De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Snoesie succes vandaag.! Denk aan je.!

2. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Hi meiden,
    Even kort verslagje van vandaag....in totaal 16 eitjes! En allemaal rijp! Ook manlief zijn zaad was goed.
    De punctie was vele malen beter dan in het UMC. Daar kreeg ik echt het gevoel van lopende band werk. Hier was het gewoon rustig, professioneel en ik kreeg enorm goede pijnstilling. Was helemaal relaxed en stoned. Daardoor was de punctie veeeeeeel minder pijnlijk. Weet alleen nog te herinneren dat ik een paar keer heel hard au riep, maar niet noemenswaardig....

Nu herstellen en vrijdag tp.
    Zag trouwens het geboortekaartje van sloppy hangen....grappig

Xxx

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Wow 16, super Snoes.! En wat fijn dat je het zo als zo fijn en persoonlijk hebt ervaren, wanneer hoor je over de bevruchtigingen.?

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoes...wat een geweldig nieuws zeg...♥

Enne over Sloppy gespoken...meid, hoe gaat het met jouw en je 2 pracht meiden??

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat leuk :D Dat heb ik natuurlijk nooit gezien.
    Wat geweldig dat je puntie z'n succes was zeg!! Nu op naar een top terugplaatsing en een super positieve test!!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaat: wat een mooi verhaal zeg!

@sjak: ik laat Suzannah nog steeds niet achter bij de oma's en dat zal ik ook niet snel doen hoor! Balen dat de BV niet gelukt is maar jouw gezondheid gaat voor hoor! Ik moest bij MEgan ook voor mijn eigen gezondheid denken hoe zwaar die beslissing ook was. E is ook groot geworden met de KV hoor en is eigenlijk nooit ziek.

Op de vraag van Nikita even een kort verhaaltje...uhhh hoop ik ;)

Het gaat hier allemaal eindelijk weer een beetje zoals het hoor. Suzannah is een leif en makelijk meisje en ik ben helemaal verlieft op haar. Nu we weten dat ze veel allergieen heeft en we haar eten daarop aanpassen poept ze ook normaal. Het is inmiddels wel duidleijk dat het een hele erge allergie is want als ik haar nu een cracotte geef (daar zit een heel klein beetje melk in) en dan veranderd haar poep direct! We hoeven dan ook voorlopig niet te provoceren maar pas over 6mnd.......whoehoe! Zo blij dat ze pijn vrij is.

Megan is helaas een ander verhaal. Het is een hele moeilijke eten, al sinds ze heel klein was. We dachten eerst haar tanden maar toen die door waren dachten we dat ze gewoon dwars was. Ook heeft zal een jaar af en aan koorts of verhoging en dan zo ongeveer 3dgn per week. Ik ben echt meerdere keren met haar naar de HA geweest maar die kon niks vinden......
    Dus afgelopen vakantie in spanje 2dgn na aankomt gaat Megan eten wijgeren......dus wij direct balen en een stikker systeem bedacht en dat hielp......psis 1dag! Toen slikte ze niks meer door....pffff
    Dus iets gegeven wat ze altijd eet wat er ook gebeurt en dit slikt ze ook niet door. En we laten een dokter komen: ontstoken keel amandelen en zeer ernstig!
    Dus AB van 3dgn en dan weer naar de arts komen. We maken een afspraak bij een KA daar en gelukkig spreekt deze goed engels. Haar amandelen zijn nogsteeds ontstoken en ze krijgt, omdat ze inmiddels bijna uitgedroogd is, extra medicijnen en andere AB.....
    Omdat ze koorts heeft mogen we eigenlijk niet vliegen en we hebben de boel op zijn kop gehad maar uiteindelijk mochten we toch mee naar huis. Omdat ze net onder de 38.0 kwam.
    Thuis weer naar de HA........nog steeds ontstoken.
    Week later: weer naar de HA, die kijkt niet in haar mond en zegt dat het over is :(
    Week later: weer naar de HA, kijkt weer niet in d'r mond en stuurd ons naar het CB voor meten wegen en eetadvies want volgens de HA was het niet medisch.....maar peuterpuber..
    Gister naar het CB: gewicht prima, hoeveelheid eten: prima en ik kon weer gaan. Ik zeg ik wil dat de arts naar haar kijkt! Het is echt niet goed! Dat ze voldoende weegt is door ons en niet omdat ze niks mankeert. Ik leg nog een keer heel duidelijk uit wat ze mankeerd en dat ze pijn heeft en we mogen dan toch even naar de arts toe......
    CONCLUSIE: ERNSTIG ONTSTOKEN KEEL AMANDELEN!!!
    Dus we krijgen een verwijzing naar de KNO arts en die hoort het verhaal en kijkt......nauw das niet zo mooi: die gaan we er zo snel mogelijk uit halen :D
    We stonden binnen 10min buiten met een opgelucht gevoel! Echt super.
    Morgen naar de KA ivm stollingscontrole om dat die bij ons in de famili niet goed gaat en ze willen wel even weten of Megan die ziekte ook heeft en dan gaan ze er op zeer korte termijn uit. Ook haar neus amandelen want hij vermoed dat deze ook ernsitg ontstoken en gezwolle zijn.
    echt een jaar lang dokteren en vragen en doen om door verwezen te worden.........pfffff

Moet wel zeggen dat ik er nu echt een beetje doorheen zit hoor. Niet omdat mijn meiden steeds wat hebben en dat we tig doktoren moeten zien maar het hele gevecht ernaar toe. Dat eist zijn tol! Ik wist dat er iets niet goed was met Megan maar ze hebben steeds niet willen horen en de verkeerde coclusie getrokken en daar word ik zo verdrietig van.
    Echt de emoties zitten me zo hoog dat als ik nu ga huilen ik 14dgn niet meer ga stoppen. Denk ook echt dat ik een keer met iemand moet gaan praten om alles eens goed een plekje te kunnen geven want.........wat er gebeurt is dit jaar was al niet niks maar hoe we behandeld zijn heeft echt een dippe wond geslagen hoor.
    Weten dat je kinderen wat mankeren maar dat ze er niks voor willen doen om er achter te komen wat doet gewoon heel veel pijn.

Maar schouderklopje voor mij en mijn man: tot nu toe hebben we altijd gelijk gehad en hebben we niet voor niks gevochten!

xxx......sorry voor het lange verhaal ;)

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Sloppy...jeetje meid, wat een heftig verhaal...en wat enorm zielig voor je meiden...En wat kunnen dokters toch lamzakken zijn, gewoon te lui om even fatsoenlijk hun werk te doen.
    Maar, moederinstinct zit dus altijd goed.
    Suzannah heeft dus o.a. een koemelkallergie...och arme, dat ze al op een cracotte reageert...Ik heb het ook gehad als kind, en mocht bijvoorbeeld wel de lange vingers van Albert Heijn, maar niet die van Verkade ofzoiets...Gelukkig is ze pijnvrij als je oplet met wat ze eet, kan die allergie overgaan? Ik heb er in ieder geval geen last meer van.
    En Megan, hopelijk is het één keer en dan niet meer...bij mijn zusje hebben ze de amandelen er 2 keer uitgehaald geloof ik,maar dat is eigenlijk niet normaal...Hopelijk heeft ze niet deze stolingsziekte, en kunnen ze er snel uit...
    Lieverd..kan me voorstellen dat je er even hekemaa doorheen zit, en met iemand praten zou best wel eens op kunnen luchten.Dikke knuffel voor jouw, je man en je kindjes hoor...

8. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zie trouwens in je banner dat Suzanna bijna jarig is...alvats proficiat...hebben jullie een leuk feestje gepland?

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hai Ladies,

Even tijd nu..:) Schoonfamilie slaapt nog en kraambezoek is net weg..

Nik eng hoor dat Romi zichzelf draait.. Slapen ze overdag al op hun eigen kamertje en dan heb je er geen zicht op of was het in de box.?

Sjak wat fijn dat Nine al zo goed door slaapt al zijn het niet helemaal jullie tijden.. En Nine achterlaten zolang het niet hoeft hoeft het niet toch..:) Lijkt mij ook verschrikkelijk.. Moet je al weer bijna aan het werk of nog aan de studie.? Ik ben het even kwijt..

SLopperd wat heftig allemaal zeg.. Wat verschrikkelijk dat er gewoon niet werd geluisterd, maar wat goed voor jullie dat jullie voet bij stuk hebben gehouden.. Snap heel goed dat je er helemaal door heen zit.. Hoop dat met iemand praten helpt en dat je iemand vind waarbij je jezelf kan zijn en waar je steun vind.. Hopen dat Megan snel terecht kan en zich dan snel beter zal voelen..

Hier weer allemaal ontwikkelingen.. Baby is weer goed aangekomen, maar met kolven komt er bij mij echt veels te weinig uit, waardoor ze ws zoveel is afgevallen, dus besloten vandaag en morgen nog af en toe te kolven om het af te bouwen en dit krijgt ze dan met de fles en het dan te laten voor wat het is.. Ben blij het toch 4 weken te hebben kunnen geven, maar ik zie het niet zitten om te blijven kolven en flesjes en en en.. CB stond helemaal achter me gelukkig..
    Even iets anders, baby poept niet goed.. eerst 8 tot 9 dagen niet gepoept ze zeiden dat dat door de borstvoeding kon komen maar dat het wel raar is bij een kleintje van 1 a 2 weken.. Nu heeft ze sinds vorige week wel 2x zelf gepoept, maar over het algemeen veel krampjes 's avonds en als ik haar dan help met een thermometer dan komt er erg veel.. Is toch niet goed dat ze dit niet uit zichzelf doet.?
    Zometeen inloopuur bij het cb dus het daar ook even vragen..
    Voor de rest wel een heel vrolijk sterk en temperamentvol meisje gelukkig..:)

Snoesje als ik morgen geen tijd hebt, heel veel succes alvast.!!

Blondje hoe is het met jou.? Zijn jullie op vakantie.?

En Iloon haaaai hoe is het.?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @nikita: als het goe dis groeid ze er vanzelf overheen en dat gaan we over 6mnd bekijken of dat al gaat. Wel is het opmerkelijk dat ze al zo makkelijk reageerd op een kleine hoeveelheid melk maar dat kan ook te maken hebben met het veel te lang koemelk drinken. We zien het wel.

@Kaaat: fijn dat jullie een beslissing genomen hebben ontrent de BV. Als het niet gaat dan kan je beter stoppen want het is niet goed als je meisje daardoor afvalt. Wat het poepen betreft.....enigsinds ervaringsdeskundige. Het kan op BV zo zijn dat ze heel lang niet poepen of nauwelijks poepen. Maar als ze na het temperaturen wel gaat poepen is dit wel een punt van aandacht.
    Krijgt ze nu al FV of nog steeds afgekolfde BV? Het kan namelijk zijn dat de darmpjes moeite hebben met de overschakkeling van BV naar KV. Dat kan al als je maar 1 fles op een dag aan KV geeft. Het is namelijk wat minder makkelijk verteerbaar en de darmen hebben hier moeite me: krampje, wintjes laten en pijnlijkheid na de voeding (tussen 10 tot 30min na de voeding) horen hier bij. Wat je daar tegen kan doen is 15min voor de voeding infacol geven. Dit zorgt ervoor dat er geen lucht in de darmen kan ontstaan waardoor de krampjes minder pijnlijk zijn.
    Op KV moeten ze elke dag poepen. En er mag niet meer als 24uur tussen zitten. Als het een keer gebeurt is dit niet gelijk een probleem maar als je na 2wkn merkt dat ze maar om de 36uur een keer poept en de ontlasting komt dan ook nog eens moeisaam en niet vanzelf dan zou ik daarmee ff naar de HA bellen wat ze kunnen doen.
    Voor nu zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.
    Kwam de eerste poep na de bevalling wel binnen 24uur?

Zo Megan en papa zijn net terug van de KA en de KNO arts en zoals het er nu naar uitziet word ze eind volgende week al geholpen! Zo fijn :D

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Slopperd voor jou niet fijn dat je ervaringsdeskundige bent maar voor mij wel.. Ze heeft wel gelijk na 24 uur gepoept, en toen 3 dagen erna en daarna 8 dagen niet.. Sinds vorige week half kunst en half borst voeding en dan dus 2 keer zelf gedaan en voor de rest met hulp.. Ze krijgt infacol, maar wist niet dat het al 15 min voor de voeding moest, dus ze kreeg het altijd gelijk voor de voeding.. Zal het nu eerder geven.. Haar ontlasting is ook wat kleiachtig, de keren dat ze het zelf heeft gedaan was het wateriger, dus miss dat het daar door kan komen..
    Cb raadde mijnet aan om van hetzelfde merk als wat ik nu gebruik, in mij geval friso de voeding te gaan gebruiken speciaal voor krampjess, hierdoor zou ze ook beter moeten gaan poepen dus dat ga ik nu even een weekje uitproberen, en heel hard hopen dat het werkt.. En anders idd weer naar de huisarts.. Ik was daar al geweest omdat ze echt al ruim een week helemaal niet had gepoept maar ze vonden haar nog wat kleine voor gelijk medicijnen ervoor te geven en ik gaf toen ook nog grotendeels borstvoeding..

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaaat: Je bent dus al met heel veel bezig :) Wat je ook nog kan doen, omdat ik berijp dat het wat droog is/ kleiachtig 10ml extra water in de fles te doen. Dus als je 90/3 maakt doe je nu 100/3. Water heeft een natuurlijke laxerende werking.
    En zeker voeding tegen krampjes gebruiken is heel verstandig. Bij Megan hielp dit heel goed.
    Het is vervelend maar je moet voeding echt minimaal 1 week uitproberen en niet te veel wisselen want dat is niet goed voor de darmen en daar kan ze alleen maar meer kramp van krijgen.
    Ze hebben mij verteld dat de darmen tot 4mnd niet helemaal af zijn en dat, met behulp van de voeding, de laatste ontwikkeling doormaken. Helaas betekend dit dat sommige kinderen tot die tijd veel kramp en poep problemen hebben. Heel vervend.
    Als je vragen heb mag je me altijd pb-en hoor!

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Slopperd Dankje voor je advies, doe nu 100 erin.! ALles voor ons prinsesje.! Ja cb zei ook deze voeding gewoon 3 maanden blijven gebruiken ook al gaat t goed.. Gister heeft ze trouwens uit zichzelf gepoept, puur toeval natuurlijk, maar wel erg fijn..:)

Snoes succes vandaag.! Laat je even weten hoe t is gegaan..

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoesie...denk ook aan je....

Kaatje, gelukkg gaat het dus ook vanzelf bij jullie kleine meid,

Sloppy...wat betekenen die nummer eigenlijk bij flesvoeding...zeker dat wat altijd na / staat ?

Hier niet veel bijzonders meiden....Eindelijk week-end...morgen babyzwemmen en verder wat boodschapjes doen...Manlief is per 1 Augustus een nieuwe baan begonnen en ik heb hem amper gezien de afgelopend dagen...was behoorlijk zwaar, meteen overuren maken en natuurlijk alles niet, veel om te leren...

Dus, tot volgende week...

15. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Hier tien bevruchtingen waarvan waarschijnlijk 6 goed genoeg voor invriezen. Er is een kwaliteit 2 teruggeplaatst. Weet niet wat dat wil
    zeggen maar had het liefste een 1... Maar ja, het is niet anders. Verder nog veel buikpijn van de punctie.

Fijne avond allemaal
    Xxx

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Nik haaai..

Snoes snap dat je liever een kwaliteit 1 had willen hebben.. Hadden ze een reden om een 2 terug te plaatsen? Wel fijn dat je ws 6 cryo's hebt, fijn.!

Ik duim en bid voor je.!

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Snoes, ik duim me ook rot voor je...♥

18. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Lief meiden!!!

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ik duim ook! Heel hard!!
    6 cryos is mooi zeg. Maar waarom een verse 2? (mag/wil jij er geen twee teruggetpt?)

Xxx

20. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Twee mag niet en er was geen 1 ;(

Deel Deze Pagina