De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Kaatje, hoe is het met je?? Al een baby in zich, of ben je bezig op het moment...;)

Ik kom jullie allemaal een fijn week-end wensen.

Ik ben volgende week een week in NL bij mijn ouders, dus zal bijna niet op ZP te vinden zijn.

Zal wel vermoeidend worden, niet thuis zijn met 2 kleintjes, maar ook wel gezellig hopelijk...

Dus tot over een kleine 1,5 week...XXX♥

2. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Jeeeeeej kaat heeft een dochter! Van harte!

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Snoes thanx lief!

Ik ben dus zoals jullie allemaal op facebook wel hebben gezien zondag bevallen van onze dochter, de naam weten jullie en hou ik hier lkkr geheim :)!

Ik zal eerdaags het bevalverhaal hier even neerzetten.. Liefss

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Kaat,

Ook hier van harte gefeliciteerd!!! Genietse van je wondertje! Als je er aan toe bent/komt ben ik wel benieuwd naar je verhaal.

Dikke x

5. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Hee meiden,
    Heb vandaag een kaart en een cadeaubon van de Hema op de bus gedaan. (hoop trouwens niet dat lente dit nu lees ;)) namens de meiden van de picknicktafel, kan ze zelf picknickspullen van kopen.
    Mocht je niet meedoen en dit toch willen pb me dan even...

Ik word nu trouwens steeds zenuwachtiger voor nog een poging....dinsdag moet ik voor uitgangsecho. Brrrrr

X

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoesie, pb je even...wil nl. ook meedoen...
    Denk aan je morgen...spannend weer...

Kaaatje, hoe ist lieverd?

Wij zijn weer terug, en bericht later uitgebreider...

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hi Allemaal,

Ik zal even mijn bevallingsverhaal neerzetten, eindelijk..

Zaterdagavond belde ik de vk omdat ik al 2 dagen wat minder leven voelde. De vk was bezig met een bevalling in het ziekenhuis en liet mij daarheen komen voor de ctg van de baby. Zo gezegd zo gedaan. Na 15 minuten aan de ctg dipte haar hartje erg en schoot niet snel genoeg weer omhoog, dus paniek.. Na een minuutje schoot hij wel weer omhoog, maar hierdoor moest ik wel blijven zodat ze later op de avond nog een filmpje konden maken. Het filmpje om 10 uur was perfect, maar doordat het eerdere filmpje dit niet was werd er besloten zondag in te leiden. Doordat het filmpje om 10 uur goed was, mocht ik gelukkig wel thuis slapen. De hele nacht af en toe weeen gehad, niet regelmatig en krachtig genoeg om te bellen maar toch. Zondagochtend om 9 uur weer naar het ziekenhuis, eerst even voelen en ik was in de nacht van 2 naar 4 cm gegaan, het begin was er. Daarna nog even aan de ctg gelegen, maar ze deed het heel goed daarbinnen. Om 10 uur hebben ze mij vliezen gebroken, alles groen dus ze had in het vruchtwater gepoept. Daarna hebben we 2 uurtjes afgewacht of de weeenactiviteit zo toenemen. Ze kwamen wel regelmatiger, maar om 12 uur had ik nog steeds 4 cm, daarom besloten mij aan de weeenopwekkers te leggen. Door de opwekkers ging het in ene wel heel erg snel. De weeen kwamen om de 2 minuten, de weeen op zich waren goed te doen, maar door de korte tijd er tussen was het erg vermoeiend. Na een half uur hebben ze de opwekkers weer uit gezet en om half 2 kwamen ze weer even voelen. Ik was al op 6 cm, jeeh. Ze vroegen of ik even wilde lopen of onder de douche. Ik besloot heerlijk even onder de douche te gaan. Toen ik uit de douche kwam was het half 4 en wilde ik toch wel graag wat pijnstilling. Ze gingen even voelen en ik zat al op de 9 cm, daarop besloten geen pijnstillers te nemen. Om 5 uur zat ik nog steeds op 9 cm, maar het ging wel de goede kant op. Maar doordat deze ene cm zolang duurde, wilde ze mij nog wel heel even aan de opwekkers hebben. Ik zij dat dit geen probleem was maar dat ik dan wel ook aan de pijnstiller wilde. Dit op deze manier gedaan. Ik kreeg het pompje. Ik vond het pompje niets doen tegen de pijn van de weeen, maar wel fijn dat ik tussen de weeen door meer kon ontspannen. Om half 6 mocht ik beginnen met meepersen, dus de opwekkers en de pijnstillers eraf.
    Na 20 minuutjes meepersen daalde haar hartslag weer erg en steeg niet snel genoeg terug, waarop besloten werd haar met de pomp te halen. Doormiddel van de pomp en het meepersen was er toen binnen 5 minuutjes. :D Eindelijk, ik heb haar zelf aangepakt en heerlijk een uurtje met haar op mij buik gekroeld. Mijn placenta volgde na 5 minuutjes heel soepel en ik werd daarna gehecht, waar ik niets van gevoeld heb. Ik vond alles best. Na een uurtje lkkr gaan douchen en de kleine bij papa.
    Doordat ze met de pomp was gehaald moesten we wel een nachtje blijven.
    De volgende ochtend kwam de kinderarts langs en vond dat alles er prima uit zag, maar doordat ze nog niet geplast had moesten we wel nog een extra nachtje blijven. Dit vonden we wel even heel erg teleurstellend ook omdat manlief dan dus nog een nachtje alleen moest slapen..:( Maar deze dag en nacht kwam de borstvoeding goed op gang en ging ze steeds beter aan de borst, dus achteraf was het prima.

Iedereen zegt zo ziekenhuis en pomp en inleiden heftig zeker? Maar ik heb het eigenlijk erg positief ervaren, natuurlijk had het van mij ook allemaal zonder de toeters en bellen gemogen, maar ik werd super begeleidt tijdens de bevalling en alles en zij heeft er lichamelijk geen last van gehad. De eerste dagen wel erg veel dromen en onrustig, dus ze zal er toch wel veel van mee hebben gekregen, maar gelukkig nu een stuk rustiger.

Eenmaal thuis begon op dag 3 al heel erg de stuwing, waardoor ze niet kon aanhappen, de dagen daarna bleef ze hier ook wat moeite mee houden, waardoor ik wat onzekerder werd.. Maar dankzij onze super kwaamverzorgster is alles goed gekomen. Samen met de vk besloten dat ze 2 dagen extra kon krijgen bij ons, dus morgen pas voor het laatst en de borstvoeding loopt nu helemaal goed. 's nachts af en toe wel met het tepelhoedje, omdat ze dan te moe is lijkt wel om aan te happen, maar ze zat op dag 6 al boven haar geboortegewicht, dus ze krijgt zowieso niet te kort binnen en hoef haar dus ook niet meer wakker te maken, maar geef haar wanneer ze komt. (Overdag wel max 4 uur ertussen).

Zo een heel verhaal en ws is er nog veel meer over te vertellen.:)

Wel veel last van kraamtranen gehad van dag 3 tot dag 6 ongeveer, vond dit heel erg naar. Zo blij zijn met dit kleine wonder maar me zo vervelend voelen, gelukkig is dit nu een stuk minder en kan ik haar eigenlijk geen moment alleen laten. Alleen maar willen vasthouden en knuffelen en staren.:)

Nog meer mama's erge last van kraamtranen gehad.?

8. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Wauw kaatje, mooi verhaal! Fijn dat alles goed is gekomen/gegaan ondanks dat de hartslag, pomp en inleiden. Kan me best voorstellen dat je moet huilen hoor. Het is zo enorm levensveranderend. Daarnaast heb je, omdat dit meisje zo gewenst is, alles misschien wel een beetje geromantiseerd. Zo van: als de baby er is is alles goed. En zo werkt het bij jou gewoon even niet. Gewoon lekker laten stromen...
    En ik snap dat je haar niet alleen wilt laten.

Hier begin ik morgen weer aan IVF. Spannend. Ik houd jullie wel op de hoogte.
    Oh en ik zal zo even pbtjes sturen aan iedereen die meedeed met het cadeautje.Lente vond het heel erg leuk....hier een het berichtje wat ze me via Hyves stuurde:

Hoi lieve meiden van de picknicktafel,
    Heel erg bedankt voor jullie ontzettend lieve kaart en cadeau. Ik moest echt even een traantje wegpinken.
    Veel liefs en xxx

Op Hyves staan trouwens foto's van een stralende lente!

X

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoesie....heb je vandaag pas geBPt....sorry...hopelijk kan ik nog meedoen...Heb de foto van Lente op Hyves wel gezien...ze zag er prachtig uit...

Kaaatje, wat een verhaal zeg...Heb wel van de pomp gehoord, en schijnbaar is het heftig, maar kan me er niet veel bij voorstellen.
    Knap hoor dat je het toch wel als positief hebt ervaren en dat ze je zo goed hebben begeleid...kan me voorstellen dat zeker als het hartje wegzakt, dat even schrikken is...
    Kraamtranen hier ook één avond gehad...Hoort er allemaal bij...moet wel zeggen dat ik ze na een paar weken ook nog wel eens heb gehad hoor...het is echt wennen met een kleintje erbij, en dat besef je pas als ze er zijn...
    Fijn dat de BV goed op gang is gekomen, een extra nachtje ziekenhuis is zo slecht nog niet...;)
    Nu lekker gaan genieten hé....( als is dat soms niet zo makkelijk hoor in het begin...je zult nog wel merken dat het een achtbaan van emoties is nu...)

10. sjak

sjak Niet meer actief

He you all,

Kaat sorry, maar ik lees je bevallingsverhaal niet... Mij nog te traumatisch alle bevallingsverhalen. Ik hoop dat alles goed is gegaan en je niet zo'n ervaring had als ik. Stukje over de kraamtranen heb ik wel meegekregn.
    Ik had verwacht dat ik daar heel veel last van zou hebben of zelfs een beetje deprie zou worden van mijn evaringen, maar ik heb daar allemaal helemaal geen last van gehad en kon en kan ubergenieten van mijn allermooiste meisje van de wereld! Sorry voor jullie, maar het is gewoon echt zo!:)

Snoes, heel veel succes en ik duim mijn duimen eraf voor je!
    Wat voor traject heb je en welke hormonsters moet je allemaal spuiten, hoeveel en hoe vaak?

Met mijn moppie gaat het heel goed! Ze groeit goed en eten kan ze net zo goed als haar vader :)
    Ze is nu zes weken en vier dagen en ze slaapt de meeste nachten gewoon al door!!!! Wat een luxe... Ik wist niet wat me overkwam, zoveel energie over, hahaha. (en lachen kan ze ook al zo goed, geweldig is dat!
    Ben ik hier de enige die flesvoeding geeft?

Allemaal een kusje van mij en Nine.

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hi Lieverds,

Snoes vandaag weer vanstart, spannend weer.. Ga heel hard bidden en duimen.. Keep us posted.. Super lief berichtje van Lente.!

Nik, ja ik ben echt super blij met t ziekenhuis en mij ontzettend lieve kraamverzorgster.!! Hoe staat het met jullie verhuisplannen.?

Sjak snap heel goed hoor dat je t (nog) niet hebt gelezen.. Je klinkt erg verliefd ja..:) haha ben ik ook hoor en sorry maar de mijne is de mooiste ;)
    Kan idd niet wachten tot ze echt gaat lachen nu wel veel van die stuiplachjes ook zo cute.. Wilde jij sowieso flesvoeding geven of niet.?
    Super fijn dat ze door slaapt.. Hier vannacht ook van 1 tot half 9, maar dat nog wel niet standaard zijn hoor..:)

Blondy hoe is het met jou.?

En Iloon k mis je hier.! X

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik wilde heel graag borstvoeding geven, heb ik ook de eerste drie dagen gedaan maar ik bleef te ziek en knapte te langzaam op volgens de zusters en moest me dus eerst op mijn eigen herstel gaan richten van de gyn.
    Dus toen ging michel flesjes geven en hij keek daar zooooooooo gelukkig bij!
    Voor mij hadden ze een BerthaMachine, om de productie goed te houden, vreselijk! En naast alle infusen, zuurstofmasker, katheter enzo kon ik dat niet meer hebben en michel was zo blij met die voedingsmomenten dat ik gelijk gestopt ben.
    Wel jammer, maar de flesjes bevallen goed hoor en dat wijntje dat ik weer mag drinken bevalt ook goed!

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Sjak ja berijp dat het jammer is, maar t heeft idd ook zo zijn voordelen.. Manlief kan her ook niet wachten op het eerste flesje, eerdaags maar wat kolven voor hem..:)

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Snoesje hoe is het met jou.?

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoesie..ik duim ook voor je en eb je gePBt...

Toevallig dat je vraagt Kaaat naar onze verhuisplannen...:( We weten het nog niet zo goed...het is nu optimaal om te kopen, maar dan zit je zo vast aan één plek en manlief en ik willen ons heel graag definitief hier vestigen, maar ja...wat als manlief dan een baan ergens een paar honderd kilometer vandaag aangeboden krijgt, Duitsland is enorm groot, dus de kans zit erin...Morgen bel ik dus eerst maar weer eens naar een nieuwe huurwoning...want we hadden eigenelijk besloten nog een paar maanden hier te blijven om lekker wat extra geld te kunnen sparen, het slepen met de kinderwagen ben ik wel al beu, maar dit flatje is zo goedkoop...maar ik ben dit flatje opeens toch ook weer zo beu...de babykamer is aan de noordkant en hartstikke fris...hebben ze de hele dag korte mouwtjes aan en blote voetjes, moeten ze ´s nachts een vestje of truitje aan en extra sokjes want anders hebben ze het hartstikke koud...Dus ben toevallig sinds gisteren echt weer aan het zoeken gegaan naar een nieuw huurflatje- huisje...en manlief bekijkt de opties om een huis te kopen......moeilijk hoor zo´n beslissing nemen in je leven, zou graag eens even in de toekomst piepen om te kijken wat het beste is om te doen...Jullie hadden ook gekocht, toch? Hoe gaat het met jullie kleine prinsesje?

Sjak, heel begrijpelijk dat je het flesje geeft na alles wat je hebt doorstaan, en het mooie daaraan is idd. dat het voor papa ook veel leuker is, haha en een lekker rosétje ´s avonds buiten bij dit weer kan er idd. ook vanaf.....Knap je zelf trouwens ook alweer wat op?

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hi

Nik ja lastig he die keuzes en als je man ineens zomaar ergens anders kan moeten werken maakt het het nog lastiger ja..
    Hier gekocht maar wij hebben beide een vast contract op een vaste plek en we zitten nu dicht bij mij ouders die alle dagen zullen oppassen als ik weer moet werken dus ideaal.:)

Ons kleine prinsesje was ineens teveel afgevallen zat weer ver onder haar geboortegewicht terwijl ze er al boven had gezeten, dus nu om de 3 uur weer en echt er wakker voor maken en dan 1 keer borst 1 keer fles.. En ze lijkt nu weer te groeien heb een weegschaal gehuurd dus kan het zelf ook goed bij houden..:) Zo weer naar het cb om te wegen en het plan te bespreken..

Er staan wat foto's van ons schatje in mijn album.. Mijn schoonouders zijn hier, heel gezellig, maar wel minder zp tijd.. Lees wel mee maar zal eerdaags weer uitgebreider reageren, al is het wel stil hier..:)

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Kaatje, dat kan je onzeker maken hé...als ze opeens afvallen...
    Idd. lekker vaak blijven nemen en het flesje ( kolf je dat af) erbij...Zo hebben wij het in het begin ook gedaan...
    Ik zit ook te dubben om een weegschaal te huren, omdat ik graag had gezien dat ze al over 6 kilo waren...en ze bijvoorbeeld vandaag ook niet veel hebben gedronken...( misschien de hitte, ik weet het niet ) Maar ja...dan weeg ik ze misschien wel weer te vaak...weet het nog niet goed...nog maar een paar dagen over denken dan...

Zojusit wel even geschrokken, ging bij de kleintjes kijke, had Romi zichzelf met slaapzak en al op zijn buik gedraaid en lag met zijn gezichtje in het matrasje...boah, heb hem bes wil omgedraaid omdat ik best schrok, maar gelukkig reageerde hij heel even en sliep verder...

Hmm, die lussen die vroeger schijnbaar aan slaapzakkej zaten om de kleintjes vast te binden aan het bedje waren zo gek nog niet...;)

18. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Hè meiden,
    Even een update vanuit hier...dinsdag punctie en vandaag zijn er veertien follies gespot! In het UMC waren dat er rond deze tijd 7 en zijn er veertien geoogst. Ik heb dus goede hoop op minstens 14 eitjes! Vind het wel erg spannend allemaal...vooral tegen de wachtweken zie ik enorm op. ga zo lekker uiteten en een wijntje drinken bij het eten nu het nog kan. Manlief mag alleen niet drinken tot zijn grote verdriet. Van de week zei hij ineens: ik durf het bijna niet te zeggen, maar stel dat het nou lukt.... En dat terwijl hij helemaal geen hoop meer heeft.

Ga zo weg dus geen tijd om op iedereen te reageren....sorry
    Fijn weekend enne Kaatje ga even in je fotoalbum kijken want ik ben wel erg benieuwd

Xxxx

19. sjak

sjak Niet meer actief

Zo Snoes! 14! Dat is een mooi vooruitzicht!
    Dinsdag de punctie, zie je er tegenop? Of viel je vorige punctie wel mee? Ja die ww zijn het ergst, en duren veeeeel langer dan twee weken...
    Succes en een dikke kus!

LFN, dat is toch best vroeg om om te rollen al? Doet Romi ook zijn hoofdje plat naar beneden? Nine doet dat ook tot ze echt geen lucht meer krijgt... vind ik ook maar niks. Ze sliep graag op haar buik maar dat mag ze niet meer!

Ik heb trouwens een Puckababy (soort inbakerzak) en nu slaapt ze veel beter! en rustiger, ze sloeg zichzelf regelmatig wakker en nu slaapt ze acht a negen uur achter elkaar!! (niet helemaal de uren die wij slapen, maar dat geeft niet)

Kaat, dat is jammer dat ze afgevallen is! Maar nu kan papa ook een flesje geven, dat is wel fijn voor papa en de borstvoeding kan toch weer meer worden? Of niet?
    Ik vond het heel fijn, liefdevol, om te zien hoe michel vol trots en vol liefde de fles gaf!

Iloontje, mooie babykamer! Gaat het goed met je??

Met mij gaat alles weer goed, ik heb geen last meer van de PE/HELLP (denk ik...) Ben helemaal gewend aan het moeder zijn, de nachtelijke flesjes, (ze slaapt nl. van 20.00 tot 04.00 ongeveer! Ze past zich nog niet aan ons ritme aan)
    Vind het alleen nog een beetje moeilijk om haar bij de oma's achter te laten... (en dat doe ik dus ook bijna niet, tot teleurstelling van de oma's)
    We zijn afgelopen weekend een nachtje weggeweest naar de kermis in Tilburg, heb daar na bijna een jaar alcoholvrij te zijn geweest, verleidelijke roze drankjes gedronken... Dat viel niet goed!! ;) Maar het was wel weer leuk om een keertje samen weg te zijn.

Blondje, bijna vergeten: KUS en een leuke site dat kleertjes.com! Thanks

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoesie...ik denk aan je morgen...je hoofd zal er even niet naar staan om mijn PBtje te beantwoorden...maakt niet uit, doe maar als je tijd hebt....hoe was het allerlaatste wijntje voor ene hopelijk hele lange tijd...;)

Sjak, weet niet goed of het vroeg is of niet.Wel zeggen ze dat meisjes sneller zijn dan jongens, en bij ons is het dus andersom...;) Hij kan zijn hoofd super goed omhoog houden, maar toen hij sliep lag hij recht naar beneden, snap ook niet goed waarom hij niet draaide...Misschien kreeg hij toch wel genoeg lucht door een spleetje...Vanacht heb ik hem weer op zijn buik ´betrapt`;) maar lag hij wel juist genoeg gedraaid om te ademenen...Inbakeren hielp hier idd. ook, toen sliepen Romi ook erg lang...Maar nu vind het niks meer, en verzet zich er echt tegen...het hielp ook goed bij buikpijn...Niki vond het inbakeren trouwens nooit leuk en dus hebben we het bij haar bijna nooit gedaan...
    Gelukkig voel je je weer goed meid...en geen last meer van dat akelige syndroom...kan me voorstellen dat je Nini ( goh...echt een mooite naam ) niet graag bij de oma´s achterlaat...zou ik ook niet graag doen...sta best versteld van mezelf da tik zo denk, had dat nooit verwacht...maar wil ze echt het liefst de hele dag bij me hebben en alles zelf doen...;)

Fijne dag nog meiden...XXX

Deel Deze Pagina