De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    helemaal vergeten te vermelden Snoes, wat lief dat je je zo bezig houd voor je manntje...
    Leuk als je hem zo kan helpen...

Tot straks meiden...

2. lente67

lente67 Niet meer actief

He meiden,

Het bezoek aan het zkh. is weer voorbij. De arts heeft ruim de tijd voor ons genomen en ook hulp aangeboden op het emotionele vlak. Maar begreep ook dat ik hier liever mee wil wachten om niet teveel door elkaar te laten lopen, ze toonde echt veel begrip. Het is niet te verklaren waarom de embryo niet innestelt maar waarschijnlijk heeft mijn leeftijd hierin een rol en natuurlijk speelt geluk ook een grote rol hierin. Mijn lichaam is er nog steeds klaar voor en ik start dan ook bij mijn volgende menstruatie met menopur. Dit omdat ik niet veel eitjes heb en bij oudere vrouwen dit dan meestal gebruiken. Elke behandeling is niet te voorspellen maar omdat er van de eitjes het meerendeel bevrucht zijn geraakt heeft ze hoop maar we moeten ook rekening houden met het idee dat het niet gaat lukken. Maar ze had het idee dat we er goed samen over konden praten en zag ook dat we hier over nagedacht hadden. Ik moest een paar traantjes laten. Maar dat was heel normaal gezien de zwaarte van de behandelingen. Ook meteen gemeld dat ik het frustrerend vind dat de vrouw van het Lab al twee keer enthousiast opmerkte met de bloedtest "Spannend vandaag:)" en dat dit niet prettig is als je weet dat het fout is. Deze opmerking hadden ze nog nooit gehad en de assistente was heel verbaasd en ging meteen met de dames van het lab praten. 75% gaat vooraf mis, zei moeten alleen bloed prikken en verder niet. Ben blij dat ik het gemeld heb.
    Poeh, kost me toch wel veel energie die gang naar het ziekenhuis. Gelukkig weet ik dat ik een kans maak, anders zouden ze het me afraden en dat het een kwestie van geluk is. Nou laten we hopen dat mijn portie geluk nu aan de beurt is:) Nu nog hopen dat ik verzekerd ben want heb nog geen bevestiging van de nieuwe gekregen.

Nikita wat vervelend die onzekerheid. Ik leef met je mee meid.
    En die mmm is ook vervelend:x, ben blij dat het er is maar o zo vermoeiend. Ik drink zelf cafeïnevrije senseo koffie. Ach we doen van alles maar volgens mij maakt het geen F*ck uit. Het komt of het komt niet.

Sloppy spannend straks:)

Kaatje, al wat gehoord?

Snoes wat goed dat je man de knoop heeft doorgehakt. Suc6 met uitzoeken:)

Zo en nu nog steeds de afwas doen:) Ben geen goede huisvrouw, nooit geweest maar de laatste tijd nog veel minder. Gewoon geen puf voor.

*sleept zichzelf naar het aanrecht en legt zichzelf vast aan een ketting:D*

xxx
    Lente

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Aan de ketting, zoals het hoort, zou mijn heel vervelende altijd zichtzelf net iets te grappig vindende buurman zeggen.

Ik snap dat je bekaf bent!
    Wel goed dat je het gezegd hebt dan die lab medewerkster.
    En inderdaad, je hébt een kans anders zouden zij er ook niet aan beginnen hoor meid!

Liefsss

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik had het hier gelezen:

Koffie en zwanger worden

5. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @lente oh wat spannend allemaal. Echt de laatste kans dus. Maar een kans is een kans. En je hoort ook wel verhalen van vrouwen waar tegen gezegd wordt dat er maar 3 procent kans is ofzo. Zolang dat niet gezegd wordt is er hoop! Voelt goed of niet dat je even de afwas hebt gedaan. Ik vind opruimen, organiseren en structureren echt heerlijk! Ik doe het zelfs wel eens vrijwillig bij vrienden en familie...Nee, ik ben niet ziek, vind het echt leuk!

@maria
    Heb het artikel even gelezen, klinkt aannemelijk. Heb ook gehoord dat juist vrouwen die koffie drinken kans op een betere innesteling hebben. Tijdens de info-avond van IVF werd de vraag gesteld wat je met koffie moest doen tijdens de behandeling. Daar zei de gyn dat er altijd verhalen zijn over koffie. Dan is het weer wel goed en dan weer niet. Hij zei dat je gewoon normaal koffie kon drinken, maar geen liters per dag.

Ik heb een boek over het endo-dieet en daar staat dat ook caffeinevrije koffie slecht is.
    Nou ja, al die verhalen, ik blijf gewoon lekker mijn drie bakkies cappuccino per dag drinken...Daar kan ik geen afstand van doen hoor. (wij hebben een nespresso met melkopschuimer, da's errug lekker)

Is er meer nieuws van het front? LFN? SloppY? Kaaat?

@rest ik vind het vooral heel spannend dat manlief voor zichzelf wil beginnen, maar dit is een unieke kans, hij kan het en het is zijn droom. Wie ben ik dan om te zeggen dat hij het niet mag doen? Mijn zegen heeft ie, maar eng vind ik het wel brrrr.

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Snoes, nespresso is TE lekker!!! Ik wil al tijden zo'n apparaat maar telkens is er een reden om het nog even uit te stellen...

Overigens... er zijn problemen op mn werk (ik zei toch dat het rustig was....) nou... ik heb dus mn december salaris nog niet gehad... aarghhh!!!

7. lente67

lente67 Niet meer actief

Ha meiden,

De afwas is voor de helft gedaan want mijn nachtridder kwam op het idee om voor lucafleks te kijken. We hebben nog steeds geen gordijnen en eigenlijk nooit privacy vooral voor niet dus altijd opletten dat je niet in je blote kont voor het raam staat:D
    Dus..... daar zei ik geen nee tegen. Zijn net terug en was toe aan een bakje koffie met een sambuca (ja, nu heb ik nog vakantie en geen behandelingen dus genieten nog even;))

Snoes mijn man is toen ook begonnen met een eigen zaak en het begon goed te lopen. Altijd spannend en we hebben er nooit spijt van gehad, volg je dromen zeg ik altijd:)

Maria. dat is vet balen zeg:( Hopelijk hoeven ze geen faillisement aan te vragen. Hou het goed in de gaten anders kan je straks naar je centen fluiten. Ook het personeel kan bij uitblijven salaris faillisement aanvragen. Hopelijk is dit niet nodig en krijg je snel je loon.

Nikita inmiddels al wijzer geworden?

Sloppy al terug, en........?

Kaatje wat zeiden ze over je waarden?

Ik zie mijn klusjesman met de boor voorbij lopen dus ga ff helpen;),

xxx
    Lente

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ff snel een berichtje van sloppy:

We hebben hartslag gezien :D:D:D

Morgen zal ik ff foto's komen spammen :D

De volgende echo heb ik op 20jan dan ben ik 10wkn en dan kunnen we al weer veel meer zien :D
    Verder had ik gehoopt dat ik deze keer onder controle van de VK zou mogen maar helaas ik moet in het ziekenhuis onder controle blijven.
    Mede omdat mijn schildklier niet goed werkt en omdat ik een hele zware bevalling heb gehad, details zal ik jullie besparen, maar omdat ik ook in het ziekenhuis weer moet bevallen willen ze liever dat ik daar onder controle blijf. Jammer maar ik begrijp het heel goed hoor

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Gefeli Sloppy wat goed zeg!! Op naar 20 januari!!:)

Nou mijn HCG is gestegen naar 104.. Het zit dus fout, maja dat wist ik al.. Moet nu stoppen met de bollen, daar was ik gister al mee gestopt.. dus denk dat het dan deze week goed los gaat komen, dat hoop ik een beetje.. Volgende week weer prikken en de 17de vervolggesprek.. Zal nu even netjes alles terug lezen en reageren..:)

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaaat: ohhh wat erg, maar goed nu weet je wel waar je aan toe bent. Sterkte meis!

11. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Sloppy dat is goed nieuws, fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Kan me voorstellen hoe spannend dat moet zijn, zo'n echo.

Balen het Kaat, dus het is nog niet helemaal weg en daardoor komt je ongi niet door begrijp ik hier uit?

Lente.... moeilijk allemaal he.... Ik hoop zo dat het gaat lukken de volgende poging. Gun het je zo. Maar ik begrijp ook heel goed dat je realistisch moet en wil blijven en rekening moet houden met..... Zit in hetzelfde schuitje als jij met weinig eitjes... We gaan hopen op een wonder meid.

La Femme, jeetje wat een twijfel allemaal in het ziekenhuis. Volgens mij heb je gewoon een normaal BMS. Echt niet leuk allemaal dit.

Jullie krijgen allemaal van mij een digi knuffel.

Hier last van ei. Helaas helpen paracetamolletjes niet, ik zit altijd aan de Aleve, een NSAID. En ik heb ergens gelezen dat die je vruchtbaarheid kunnen beinvloeden.

Groetjes
    Jolanda

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lente, wat fijn dat jij ook zo'n goed gesprek hebt gehad met je gyn.
    Heel goed ook dat je die opmerking hebt vermeld.
    Gelukkig heb ik het nog nooit gehad en kennen de assistentes van mijn gyn. me.
    Ze zien dus ook wel of er nog hoop is of niet, zo hebben ze bijv. alleen de eerste keer gezegd dat ze duimen voor ons, de andere keren was het al van mijn gezicht af te lezen dat ik ongie was geworden.
    Wat een geruststelling dat je een kans hebt, en wat fijn dat ze de behandeling zo op je lichaam af kunnen stellen.

THX Maria voor je tip...koop morgen dus ook maar caffeine vrije pads...
    Had er vandaag geen tijd meer voor, heb de hele middag met mijn vriendinnen in de stad rondgehangen...als teenies...;)
    Ow wat vervelend dat je salaris er nog niet is...hoop dat het alleen een klein foutje is, en niet dat er iets ergers aan de hand is.

Snoes....je hebt ook wel gelijk natuurlijk...de ene keer zeggen ze dit, en de andere keer dat...ga daarom het topic over koffie ook maar niet lezen...heb al genoeg wat me gek maakt.
    hihi...we hebben wel veel gemeen...haken, en opruimen en organiseren...doe ik ook graag, ben thuis nl. ook de boekhoudster, en als manlief informatie nodig heeft zit ik te googlen...;)

Sloppy...wow wat een super goed nieuws...
    Ben helemaal blij voor je...

Zo nu over mij...
    Grgrgrgr...wat een verhaal weer, maar ik heb echt een schat van een gyn.
    Hij heeft vanmiddag nog even de tijd voor me genomen.
    De FA von het BMS goed genoeg, maar toen ik zei dat mijn gyn. niet helemaal tevreden was vroeg ze of het dan wel opgebouwd was uit 3 lagen.
    Daarom moest ik even snel terug naar mijn gyn. omdat na te vragen.
    Gelukkig was dat dus zo.
    Nu moet ik voor de zekerheid woensdag toch nog terug voor een echo, maar we gaan ervan uit de dat TP vrijdag zal zijn.

De FA zei eerst dat ik dus vanaf morgen al met de Utrobollen moest beginnen, maar naderhand vertelde ze dat ik dan toch beter voor een extra echo zou moeten, en dat het ook goed genoeg is als ik op woensdag met de bollen begin.
    Maar heb nog een extra dagelijkse dosis liggen die is overgebleven van de vorige keer...zal ik die dan toch al morgen inbrengen??
    Of denken jullie dat het echt genoeg is op woensdag pas ermee te beginnen??
    Dat is dan 2 dagen voor TP...

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sorry Chessertje en Kaaat, heb over jullie heen gelezen.

Jeetje Kaaat, dat is vervelend.
    Als het volgende week niet loskomt, krijg je dan medicijnen??
    Meid, ik wens je heel veel sterkte hoor...♥

En Chessertje...ow nee, zulle pijn, dat is ook niet goed.
    Vervelend zeg met die pijnstillers...helpt een warme kruik niet een beetje??

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Ten eerste Nik ik zou er lkkr morgen mee beginnen.. Baad het niet dan Schaad het niet.. En over eigen cyclus of niet.. Er zijn vrouwen die zwanger worden en een gestimuleerde cyclus en ook zonder ei.. Dus ja wat zijn de kansen dat weet niemand, maar dat er een kans is wel.. Snap heel goed dat je er helemaal door heen zat vandaag, maar ik ga heel hard hopen dat het gewoon goed komt...

Iloon wat naar he dat je zo laat moet testen, wanneer ben jezelf van plan te testen.?

Lente, fijn hoor dat je er rust over hebt wat er dan ook gebeurt.. En een kans is een kans he.. Fijn dat het gesprek zo fijn was.

Maria wat naar zeg van je werk.. Een beetje rust is wel fijn, maar als het echt zooo stil is.. Zou ik iig niet fijn vinden, ben wel een bezige bij..:D

Snoes, raar hoor die ongesteldheid en vooral heel irritant!!.. Wat goed zeg dat je man voor hemzelf gaat, snap helemaal dat je het doodeng vindt is het ook, maja risico's nemen hoort erbij..:D
    Ik ben ook zo een opruimtype..!! Vanochtend vroeg prikken dus daarna het hele huis aan kant gemaakt, en heerlijk gesport dat werd wel weer eens tijd.. En een heerlijk middagje met 2 vriendinnetjes gehad..:)

Sjak zie je onderin hangen, kom je ook gezellig kletsen..:D

15. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieverds,

Weer even wat pagina's afwerken hoor...jullie gaan weer hard vandaag!

LFN: Wat vervelend dat je zo onzeker vanuit het ziekenhuis bent gekomen!!! Heb je nog wat gehoord vandaag?
    Hele dikke knuffel voor jou!!!

Snoes: Wat spannend dat je man voor zichzelf gaat beginnen! Wat gaat ie doen?
    Goed ook van je dat je hem zo helpt met alles uit te zoeken!
    Mijn mannetje werkt ook voor zichzelf en dat gaat echt super! Hoop dat het bij jullie ook zo goed gaat! x

Maria: Laten we ervanuit gaan dat je niet door je cryo's heen raakt!!! Begrijp het wel hoor...
    Ik had helaas maar 1 cryo, die zit er nu in.... Ben nu zo bang dat het weer niet raak is en ik weer voor zo'n helse punctie moet...

16. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lente: Fijn dat je arts de tijd voor jullie nam en jullie zo aardig geholpen heeft! Natuurlijk heb je een kans!!! We gaan zo voor jullie duimen!!! xxx
    Hangen de luxaflex?

Maria: Wat kl*te van je salaris, hebben ze je hier al wat over gezegd...waarom? wanneer wel salaris? enz...enz..

Sloppy: Je hebt de hartslag gezien!!! How cool is that!!!
    Ben zo benieuwd naar de foto's!!!
    Is alleen maar goed dat je zo onder controle blijft...we willen wel een gezonde baby en mama he...x

Kaat: Wat balen mop!!! Voor jou een hele dikke knuffel!!!
    Hoe nu verder? Afwachten dus weer tot je volgende bloeduitslag en je vervolggesprek...

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Ja hoe nu verder.. Volgende week dus weer bloedprikken, denk dat als het dan nog niet voldoende omlaag is gegaan dat ik wel een echo eis, want dan zou er tog ergens iets moeten zitten, maar voel vandaag al allerlei steekjes dus hoop gewoon dat er een ongie uitbreekt waar ik u tegen zeg, zodat ik zeker weet dat ik leeg en schoon ben van binnen dan he..;) En ja dan het vervolggesprek hopen dat ik dan al ongie ben geweest want dan kunnen we ook echt iets plannen, voor zover dat mogelijk is met dit..:) Dus ja ik w8 weet af..

18. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Chessertje: Wat irritant dat je zo'n last van je ei hebt...paracetamol kan in ieder geval geen kwaad, van de rest weet ik het niet...Knuffel

LFN: Wat spannend volgende week!!! De duimen gaan weer overuren maken hoor!
    Volgens mij maakt het niet uit als je eerder met de bollen start...kan volgens mij in ieder geval geen kwaad...

Kaat: Heel vervelend...zo laat testen!!!

Hier: Voel me goed!!! Vandaag weer een erg drukke dag gehad op werk...ben ook erg moe...
    Heb nog geen ongiekrampen ofzo...morgen is mijn NOD...
    Kan echt niet wachten tot de 14e meiden...wanneer zouden jullie testen in dit geval???

xxx

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Chesser ik ben jou helemaal vergeten.. Wat super irritant dat je zoveel pijn hebt zeg..!!! Dikke knuffel voor jou..!!

Iloon hoeveel dagen na de tp zit je nu.? Ik zou 12 tot 14 dagen na de tp testen als ik jou was..:D

20. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Morgen precies een week na TP...maar wel mijn NOD morgen...en die is altijd stipt!!! HELLUPPPP...word gek van het wachten!!!

Deel Deze Pagina