maar toch een operatie is wel heftig. en tot maart wachten.

Nikita; Wat een goed nieuws van de 20 weken echo, jullie prinsje en prinsesje zitten goed daar bij jou!

Chessertje; Je zal dit niet meer lezen, maar toch; heel veel sterkte en geluk in de toekomst, hopelijk vinden jullie samen een manier om te leven met het gemis en te genieten van elkaar en alle mooie dingen. Dikke X!

Kaat; Oh wat goed van je echo, hartje klopt! Super gevoel of niet??! Wel fijn dat je nu "gewoon" naar de vk mag toch? vond ik wel in ieder geval.

Fijn weekend allemaal!

Dikke X Blondje

6. sjak

sjak Niet meer actief

Wat een poppetje!!!
    Mooie foto hoor!

Hier de elfde week, ja, de misselijkheid is minder (nog niet weg). Mijn buikje begint al te bollen, maar dat komt meer door de darmen die niet doen waar ze voor aangenomen zijn ;)...
    Morgen gaan we babywinkels bekijken voor kamertjes, zo leuk!!
    Wat minder: mijn moeder is al voor de derde keer opgenomen in twee weken tijd... niet leuk! Maak we wel een beetje zorgen. Twee en halve week geleden is ze geopereerd aan haar darmen en slokdarm en sindsdien kan ze niets binnen houden. Dus uitgedroogd en kaliumtekort (wat best gevaarlijk is heb ik begrepen).

Meisjes een dikke kus

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Oow Sjak wat heftig zeg.. Krijgt ze nu sondevoeding ofzow, want ze moet natuurlijk wel iets binnen krijgen..:S Heel veel sterkte ermee.!

Babykamers kijken leuk hoor, weet je al welke wagen je wilt.?
    Wij vandaag verf en dat soort dingen meer kopen, zodat we volgend weekend echt kunnen gaan klussen..:)

Hier is de misselijkheid ook wel minder, maar de smaak en trek naar eten is er echt nog niet, eet 's avonds ook echt minimaal, maar brood en fruit gaat er wel in dus ik maak me niet druk..

Nik had ik jou al een fijne week gewenst.? Zo niet bij deze, veel plezier.!

Fijn weekend.!

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Hai Dames,

Wat is het hier stil zeg..

Blondy lkkr aan het genieten van de kleine meid..

Sjak toeleven naar de 12 weken en maandag de echo..:D Spannend weer..!!

Nik ook lkkr aan het genieten en een weekje zonder internet..

Snoes hoe is het bij jou.? Druk met werk.? Las dat je er een nichtje bij hebt.. Wat mooi en speciaal, maar ook confronterend lijkt mij..

Iloon denk aan je en dat weet je.! Dikke knuffel..

Chess en Lente als jullie stiekem meelezen, jullie worden gemist, dikke knuffel voor jullie..

Hier alles nog hetzelfde, geen eetlust, maar voor de rest wel goed..
    Morgen sleutel ophalen en tekenen voor ons eerste eigen echte huis..:D En naar de verloskundige en manlief kan mee, das toch wel erg leuk..

9. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjak; hoe was t babywinkels kijken? En bijna 12 weken echo, spannend. Hoe gaat het met je moeder? Heftig zeg.

Kaat; idd stil hier he! Jippie, morgen sleutelnvan jullie eigen huis! Het huis waar jullie met zin drietjes gaan wonen, dit vooruitzich maakt het vast nog n stuk leuker. Veel plezier bij de vk.

Nikita; lekker een weekje weg, heb ff niet onthouden waarheen, veel plezier in ieder geval.

Snoes; hoe is het jou? Gefeliciteerd met je nichtje.

Hier; lekker aan het genieten idd. Alleen 2 daagjes wat minder geweest, heb een borstonsteking en daar heb ik flink koorts van gehad. Gaat nu gelukkig beter, heb antibiotica gehad van de huisarts.

Dikke X blondje

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Och meis wat zal ik je missen! Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie rust zullen vinden.
    Dikke digi knufff voor jullie.

11. sjak

sjak Niet meer actief

He meiden,

Heeeeel rustig hier...
    Kaaat gefeliciteerd met de sleutel ban je huis!
    Snoes gefeliciteerd met je nieuwe nichtje, maar ook confronterend ja, kus!
    Snoes, al helemaal gewend aan het moederschap?

Hier, moeder ligt nog steeds in het zh, mag er vrijdag of zaterdag uit en dan komt ze een paar dagen hier in huis (onder dwang, want ze wil niet...)
    Verder ben ik ziek zwak en misselijk, hoewel dat laatse valt eigenlijk wel mee. Hoofdpijn en belabberd het vefkoudeidsseizoen is weer begonnen, heerlijk! Zijn ze ook nog met een verbouwing begonnen hier, dus allles bonkt lekker door in mijn hoofd.
    Maandag de 12 weken echo, ja toch weer spannend en mams gaat ook mee. Stiekem hoop ik er een beetje op dat we een peimeltje of een nootje (zoals wij dat hier noemen) kunnen zien, maar dat gebeurt niet zo vaak zo vroeg. Ik ben zooooooooooow benieuwd!!!
    Kamertje en wagen zijn uitgezocht, nog niet gekocht hoor, maar we weten wel wat we willen. Wagen van Maxi Cosi.

Ga nu een bouwvakker slaan denk ik.... wat een herrie maken die lui, pfffff.

Genoeg gezeurd! KUS

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Slopperd hoe is het met jou dan nu.. Dat vertel je nooit he..:)

Blondy, auw borstontsteking klinkt erg pijnlijk ja..:( De antibiotica werkt wel dus, gelukkig..

Sjak oow midden in een verbouwing wat gaan ze doen..? En mama weer naar huis wat fijn en wat leuk dat ze mee gaat naar de echo.. Toch speciaal he..:) Ben je ook al zo benieuwd naar het geslacht, ik ook hoor.. De ene dag denk ik het 1 de andere het andere.. Ach ja beide is leuk.. Met de 16 weken echo kunnen ze het toch sowieso wel zien.?
    En verkouden ja hoort erbij zeggen ze he ik ben al 7 weken verkouden, maar avond en nacht erger dan overdag dus wel te doen..

Wij gaan 20 januari naar dr Papa hier in Amsterdam voor geslachtsbepaling.. Spannend..

Wat denken jullie.. Ik wil graag aan de verloskundige vragen of ik morgen een echo kan krijgen zodat manlief het ook kan zien.. Heb nu wel een foto maar toch.. Doordat hij op de vrachtwagen zit zal hij niet met veel echo's of miss wel helemaal niet mee kunnen en morgen is hij toevallig vrij omdat we ook de sleutel krijgen.. Kan ik dat gewoon vragen of is dat raar.?

13. sjak

sjak Niet meer actief

Kaaat, hoe is je villa?? lekker zeker het vooruitzicht van huisje, boompje, kindje!?
    Jullie gaan zeker gelijk beginnen met de kinderkamer? Ik moet wachten tot feb/ma tot alle bouwvakkers klaar zijn... Ze zijn nu bezig met de buitenkant, gevel, ramen, verven en herrie maken. In Jan gaan ze verder met de verwarmingen en begin maart de nieuwe badkamer. En dan kunnen we gaan behangen en nieuwe vloerbedekking in de babykamer leggen. Zijn jullie al aan het kijken naar kamertjes?

Xx

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Sjakkie veel succes vandaag.! Mooi babytje kijken met alles erop en eraan..:D

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Straks meer... Druk druk druk..

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden...
    Daar ben ik weer...terug van weggeweest na een lange en toch wel vermoeiende week met mijn ouders...
    Gelukkig waren alle echo`s helemaal goed...ook op de prenatale afdeling...daar duurde het wel 1,5 uur en ben bijne 2 uur binnen geweest...beide kleintjes doen het goed, maar hij wil me over 4 weken wel terug zien, bij een tweelin zegt hij wil hij twee keer kijken...vorige week nog controle gehad bij mijn gyn. en ook hij was dik tevreden...ons kleine meisje lag lekker uitgestrekt dwars door mijn buik, terwijl haar broertje als een zakmes dubbel gevouwen in een hoekje lag...scheen hem niet te storen want op de echo lag hij lekker te gapen en te slapen...zie foto...;)

Bekijk bijlage 203993

Ook hij hoeft mij pas na de feestdagen weer te zien...dus bijna 4 weken zonder echo...best wel eng en lang...maar zolang als ze vrolijk rond liggen te trappen zoals ze nu doen vind ik het wel best...

Sjak...vandaag 12 weken echo...spannend hoor...

Blondje...wat een goed nieuws, en wat fijn dat jullie kleine meid het zo goed doet...lijkt me ontzettend leuk met haar te lopen showen in de kinderwagen...ze is echt prachtig hoor...

Sjak...fijn dat het vrij goed met je gaat behalve de verkoudheid dan, en gezellig hoor kamertjes kijken.
    Minder goed nieuws natuurlijk van je moeder...kalium tekort is idd. niet goed...hopelijk knapt ze snel op, en wat leuk dat ze mee kan naar de echo...zorg maar goed voor haar...en dan zit je ook nog eens midden in een verbouwing....ow...lekker de dagen aftellen tot het straks allemaal voorbij is...

Kaaatje...wat leuk zeg...huisje gevonden en zwanger...en manlief mee naar de VK...is wel het leukste hé...

Meiden...het is wel rustig geweest hier hoor...iemand iets van bijv. Maria gehoord....ze moet toch onderhand bevallen??

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Sjak hoe was het.?

Oow dus tot feb maart nog wow, das best lang..
    Ja ik wil dat ze in iig het kamertje gelijk witten en dan gaan wij volgend jaar doen wat we willen.. Nog niet naar kamertjes gekeken, ik wil wel maja de weekenden zitten deze maand vol met feestjes en klussen..:)

Nik daar was je weer.. :)
    Mooie foto hoor.. Afkicken van de echo's dus, je voelt ze al dus dat is wel fijn toch..:)

Nee niets van Maria gehoord, ze schrijft ook wel op andere plekken, maar ook daar nog niets gezien..

18. sjak

sjak Niet meer actief

He girlzzz,

De echo was super!! Wat gaaf zeg om te zien... Alles doet het en alles zit eraan en baby bewoog, pfff, wat een druktemaker! Zo gaaf.
    Had mijn moeder meegenomen (zit even bij ons in huis, totdat ze weer helemaal op de been is, de droom van elke man toch? Je schoonmoeder in huis, ha ha ha!) en verkering heeft een filmpje gemaakt van bewegende baby!
    Nu 'ontslagen' van de IVF-afdeling en we zijn nu 'normale' mensen.

Nikita, weekje Ollandá geweest? Zwaar bij je ouders?
    Blij dat de tweeling goedgekeurd is. En vier weken totaan de volgende echo valt best wel mee... Zijn jullie al failliet indertussen?? Mijn god, wat een geld kost het allemaal om een complete babyuitzet bijelkaar te krijgen zeg, ha ha ha, en dan heb ik hier al heeeeeel veeeel van mijn nichtjes gekregen!

Kaat, schiet de villa op? Fijn hoor...

Snoes, heb op FB de nieuwe aanwinst gezien, ZOOOOOOOW leuk!!!

Iloon, hoe is het wijfie?? Wanneer mag/kan je weer verder??

Blondje, hoe gaat ISA? groeit ze goed enzo??? Slaapt ze al nachtjes door (of een beetje door?)

Dikke kus

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden!

Het is idd er rustug hier zeg!

Sjak; Wat goed dat de echo goed was, mooie sint kado! Nu echt genieten zeker!? En wat lief dat je je moeder in hus hebt, gaat het wat beter met haar? Tja die spullen voor zo'n kleintje kosten een vermogen he, je hebt grote uitgaven zoals wagen en kamertje, maar al die kleine dingen tikken oom zo door. En als ie er eenmaal is, neem maar aandelen in pampers en Robijntje...;) doorslapen niet echt, geef bv dat is op aanvraag, om de 2 tot 4 uur. Dat betekend 2 tot 3 keer per nacht voeden, maar gaat heelngoed voed dan fijn liggend in bed, dus is niet zo erg hoor om te doen snachts. Verder slaapt ze goed hoor!

Kaat; hoe was je echo? En lekker aan het klussen?

Nikita; weer tug van een vermoeiende maar leuke week? Fijn hoor dat het zo goed gaat met jou en de tweeling! Ja is idd genieten met Isa in de kinderwagen op stap, lekker frisse neus halen. Al is t vandaag iets te fris en die harde wind..

Hier alles goed, Ons kleine polleke dikbuik weegt al 3036! Ze komt nu ruim 300 gram per week aan, ze had ook wat in te halen natuurlijk. Morgen is ze 6 weken en bij de geboorte woog ze 1696 gram, gaat goed dus. ze wordt ook steeds allerter en kan je dan zo aankijken met haar grote blauwe kijkers, geweldig is dat! Zelf mag ik vanaf morgen weer autorijden en rustig aan gaan tillen, buikspieren trainen, huishouden, das wel fijn niet meer afhankelijk van andere. Voel me ook goed, buiten de lichtelijke vermoeidheid die alle nieuwe mamas hebben denk ik. Ben trouwens vorige week bij gyn geweest voor evaluatie, ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad in best wel erge mate voor de termijn, daardoor had Isa ook een groeiachterstand want dan werkt de placenta minder. De vroeggeboorte staat hier weer los van. Ik wist wel dat ik er van verdacht werd, t rommelde de laatste 3 weken bij mij, maar nu verklaart het een hoop. Ik had in het zh opgenomen moeten worden om goed in de gaten gehouden te worden, is gevaarlijk voor moeder en kind, maar zover is het nooit gekomen want ik ben die dag meteen bevallen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Blondje...ow jeetje meid...klinkt allemaal niet zo lekker bij je...Hier ook een zwangerschap die tot nu toe zonder problemen verloopt, maar je weet dus nooit wat er nog op je pad komt hé...gelukkig is alles helemaal goed gekomen en wat een goed nieuws dat de kleine Isa het zo goed doet en groeit als kool...;)

Sjak...wat fijn dat je nu weer `normaal `bent...dus geen gyn. meer voor je, alleen de vk?? Enne ja...er gaat een behoorlijke slodder geld zitten in de babyuitzet, ene echt veel hebben wij nog altijd niet gekocht.
    Weet niet waar ik moet beginnen....volgende week met een kennisje afspreken wat ik allemaal moet hebben....hihi...voorbeeld van een vermoeiende week bij mijn ouders was dus dat ons mam vind dat we nog veel te weinig hebben gekocht ( nou, stiekem hebben we toch gewacht tot de 20 weken echo ) en dat er in NL niet onder dekbedjes wordt geslapen, terwijl in duitse winkels er gewoon dunne dekbedjes in de babybedjes liggen...even mezelf laten voorlichten dus, maar ons mam had d´r mening al klaar...trouwens, om wat geld te sparen zal ons kamertje van Ikea komen...voor 500 Euro hebben we 2 bedjes, 2 kastjes en een commode...daar moeten dan nog wel matrasjes en beddegoed bij, maar dat wordt ook gewoon Ikea...

Kaaatje, hoe is het met misselijkheid?? Gaat het beter...
    Als je het deze maand druk hebt ga je toch gewoon in het nieuwe jaar voor een kamertje kijken...wel lekker de tijd voor nemen hoor en genieten...en niet snel snel tussendoor doen...

Hier trouwens gister even snel door de gyn. ertussen genomen.
    Er zat wat bloed in mijn slipje eergisteravond...kreeg meteen een halvehartaanval...maar kon 2 uur van te voren maar met moeite naar het toilet...alhoewel de dokter wel grapte van dat ik een angsthaasje was begreep hij mijn twijfel en was super lief....ik ben tenslotte nog nooit zo ver zwanger geweest zei hij, ik kan het allemaal nog niet weten...
    gelukkig lagen de beebjes vrolijk te trappen, waren de placenta´s in orde, en heb ik dus gewoon last van aambeien...:(:$ auau...dat kan zeer doen zeg... dadelijk even googlen voor wat tips en wat ik er evt. op mag smeren...van de dokter moet ik alleenmagnesium nemen...helpt ook voor de krampen ( en je, ben tot nu toe één keer wakker geworden van een kramp in mijn kuit)

( en nu is de afstand tot de volgende echo nog mar 3,5 week...;))

Deel Deze Pagina