Hmm je zou denken dat t kan.... Wanneer heb ik een paspoort nodig en wanneer een identiteitsbewijs? De Nederlandse identiteitskaart is als reisdocument alleen geldig binnen de Europese Unie. Een paspoort is echter ook buiten de Europese Unie geldig. Met een Nederlandse identiteitskaart kunt naar de hierna genoemde landen reizen. Landen van de EU: België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Tsjechië en Zweden. Overige landen: Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland. Let op: Reist u met kinderen naar (of via) de VS dan dient ieder een eigen paspoort hebben, kinderen en zuigelingen mogen NIET ingeschreven staan bij de ouders in het paspoort. Dit geldt ook als u alleen een overstap maakt in de VS.
Lieffies!!!!!!!!!!! Ik kom even een lekker pot thee brengen bij jullie "Fruit welness" goed voor jullie?? Ook een lekker stukje choco-cake erbij. Het gaat goed hier, vorige week het hartje mooi zien kloppen. Dat is zo mooi. Heel af en toe begint de misselijkheid om de hoek te gluren, vooral s'avonds na het avondeten en vooral veel moe. 4 januari moet ik naar het EZ voor een echo en dan hoef ik daar niet meer naartoe. Oooh ik heb echt alle kerstengeltjes gesmeekt voor jullie geluk en hoop dat ze het uit laten komen voor jullie!!!! Ook blijven mijn kaarsjes voor jullie branden hoor!!!! Hele dikke knuffel voor jullie.
@MariaC, ik heb net 1,5 uur tegen de 27 weken buik van mijn nagelstyliste aan zitten kijken... Dat was ook zo'n gevalletje pats boem raak.... Zucht... ik wil ook zo'n gevalletje....
Lieve MariaC, het is niet eerlijk he, waarom is het bij ons allemaal nou ook niet gewoon pats boem raak na een gezellig avondje... zucht..... Wat doet dat pijn he, als je zoiets hoort, ook al gun je het de ander. Dames, ik ga slapen, kom morgen weer gezellig babbelen maar voor vandaag kap ik er mee. Fijne avond nog iedereen en tot morgen. Groetjes Jolanda
Ow Maria...pats boem...dat komt hard aan ja... Meid, het komt voor ons allemaal ook ooit...daar moeten we vanuit gaan...*knuffel* En daar is Vlinder....ik vind jouw...en jij vind ons... Goed hoor...zeg meid...je zat toch nu bij de AH, niet?? Bevalt het?? MV1977...wij krijgen allemaal onze pats boem in 2011... Chessertje, trusten meid... Wij duiken er ook dadelijk al in... Moet morgen nog een voorstelling dansen, kom dan tegen 23h thuis, en donderdag om 4 uur op om op tijd op het vliegveld te zijn... Heb Air Berlin nogmaals gebeld, en sprak nu met een aardig tante daar, en ze verzekerde me dat het geen probleem zou mogen zijn. Ook samen met mijn zusje de voorwaarden op de website doorspit, en daar staat ook dat je een ID of een paspoort nodig hebt... Dus we gaan ervan uit dat het allemaal goed komt... Nu dus donderdag ochtend alleen nog op tijd op het vliegveld zijn, met dit weer ook nog een hele opgave... THX meiden voor jullie meeleven en denken...XXX
Nik wat fijn zeg dat het kan!! Beter.. Maria ja leuk he die gevalletjes.. Ik hoorde van manlief dat de vriendin van zijn neef zwanger was (zij is 20 jaar) en ze heeft het laten weg halen.. Sorry hoor, maar ze mag blij zijn dat ik Nederland zit en niet dichtbij werd er zo ontzettend boos om... :x MV, leuk dat je hier blijft mee kletsen.. Ja das ook niet leuk nee, tegen zo een dikke buik aan kijken...!! Chesser slaap lkkr.. Horen we morgen voor wat je allemaal geslaagd bent.? Liefss
jeetje joh, wat een verhalen allemaal. Balen Maria...en dan ook nog zo'n k-bericht van je vriendin. En dan de schoonnicht van Kaaat, daar kan ik ook niet bij... Iloon gefeli met je cryo. Heel veel succes met wachten, of beter gezegd: sterkte! Lente hoeveel kcal heb je al verbruikt? Ik ben helemaal bekaf. Eerst met vriendincollega geluncht, toen smste een andere vriendin of ze thee kon komen drinken en na zijn werk is haar man hier ook gekomen en hebben we gezellig gegeten. Was erg leuk, maar heb alleen maar gepraat vandaag en soms komt mijn hele verhaal me de keel uit. Maar eigenlijk zijn beide meiden enorm lief, dus vind ik dat ik niet mag klagen. @chesser ik zou zo'n baan ook willen echt. Ben al aan het informeren naar een opleiding. Wat heb jij voor opleiding? LFN ik denk dat je je vriendin moet geloven als ze zegt het niet erg te vinden. Het is toch ook niet eerlijk? Iemand stopt met de pil en is zo zwanger (mijn zussen allebei elke keer in één keer) en de ander moet de mmm in. Logischerwijs is dat niet eerlijk. Dikke knuf voor jou meis enne veel succes met dansen en reizen. Je kunt het hoor. Ik bedoel als je IVF aan kunt kun je alles! Ik ben weg! Slaap lekker meiden!
Vlinder ik was je helemaal vergeten.. Hoe is het met je.? Leuk dat je langskomt.. Goed zeg dat je het hartje hebt gehoord.. Snoes, praten is goed ja en vooral als ze willen luisteren, maar moe worden van je eigen verhaal herken ik heel erg hoor.. En als je er zoveel over praat lijkt het soms ook alleen maar erger te worden, wat voor jezelf ook niet leuk is.. Maar wel goed dat het zo gezellig was..! Slaap lkkr allemaal.!!
Hoi Meiden, Nikita wat fijn dat je kan vliegen met je ID. Bijna is het zover : ) Goede reis en heel veel plezier! Suc6 met je meting in het ziekenhuis. Ben benieuwd wanneer de tp is. Vlinder wat leuk dat je langskomt en super dat het goed gaat! Chessertje ben benieuwd wat je gekocht hebt! Slaap lekker. Snoes een gezellig maar drukke dag. Als ik geen zin heb om er over te praten geef ik aan dat ik ff mijn gedachten op wat anders wil zetten. Er is meer dan mmm denk ik dan. De Wii meet geen kcal maar ik zag wel dat ik 0,4 kilogram in een uur kwijt was maar ook 5 jaar ouder geworden hahahaha maar nog steeds mijn eigen leeftijd Ik snap dat jullie het oneerlijk vinden dat andere snel zwanger worden maar ik denk dan juist gelukkig is dit jullie bespaard gebleven. Deze houding heeft me veel geholpen toen mijn man ongeneeslijk ziek was. Het komt zoals het komt en niemand heeft er schuld aan, jezelf niet maar ook een ander niet. De wetenschap kan veel maar niet alles en daar moeten we ons (helaas) soms bij neerleggen. Zolang er hoop is gaan we door maar er kan ook een dag komen dat het niet haalbaar blijkt te zijn. Ook daar probeer ik zo af en toe bij stil te staan hoe moeilijk dit ook is. Hoe het ook loopt probeer er echter het beste ervan te maken. Hoop dat jullie mijn mening niet kwalijk nemen maar zo denk ik erover. Morgen komt mijn zus met zwager en hopelijk ook mijn pubernichtje met vriendinnetje en twee broers gezellig een dag op visite en gaan we met zijn allen een hapje eten. Moet alleen nog een gigantische afwas doen en beneden opruimen maar zit mijn tijd te verlummelen op de bank, met de Wii en op zp dus morgen maar eerder de wekker zetten. Gelukkig komen ze pas rond 2 uur. Wie nog gaat slapen, slaap lekker en anders SU tomorrow : ) xxx Lente
Lieve Lente, dat is ook zo hoor. Maar het vóelt oneerlijk terwijl dat niet eens bestaat. Nergens in het hele leven hebben we de belofte gekregen dat het eerlijk zou zijn, of dat het bestaat. Eerlijk is een mooi woord maar kijk eens om je heen in de écht natuur... dan bestaat het ook niet. The grass is always greener on the other side of the fence... En ik wil het groene gras dat baby heet
Ja het is vaak oneerlijk verdeeld. De een word zonder nadenken zwanger en weet niet eens wat een ovulatie is of ovulatie test en de ander is na IVF nog niet zwanger.... Ik heb in onze jaren voor Megan mn lichaam zo vaak vervloekt, mijn vriendin vertelde dat ze zwanger was en ik moest met spoedgeopereerd worden omdat ik een cyste had...... Al mijn vriendinnen hebben grote kinderen of meer als 2.... Mijn oma, die ik nu niet meer zie, vond dat als je geen kinderen kreeg er niet bij hoorde: daar konden we het mee doen. Ik hoop dat mijn verhaal jullie moed geeft en hoop dat het bij jullie allemaal ook snel zal gebeuren! Dikke knufffff voor jullie allemaal xox
Hoi Snoes, ik heb MEAO (secretariele richting) maar ik werk ook al 19 jaar in dit bedrijf dus heb ook een goede reputatie opgebouwd. Lente wat heb je dat mooi verwoord. Het is ook zo hoor wat jij zegt. Het doet alleen soms zo pijn he als je van die dingen hoort. Maar ja, idd wat jij zegt, we moeten er het beste van maken. Vlinder, het is fijn te lezen dat alles goed met jou gaat en dat je een kloppend hartje hebt gezien. La Femme, drukke dagen, maar wel leuke dagen voor jou. DE voorstelling komt er aan. En dan daarna al bijna je TP he. Kaat, niet leuk als je zo'n verhaal dan hoort. Hoe is het met jou nu? Gisteren alleen maar een zwarte dikke legging gekocht met van die naden (meer tregging idee zeg maar). Verder heel gezellig. Groetjes Jolanda
Hoi Lieverds, Vandaag en morgen leuke afspraken staan dus zal er niet veel zijn aan de Picknicktafel. Zet alvast een pot Earl Grey neer en warme croissantjes uit de oven en tijgerbolletjes eb voor de liefhebbers oude kaas. kan jus staat ook op tafel. Alleen maar een legging Tja, soms zie je niks leuks of is het net niet. Wel een hoop geld bespaard zo Maria mijn vroegere baas zie altijd:"niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk zou zijn!" Ook hij had al heel veel meegemaakt was inmiddels een succesvolle zakenman maar had ook zo zijn tegenslagen. Die zin is me altijd bij gebleven. Sloppy, Wat een nare oma zeg:x Is dat ook een van de redenen dat je haar niet meer ziet? Ik wens jullie een fijne dag xxx Lente
Heee Lieverds... Jullie hebben allemaal gelijk en Lente je hebt het prachtig verwoord.. En ook ik zeg als altijd.. Niemand heeft ons beloofd dat het leven makkelijk zou zijn of eerlijk.. Maar hopen en geloven mag altijd.. Hier is alles weer rustig na het stolsel weer terug naar steeds hele kleine beetjes bloed verliezen erg vaag dus, maar heb het maar in de handen van God gelegd en dan zie ik het wel.. Als Hij het was die me die droom in het begin gaf zit het goed en anders moet ik miss ook nog wat langer w88, wat niet leuk is, maar niet het einde van de wereld.. Dus ik w8 weer rustig af..!! Lieverds vandaag is mijn shopdag.. Weet niet of ik iets ga kopen, maar ie het wel.. Meld mij als ik terug ben.. Fijne dag Lieverdss
Superwoman, veel plezier met Shoppen. Trakteer jezelf maar op iets moois, dit heb je verdient en vergeet je man ook niet. We zullen idd. op Hem moeten vertrouwen. Kreeg zojuist nog een lief mailtje van een collega en die sprak ook heel mooi haar woorden van troost uit en dat God mij zal omarmen. Zo warm Nu ga ik mij droomprins wakker maken want die ging vannacht nog even roken om vervolgens pas een paar uur later naar bed te komen. Ik ga hem voortaan nachtridder noemen Zelf was ik allang in dromenland. Tot vanavond, xxx Lente
ik belde net met het ziekenhuis. Mijn menstruatie komt niet op gang namelijk en mijn buik is al dagen dik (altijd wel een beetje hoor, maar niet zo erg) Ze vroeg of ik al een zwangerschapstest had gedaan. Ik wil dat soort dingen niet horen! Ik wil geen hoop hebben als het echt niet mogelijk is! Potverdorie... Ik bedoelde het hele verhaal over het niet eerlijk vinden een beetje anders dan opgevat wordt. Logischerwijs is het niet eerlijk dat sommige mensen wel zomaar een beeb krijgen en wij er al die ellende voor moeten doorstaan. Net zoals dat liedje van Guus: niemand zei dat het eenvoudig zou zijn, niemand heeft beloofd dat het vanzelf zou gaan. Maar jij (denk toekomstige baby) bent bijzonder en wij zijn het waard dus ik vecht tot de lucht is geklaard! Ik heb me er al weel bij neergelegt en ik heb een rouwproces doorgemaakt. Ik probeer alle mooie dingen die hieruit ontstaan te zien. Onze relatie saampjes is bijvoorbeeld helemaal super. Dat was ie al, maar we zijn nu nog dichter bij elkaar gegroeid. En ik heb mijn echte vrienden leren kennen. En ik ken jullie allemaal... Lieve Kaat, shop ze! Hopelijk vind je veel mooie dingen. Het is nu lekker allemaal afgeprijsd. Daarom ga ik nu ook even niet naar de stad hahahahaha @ chesser ik kan nu alleen niet een nieuwe baan nemen, vind ik niet eerlijk in verband met de behandelingen en straks nog een mega operatie. Maar ik wil het wel heel graag. Ik heb al nima-a communicatie gehaald en nu wil ik iets in de richting van officemanagement doen. Liefst gewoon thuis. Maar ik ben bang dat een opleiding van LOI niet echt serieus wordt genomen. Weet jij daar iets meer van? Nou, ik ga raampjes lappen. Ik ben zooooo goed bezig deze week! En zometeen nog cakejes bakken en de auto wassen en dan richting Apeldoorn om vriendin te helpen met behangen.
Snoes, geen idee hoe men over het algemeen tegen LOI aan kijkt. Misschien is het een tip om eens met een uitzend- of werving en selectieburo te gaan praten t.z.t.? Oww en ook balen dat je ongi niet doorkomt, op welke dag zit je nu? Kaat, ik heb bewondering voor jouw vertrouwen en geloof in God en de kracht die jij daar uit haalt. Hee en lekker shoppen, ben benieuwd wat je vandaag uit de winkels vandaan haalt. Sloppy, wat een nare oma heb jij . Groetjes Jolanda
Hee Lieverds, Ja fijn zijn dat soort mailtjes he Lente.. En vanaf nu heb je dus een nachtridder.. Snoes wat een opmerking weer zeg in het ziekenhuis wat een sukkels..:x Had ze ook nog bruikbaar advies of moet je gewoon afw88.? Oow jij bent echt goed bezig.. Mijn huis moet ook een grote beurt.. Miss morgen of overmorgen als ik vroeg klaar ben op het werk.. We hebben maar een heel klein huisje dus kan wel in een middagje klaar zijn.. En daarna naar Apeldoorn, is ook zo een mooie stad en je kan er goed shoppen.. Ik heb 2 shirtjes gekocht tot over me billen, zodat ik ze op mijn leggings kan dragen.. en een nieuwe legging.. Altijd leuk en een hele mooie nieuwe tas.. En een thermoshirt voor manlief voor ze werk.. Goed geslaagd dus.. Nou lieverds zoals ik vanmorgen al zei heel weinig bloed dat is vanaf vandaag geen bloed meer.. Zelf bij het inbrengen van de zalige bollen, geen rode vinger.. Hmm erg apart.. Tot straks Lieverdss..
meiden, heb geen tijd meer om bij jullie te lezen... Heb repetitie gehad, moest nu inpakken en nog van hot naar het bellen voor een forumulier, en moet dadelijk weg voor mijn laatste voorstelling. Dan morgen om 4 al op... Denk dat ik jullie pas weer in het nieuwe jaar zal zien. TP wordt waarschijnlijk verschoven, misschien ook wel uitgesteld. BMS was pas 5,2 mm, en dat na 2 weken Progynova. Ze geven het nog de kans tot maandag...:x Raar want ik had heel veel bijwerkingen, en veel vruchtbaar slijm, maar dus nog geen goed BMS. Nog maar een paar dagen liters frambozenblaadjesthee drinken... en hopen dat het goed komt... Afwachten dus... Alvast een gelukkig nieuwjaar, en tot in 2011♥♥♥
Lieve La Femme, heel veel suc6 met je optreden. Balen van die BMS zeg, hopelijk wordt het nog dikker. Een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2011 en we gaan voor zoveel mogelijk beebs. Groetjes Jolanda