De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Hai Dames,
    Ben alweer even niet geweest, maar zoals jullie elders wel gelezen hebben lag ik in de lappenmand :) Gaat nu de goede kant op alleen op de plek waar die blindendarm heeft gezeten af en toe nog erg gemene pijn..

    Iedereen een top 2013 toegewenst.. Dat allle dromen mogen uitkomen..

    Wat een zieke kindjes hier allemaal, zoo zielig idd.. K heeft het ook gehad, gelukkig al even geleden..

    Blondje oow wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt.. Gaan jullie er deze ronde weer voor.? Jullie hebben nog een paar cryo's toch?

    Snoes hoe is het met jou.. Denk veel aan je..

    Slopperd leuke droom, wie weet wat dit jaar brengt..

    Nou met ons meisje gaat het erg goed eet sinds vorige week fruit en groente en vind het heerlijk en eet t zo goed van de lepel af.. Sinds deze week rolt ze ook heel de kamer door en schuift/kruipt ze achter uit.. Probeert ook echt haar beentjes al onder haar lijfje te krijgt wat haar lukt maar dan nog niet vooruit, maar denk dat het echte kruipen niet lang op zich zal laten wachten..

    Door de operatie stellen wij een tp ws een maandje uit en zal het dus februari worden.. Ik ga zo even het ziekenhuis bellen om te overleggen wat het verstandigst is..
     
  2. Blondje

    Blondje Fanatiek lid

    29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

    Allemaal de allerbeste wensen voor 2013, een mooi en gezond jaar gewenst!

    Nikita; gaat het slapen inmiddels iets beter?! Heb geen tips, maar sterkte! Goede jaarwisseling gehad?

    Kaat; wat vereveld dat je in het zh hebt gelegen zeg, doe nog maar even rustig aan. Das leuk he nu ze gaat eten, vond dat geweldig die eerste hapjes! Zo gezellig ook mee aan tafel eten als ze wat ouder is.

    Hier volgende week vrijdag echo voor de volgende tp. (Dag 12) gewoon weer in eigen cycles. Is de laatste cryo (rietje met 2) dus hoop heel erg dat jet dit keer gaat lukken en geen nieuwe behandeling in hoeven. Nu nog lekker vakantie deze week, genieten met ons meisje!
     
  3. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Kaatje, zo snel voor een brusje...wat leuk zeg...hihi, als ik dat lees kriebelt het bij mij ook wel weer hoor...Gezellig dat jullie meisje meer en meer mee gaat eten. Doe het verder nog maar rustig aan hoor...Hoe ben je eigenlijk ziek geworden? Deed het opeens zeer, of rommelde het al langer?

    Blondje.....ow, echt hopen dat de volgende tp lukt zeg..Wij hebben ook nog een rietje en hopen ook dat we geen nieuwe behandeling hoeven te doen...


    Hier gaat het slapen dus weer erg moeilijk, geen idee waar het aan ligt en beter lijkt het ook niet te gaan...
    De laatste dagen vallen ze ook niet voor 16.30 voor hun middagslaapje in slaap, misschien zoeken ze wel een nieuwe ritme ofzo....´s ochtends slapen ze wel lekker lang...
     
  4. sjak

    sjak Niet meer actief

    He meisjes, moest even aan jullie denken... Heb eigenlijk niets te melden, alleen dat alles goed gaat hier.

    Nik, gaat het alweer een beetje beter met slapen?
    Blondje, wanneer ga je weer?
    Kaaat, en jij?

    O ja, heb wel wat, mijn (stief)schoonzusje is zwanger, na zo'n drie jaar. Nu is ze zeven weken en heeft ze bruine tjet en vandaag wat bloed! Volgende week krijgt ze pas een echo, vind dit zo erg voor haar, ze wil ook zo graag, maar ze heeft een lapzwans van een man die nogal eens een blowtje rookt... en daar worden de zwemmers nou niet vlotter van zullen we maar zeggen.

    XXX
     
  5. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow jeetje Sjak...wel leuk van je stiefschoonzusje, maar niet leuk van haar manlief nee...Laten we maar hopen dat het goed komt zeg...is toch altijd verdrietig als een zwangerschap mis gaat...

    Hier gaat het goed, alleen het slapen is nog altijd knudde...Vanavond weer...netjes om 19.30 naar bed...en om 20.30 waren ze allebei weer wakker...een uur laten lagen ze dan allebei weer op bed...en nu maar wachten hoelang het goed gaat...Rond middernacht kome ze weer voor de borst...en dan meestel rond een uur of 4 nog een keer en tussen 7 en 8 ´s ochtends...Ben eerlijk aan het denken om misschien eens ´s avonds een pyamapapje te proberen...Maar wil ze ook geen 2 keer pap achter elkaar geven want om 18h krijgen ze hun avondpapje...en voor het slapengaan wordt erbnog eens bij mama gedronken...Dus dorst kunnen ze niet hebben, maar nisschien wel honger...Er wordt zowiezo de laatste dagen slecht gegeten...zo slecht dat ik me bijna zorgen maak...al zullen ze wel niet verhongeren...maar zeker bij Niki zijn de spekrolletjes kleiner geworden...Maar niks van wat ik ze voorzet wordt gegeten op het moment...nou ja, misschien is het ook wel verkoudheid.
    Verder denk ik dat het niet lang meer zal duren voor Romi zal lopen...Vandaag krgen we zo´n mooie houten loopkar van Nijntje...En hij liep zo weg...bleef ook een aantal keer even staan en liet zijn handjes los, vervolgens pakte hij de kar zonder vallen weer vast en liep verder...Manlief en ik stonden echt met verbazing te kijken hoe goed hij liep...Niki doet heel voorzichtig 2 stapjes en gaat dan zitten om met de kar te spelen...is ook leuk natuurlijk...maar jeetje zeg..ongeloofelijk hoe Romi gewoon weg liep met de kar...en kris kras door de woonkamer...;)
     
  6. sjak

    sjak Niet meer actief

    Bij mijn schoonzusje is het fout gegaan, helaas.

    Maar nik wat jong om al zo goed te lopen!! Ik dacht dat dat pas rond een jaar gebeurt :)
    Jeetje, ben jij niet kapot na zolang die gebroken nachten??? Is misschien toch wel een voordeel van de fles, of omheb gewoon een enorme slaapliefhebber?

    Weltrust x
     
  7. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @nikita: Megan liep al met 8mnd achter zo'n kar aan.....echt te grappig om te zien. En aan een handje vast kon ze ook al heel snel. Zag er heel koddig uit een meisje wat net 74cm was en dat liep :D
    Maar heel stoer hoor van je mannetje!

    @sjak: he wat rot voor je schoonzusje!

    Hier weinig te melden.....we gaan weer terug met Suzannah naar het ziekenhuis. We hadden maandag op dinsdag nacht weer een ontroostbaar meisje wat echt uitgilde van de pijn aan haar armen en benen. We kwamen er achter dat ze daar pijn had doordat mijn man haar liefkozend over haar beentje wreef en ze het dan uitgilde....echt te vaag!
    We hebben echt het idee dat ze af en toe verrekt van de pijn in haar armen/benen handen en voeten en ze moeten het nu toch maar goed gaan uitzoeken en dan maar opnemen ter opservatie maar dit kan niet langer.
    Ze blijft slapen tussen de 15 en 17uur per dag en als we minder doen heeft ze gewoon pijn....
    Hier kunnen jullie het hele verhaal lezen: Wat is er toch met ons meisje :( | Mamaplaats

    Ik ben trouwens steeds minder op FB en ZP omdat het me ontbreekt aan de tijd. Ik blog hier geregeld om iedereen up to date te houden.

    xxx Slop
     
  8. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sjak, het zijn rappe hier ja...En eigenlijk zegen ze dat jongens langzamer zijn dan meisjes, maar hier is dat dus niet het geval. Jammer zeg voor je szusje...

    Sloppy...tsja, die kar was begin December al besteld omdat we dachten dat ze er al aan toe waren, maar was niet binnen en moest ook nog eens op de post van NL naar D...grote kans dus dat hij 1,5 maand geleden ook al aan die kar zou hebben gelopen, want hij loopt al lang aan de tafel en in de box...Idd. echt schattig zo´n klein manneke met zo´n trots gezicht acher de kar...En hij is zo´n dunne...met van die spillebeentjes...Hoe oud was Megan toen ze liep? Wij denken echt dat Romi misschien wel binnen een paar weken gaat lopen nu hij kan oefenen met de kar.
    De zorgen i.v.m. Suzannah zijn nog niet voorbij dus...Wat klinkt dat vreemd zeg wat ze heeft en ook wel een beetje eng vind ik...Ik hoop dat ze haar kunnen helpen...Ga je andere bericht eens even lezen...
     
  9. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow Sloppy...wat klinkt dat vervelend van jullie meisje zeg...Kun je dat Raynaud syndroom ook tijdelijk hebben? Ik heb een jaar of 3 nl ook heel erg va die enge vingers-handen gehad, toen danste ik heel veel en was super mager...Ik kreeg dit altijd als ik het koud had, het hoefde niet koud te zijn...Zo had ik het een keer ´s avonds op het strand in Sicilie...Het was hartstikke warm eigenlijk, maar ik vond het fris en had dus van die enge vingers...Toen het rustiger werd met dansen en ik weer aankwam is het weer minder geworden, en nu heb ik er al een paar jaar geen last meer van.
    Maar kan me voorstellen dat als je dit in ernstige mate hebt dat het pijnlijk is, zeker voor zo´n klein hummeltje....
     
  10. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja als je vermoeid bent of gewoon te weinig lichaamsvet hebt kan je dit ook hebben.
    ik was ook altijd heel slank (lees mager) en in die periode had ik er meer last van als nu. Ik heb het wel nog steeds altijd koud. Vooral 's nachts ik slaap met een trui aan.
     
  11. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sloppy...ja, ik ben ook wel een bibberkont hoor...;)

    Ow en Sjak...ja, er wordt gezegd dat fleskindjes sneller en beter doorslapen dan bvkindjes. Maar een garantie is het niet.
    Ik verwen ze ook wel hoor...ben ze het nachtelijke melkdrinken nog niet aan het afleren...zie erg zegen de brulnachten met een tweeling op, al zeggen ze dat het max. een week duurt voor ze het doorhebben en dan water drinken of doorslapen.Maar het zijn hier gewoon al moeilijke slapers ( zojuist weer ruim driekwartier voor ze voor hun middagdutje in bed lagen, en ze waren overduidelijk moe ) dat ik denk dat het wel 2 weken slapeloze nachten op zal leveren....Dus ik hoop dat het vanzelf langzaam ophoudt...
     
  12. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hmmm, meiden, toch even iets van me afschrijven.
    Door de kindjes heb ik 2 nieuwe meiden leren kennen en eigenlijk ging dat heel erg goed. Maar de laatste tijd merkte ik dat ze me wat onzeker maakten en ik wist niet goed wat ik ermee aanmoest. Er iets over zeggen wil ik niet, maar ik voel me altijd een beetje de domme tussen hun. Ik kom nu eenmaal uit een hele ander wereldje en heb gewoon een andere opvatting over veel dingen als hun. Ze zijn nog altijd heel erg aardig hoor, maar ik merk gewoon dat hun iets meer naar elkaar toe trekken en ik een beetje de buitenstaander ben. Dat maakte me wat onzeker omdat ik merkte dat ik mijn eigen opvattingen begon te veranderen om met hun mee te praten. Maar ga daar nu mee stoppen, want heb daar geen zin in. Ze moeten me maar nemen zoals ik ben en doen ze dat niet dan is dat jammer en ook best wel moeilijk, maar met dit onzeker zijn maak ik mezelf ook niet gelukkig en ik denk ook niet dat hun op ene onzekere vriendin zitten te wachten die altijd maar meelult...
    zo, moest dit even van me afschrijven, want dit zat me de laatste dagen een beetje dwars...
     
  13. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Heftig hoor en jammer dat het zo loopt. Maar als ze jou het gevoel geven dan je "dom" bent zijn het niet jou soort vriendinnen. In vriendschappen hoor je elkaars opvattingen te respecteren.
    Ik merk dat ik mijn vriendschappen daarop afstem en moeder zoek die ook streng zijn in de opvoeding.
    Echt balen hoor meis!

    Weet verder niet goed wat ik nog meer kan zeggen :( dikke digi knuffffff van mij!
     
  14. Blondje

    Blondje Fanatiek lid

    29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nik; zie dat je hummels vandaag alweer 10 maanden zijn! En hoe gaat het met eten? Al gekookt uit opperdepop? Hopelijk al verbetering in het slapen? Wat vervelend van je vriendinnen. Denk dat je de goede keuze maakt door jezelf te blijven en je eigen gevoel te volgen, zeker mbt je kleintjes. Wel rot dat die meiden toch wat anders blijken te zijn. Misschien als je er open over bent dat het "uit de lucht is" en het weer beter gaat?

    Sjak; wat rot voor je schoonzus, is het eindelijk zover... Hoe gaat met de kleine meid?

    Sloppy; sterkte voor jullie! Lijkt me zo moeilijk als je meisje iets heeft en je weet niet wat. Hier nog een bibberkont trouwens, heb het ook snel koud. Lekker dekentje op de bank heel de winter door terwijl de verwarming ook aan staat.

    Kaat; al een beetje hersteld van de operatie?

    Lolajade; hoe gaat het met jou en je meisje?

    Snoes; weet niet of je nog meeleest, wil je iig een dikke knuffel geven en hoop dat het goed met je gaat.

    Hier een goed begin van het nieuwe jaar geweest, Isa is op nieuwjaarsdag echt los gaan lopen, een stap of 10 en een week later stapte ze de hele kamer al door, zo leuk om te zien! Ze is nog steeds een mini-meisje ( maat 74, weegt 8 kilo) dus het ziet er zo schattig uit! Echt genieten hier.
    Verder vrijdag een echo gehad (dag 11) niks te zien, vandaag terug en nig geen eitje. Maak me een beetje zorgen, heb altijd al een late eisprong gehad maar nu we erg laat.. Woensdag weer terug en dan hopelijk goed en dag van de tp bepalen. Heb er spijt van dat de vorige tp in kunstmatige cycles heb gedaan, was vanwege de studie. Mijn gevoel zei toen dat ik liever eigen cycles had (is heel regelmatig normaal) maar wilde iets goeds doen en mee doen aan de studie. Wie weet is door de medicatie mijn cycles in de war. Hopen maar t beste voor woensdag.

    X blondie
     
  15. Blondje

    Blondje Fanatiek lid

    29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, zit met een dilemma; zie onderstaand bericht geplaatst in ander topic.

    Ik krijg aanstaande dinsdag de terugplaatsing van een cryo in eigen cycles, ik heb zojuist pregnyl gezet. We hebben nog 2 cryo's in 1 rietje, even er vanuit gaande dat ze beide goed ontdooien, twijfel ik of we ze beide laten terugplaatsten. De cryo's zijn van onze eerste ICSI in november 2010, we hebben hiervan 4 cryo tp's gehad, de 4e keer voor het eerst 2 cryo's, en daaruit is onze dochter geboren. Nu heb ik vorige cycles 1 cryo teruggeplaatst gehad, helaas mislukt, de andere cryo is "weggegooid." Nu zei vandaag de fertiliteitsassistente dat je er nog 2 teruggeplaatst mag krijgen als ze in 1 rietje zitten, vanaf dit jaar staat de verzekering dit (bijna) niet meer toe. Vind t erg zonde om een cryo weg te gooien en het is onze laatste cryo poging, maar de kans op een tweeling is er ook.. Weet iemand hoe groot die kans is? Bij mijn vorige zwangerschap had ik vanaf 30 weken erge rugpijn, had pre-eclampsie en ze is bij 33 weken geboren, te klein voor de termijn. Ben bang dat het bij een tweeling allemaal erger kan worden wat dat betreft. Lastige keuze dus.. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Bij voorbaat dank!

    Wat vinden jullie? (Al is het natuurlijk aam mijzelf en vriendlief, benieuwd naar adviezen)
     
  16. sjak

    sjak Niet meer actief

    Jeetje Blondje, ik las het net in je topic en dacht ga even op de PNT kijken of je het daar ook hebt opgenoteerd...

    Ik vind het een moeilijke hoor, ik ben zelf heel erg ziek geweest na pe en hellp en eerst zeiden ze dat herhaling klein was, maar daar zijn ze van teruggekomen. In de meeste gevallen is er een kans van zo'n 25% kans op herhaling is er tegen mij verteld(maar dit zou ook over hellp kunnen gaan hoor?!?!)
    De kans dat een tweeling eerder geboren kan worden is sowieso aanwezig, maar als je zwanger bent van eentje kan dit ook heb je al ervaren...
    Maar een cryo weggooien zou me ook heeel erg tegenstaan.... Ik durf geen advies te geven, ik zou niet eens weten wat ik zou doen in deze situatie. Sorry, je hebt niets aan mij! Wat zegt het ziekenhuis hierover?

    De kans op een tweeling gebasseerd op de cijfers uit het zh in Voorburg; ongeveer 30% kans op een zwangerschap na tp van twee embryo's waarvan 10 a 20% hiervan kans hebben op een tweeling.
    dus van de 100 worden er 30 zwanger en van die 30 krijgen er 3 a 6 stellen een tweeling (iets te zwart wit, maar hier kwam het ongeveer op neer...) er zijn statestieken op het internet te vinden, maar ik weet niet meer hoe en waar.
    PS dit is trouwens gebaseerd op verse Emmy's...
     
  17. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @blondje: Jeetje wat een moeilijke beslissing! wij hebben van te voren aan gegeven dat we de kans op een 2ling zo klein mogelijk wilde houden en hiernaar heeft het ziekenhuis gehandeld. Op de tp van Suzannah te krijgen hebben ze 6 cryo's moeten ontdooien. Maar ik snap ook dat je twijfelt doordat je al een keer te vroeg bevallen ben.
    Als ik het voor mezelf zou moeten beslissen zou ik de 2 cryo's laten terug plaatsen.
    Een forum vriendin heeft er 2keer 2 laten terug plaatsen, de eerste keer was een 2ling en de 2de keer was het er maar 1. De 2ling kwam helaas veel te vroeg. Verder is ze afgelopen week met 38wkn bevallen van een prachtige zoon.
    Het hoeft dus niet dat het er 2 worden en het is ook niet gezegd dat je weer veel te vroeg gaat bevallen.
    Ik ben van de natuur laten beslissen.....

    xxx heel veel sterkte met beslissen!
     
  18. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Blondje...ow jeetje meid...moeilijk moeilijk...
    Hier dus een perfekte zwangerschap van een tweeling, maar snap je twijfels door de eerste zwangerschap.
    Wat zegt je gyn.? Ik zou denk ik net als Sloppy toch ook het risico nemen en de natuur laten beslissen...kan ook geen cryo weggooien hoor...daarvoor zijn ze veels te waardevol.
    En mocht het een tweeling worden kunnen ze je toch extra goed in de gaten houden i.v.m. je voorgeschiedenis.

    ( Hier hebben we trouwens nog één rietje met drie cryo´s...wat als.............;) ) Daar denken we maar niet aan...

    Sterkte met beslissen meid...lijkt me niet makkelijk...
     
  19. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden, zo nu ook nog even bijgelezen. Ow, en voor ik het vergeet...hebben die 2 meiden wel hun hulp aangeboden voor onze verhuizing, ze hebben zelfs oppa´s voor hun kleintjes, dus kunnen ons met hun mannen helpen. Heb deze week met allebei getelefoneerd en gezegd dat ik geen tijd had om af te spreken i.v.m. de verhuizing. Blijkt dat ze vandaag same koffie zijn gaan drinken, maar ze deden er niet geheim over ofzo en had zelf al gezegd geen tijd te hebben. Ach ja, weet niet wat ik ervan moet denken, we zullen wel zien wat de toekomst brengt...;)

    hmm...verder was er niet zoveel bij te lezen...;)

    Blondje...wat loopt Isa goed zeg...en dat na 2,5 week al...Hier lopen ze heel goed aan de tafel en staan ook heel lang los...dus we wachten met spanning op de eerste stapjes, maar die komen nog niet...ze gaan altijd weer zitten als ze losstaan...Je cyclus dus wel weer op gang gekomen...Ben benieuwd wat je hebt besloten met de cryo´s...
    Hier dus één rietje met 3 cryo´s over...tsja....we staan dus wel voor een ´probleem´ als ze alledrie het ontdooien overleven...Ik duim voor je meid...
     
  20. Blondje

    Blondje Fanatiek lid

    29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties meiden! Het is een lastige beslissing, daarom gebeld met de arts. Mijn gevoel en van vriendlief zegt toch wel 2 als ze goed ontdooien, dat vind ik weer spannend hoor! Hopelijk geen telefoontje vanuit tilburg. Maar goed de arts vond een tweeling ook wel riskant vanwege de vroeggeboorte bij mijn vorige zwangerschap, afgesproken bij goede kwaliteit 1 terugplaatsen en bij matige kwaliteit 2 terugplaatsen. Morgen om 14.00 uur is het zover!

    Nikita; spannend verhuizen! Wanneer is het zover. Wel fijn dat die meiden en partners komen helpen. Knap hoor van jouw kleintjes al los staan! Ben benieuwd wanneer de eerste stapjes volgen, ach nog tijd genoeg voor die van jou. Het is wel heel leuk, maar ze wordt wel steeds een stapje onafhankelijker zo, ook weer een fase die je afsluit.

    Sjak; lekker aan het sleeen geweest nog? (Zag het op fb)

    Kaat; al hersteld na je operatie, en weet je al wanneer je voor nummer 2 gaat?

    Sloppy; hoe gaat het met je meiden?
     

Deel Deze Pagina