De Picknicktafel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lente67, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zie...ik wist wel dat ik iemand vergeten was...Sorry Clowntje...;)

Ik heb een milde vorm van hyperprolactinemie, heb ook geen scan gehad (jij wel denk ik hé, als ze een klein goedaardig tumortje hebben gevonden)
    Bij mij is het waarschijnlijk ontstaan door een combinatie van mijn lichamelijk zwaar beroep, mijn constante ondergewicht, vermoeidheid en stress, had namelijk ook nog wat andere tekorten, en mijn gyn. zegt altijd dat ik goed moet eten en zeker aan moet komen...
    Heb gewoon veel te weinig vet, waardoor ik niet genoeg hormonen meer produceer ofzoiets...

Is het vandaag bij jullie nog altijd goed weer??
    Hier is het nu zo mistig...:$moest al een lamp aan doen...

Sjak...succes met nakijken...boah, dat is een berg zeg...
    goh, drager van een borstkanker gen, dat is niet leuk.
    Maar je wordt wel goed in de gaten gehouden denk ik...

Xje...

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Nou mijn HCG is gezakt tot 34!! Dus ben heel erg bij.. Denk dat het binnen 2 dagen nu wel uit me bloed is en als ik dan dus ongie zou worden dan kan ik miss wel gelijk weer..:D:) Ben erg blij.!!

3. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Kaaat...eindelijk wat goed nieuws dan...zou toch super zijn als je nog voor jullie vakantie zou kunnen...;)

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Zkr weten Nik.!!

5. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Jaaa, we hebben goed nieuws van Kaaat. Nu even snel die ongie en dan weer verder.

Waar ik nu sta, wist ik het maar, in ieder geval niet in de buurt van TP. Mijn lichaam moet rust hebben. Nee hoor doe een beetje dramatisch en moet blij zijn dat ik gewoon door ga met de behandelingen. Nog even dit kuurtje pil afmaken en dan mag ik 31 januari weer beginnen met de decapeptyl en 3 februari de laatste pil nemen.

Was net even buiten en de temperatuur is goed alleen mist het zonnetje.

LFN, afvallen is niet altijd makkelijk maar aankomen ook zeker niet. Was vroeger erg mager en mensen dachten dat het kwam door het weinige eten. Totdat ze een keer hadden gezien wat ik allemaal kon wegbunkeren, met de nadruk op kon. Die tijd is voorbij en ik denk toch dat dat komt door de hormoonbehandelingen. Maar mag je wel aankomen met je beroep?

Sjak, drager van een borstkankergen geeft natuurlijk extra spanningen. En als straks alles achter de rug en de kids erzijn sta je ook nog voor wat moeilijk keuzes. Maar stapje voor stapje.

6. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Meiden, vinden jullie het ook zo gek wat er met Pink is gebeurd en dat je haar wijsheden nu niet meer kan lezen. Ik had ook nog gekeken op haar pendeltopic. Maar die werd ook meteen afgesloten.

7. lente67

lente67 Niet meer actief

Heee lieverds,

Ben een dagje werken en kijk hoeveel er geschreven is:$

Clowntje welkom terug meid en thanks voor de mooie tulpen:) Suc6 met de volgende behandeling.

Sjak, heftig zeg die achtergrond waar je mee zit. Poeh en nakijken is net zoals het huishouden, je bent er nooit klaar mee:(

Toevallig vroeg ik het mij ook af waarom iedereen hier helaas zit en hier dus mijn korte verhaal. Op latere leeftijd mijn droomprins ontmoet en na een jaartje stoeien:p na de gyn. gestapt. Enkele onderzoeken verder blijkt er een dichte eileider te zijn en een heel erg nauw. Daarbij verouderde eicellen dus meteen door voor ivf. In februari vorig jaar de eerste afspraak en nu bijna met de laatste:( ivf van start. Hoop op een wonder omdat ik ruim een week voor nod een ietsie pietsie bloedverlies had. Mijn vriend zijn zwemmers zijn goed en ook steeds embryo's gehad maar ja niet ingenesteld.

Kaatje wat fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt. Nu hopen op een snelle tp en alsnog zwanger op vakantie:)

Chessertje een hele dikke knuffel meid, erg confronterend voor je.

Snoes go for it girl:) Ga zo ook weer wii-en!

Hier weer gezeur op werk:( Ik positief verteld aan mijn leidinggevende dat ik vandaag voor het eerst een super dag had komt die eikel meteen aandragen dat ik op zeeeer korte termijn moet nadenken over extra uren. En dat aan 2 clustergroepen van 30 leerlingen:$ met heel veel testeron. En ik dan inmiddels aan de hormonen dus dat wordt stressen. Kwam ie ook nog dat het een vrije keuze is. Mijn hart bonkte van :x Enfin ik grof gezegd dat ik ook liever neukend een kind ter wereld breng en dat dit geen keuze is maar pure noodzaak. En dat de behandelingen geestelijk en lichamelijk worden vergeleken met een behandeling voor kanker (helaas weet ik daar ook alles af) en ik niet mijn laatste kans wil mislopen door extra stress. Hij nog doodleuk dat ik geen medische gronden heb??? PARDON:(:x O ja, hij wou dit nog bespreken met mijn bedrijfsarts. Gelukkig dat ik niet bij die andere gegaan ben (hoeft ook niet meer) en hij advies wil van die aardige. Woensdag gaan we weer verder praten. Thuis gekomen meteen de arts gebeld en die zou vandaag mijn school bellen. Hij hoorde gelukkig aan mijn stem dat dit nu al extra stress veroorzaakt en wenste me veel sterkte. Gaf wel eerlijk aan dat de scheidingsijn 10 of 12 uur moeilijk te trekken is maar volgens mij gaat hij wel zijn best doen voor mij. Pffffff.... denk je tot na de poging rust te krijgen beginnen ze na 1 week al te pushen. Hmmmm.... daar ga ik dus niet aan mee doen. Als ik merk dat ik te getresst raak dan hup blijf ik thuis. Zitten ze weer een maand zonder en dan op zoek naar ander werk.
    Maar zo ver is het nog niet hoor. Eerst ff boodschappen doen, wii-en en morgen weer een nieuwe dag:)

xxx
    Lente

8. sjak

sjak Niet meer actief

Ja dat borstkankergen geeft zeker een hoop stress, niet zozeer bij mij (ook wel maar anders), maar ik heb al twee zussen met BK... Allebei door de behandelingen heen, maar bij één zit er weer een knobbeltje, dat is geeft heel veel stress.
    Stukje bij beetje alles in je hoofd op een rijtje zetten (met hulp van dr Rossi) en dan gaat het leven gewoon weer door. Tsja, ik heb zo'n 30% kans op borstkanker en ook zo'n 30% kans (per behandeling) op een kindje, dat is wel heel raar. Het één wil je echt niet en het ander zo graag!

9. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Sjak, veel sterkte met je zus en jullie gezin. Ik weet helaas ook teveel van BK. Mijn moeder heeft borstkanker gehad op de leeftijd die ik nu heb. Het komt in haar familie ook veel voor maar heb helaas de stap nog niet genomen om het te laten onderzoeken, moet volgens mij in de Daniel de Hoedkliniek. Eerst maar eens deze IVF behandelingen door en dan ga ik daar eens achteraan. Alle artsen blijven er maar op hameren ook bij het IVF traject. Ik heb geen zussen dus moet alleen voor mezelf besluiten.

Lente, wat een k*t baas. Het gaat om maximaal nog 2 maandjes dan is de behandeling voorbij. Blijf sterk en aan jezelf denken. Je bent supergoed bezig met het werken aan jezelf en je wondertje. Hoe reageerde je vriend?

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Clowntje das best snel tog.. Je moet dus wel weer het hele traject door, zwaar hoor..!! Ook bij jou al BK in de familie, lijkt mij heel erg zwaar.!!

Over het te dun zijn, ik heb ook een zus die daar echt mee heeft geworsteld en die at ook echt heel veel hoor, maar niet aankomen he.. Ja beide is niet leuk.. Mijn andere zus zei gister al alles met TE ervoor is nooit goed/leuk.!!

Sjak heftig hoor.. En dan ook al 2 zussen die het echt hebben.. Heel erg heavy..!! Sterkte daarmee.!!

Lente.. Uhhu (moet je mij eigenlijk horen zeggen..;)) We kunnen met de knokploeg wel ff langs hoor.. Wat een eikel zeg, hij snapt het echt niet.. Miss moet je je er maar bij neer leggen dat hij gewoon een eikel is en het nooit zal begrijpen..
    Wat ik mij af vroeg, je hoeft niet te antwoorden hoor, heb je met je eerste man nooit de wens gehad op een kindje.? Was daar al tijdje nieuwsgierig naar, maar vind het een erg persoonlijke vraag..

Tot later Lieverds.!!

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Clowntje...ja, ik mis Pink ook erg...
    Volgens mij kan ze nog wel meelezen hier als gast, maar niet meer schrijven dus...
    Heb haar wel op Hyves, en daar schreef ze dat ze het gehad heeft met dit forum, vond het eerlijk gezegd nu ook niet zo netjes hoe ze haar er zonder pardon af hebben gegooid...
    Ik kon wel een beetje aankomen gelukkig in mijn beroep, en het gaat ook vanzelf hoor door de hormonen...;)
    Bazin weet ervan, en snapt het wel...ben bij lange na nog niet de dikste bij ons...;)
    Ook de gyn. is tevreden, en trouwens in de bijsluiter van de hormonen (dacht de Gonal) staat ook dat je het niet mag nemen als je onder 50 kilo weegt

Ow nee Lente...wat een eikel van een vent zeg...
    Ben benieuwd naar wat er woensdag nog wordt gezegd, en goed dat de bedrijfsarts erbij zal zijn...
    Doe meer lekker eerst een workout, en daarna yoga, zodat je helemaal zen bent...;)
    Hier wordt je idd. niet goed van, maar net als Clowntje zegt...in 2 maanden ben je gewoon hartstikke zwanger en kunnen ze op de school de pot op...

Sjak...jeetje zeg...idd het ene wil je graag en het ander abolsolut niet, maar de kans is even groot...erg dubbel...
    sterkte met je zusje...

Kaaat...behalve teveel geld...;);)
    Zegt mijn oma altijd...

Zo meiden...ga dadelijk een kopje soep eten en dan lekker naar de bios...goh...dat is lang geleden...

12. lente67

lente67 Niet meer actief

Zo, heb even pauze na mijn muscle en yoga workout.

Sjak wat erg twee zussen en één weer opnieuw het trajekt in. Knuffel voor jou en je zussen.

Clowntje eerst die ivf en daarna die dappere stap maken. Sterkte ermee.

Nikita te (veel geld) lijkt me geen probleem idd. maar ja dat zeg ik nu:D Gelukkig hoef je niet te dun te zijn in je beroep.

Tja, mijn baas:x Hij heeft net een twee daagse training gehad dus wie weet moet hij assertiever worden;) Zelf verwacht ie 7 febr. zijn tweede dus makkelijk lullen (letterlijk en figuurlijk:D) ga veel yoga doen en proberen relaxed te blijven. Wie weet schakel ik het ziekenhuis in als het niet te doen is en ze aan me blijven trekken. Ga me er nu nog niet druk over maken. Het gesprek is met hem alleen maar met mijn man ben ik ruim een jaar thuis gebleven en zelfs de directeur kon me niet over halen dus nu ook niet. Leven gaat voor werken en man/gezin/relatie ook!

Kaatje hier mag je alles vragen. Mijn man heeft een hele moeilijke jeugd gehad en was eigenlijk pas echt gelukkig met mij en wilde dat niet overhoop halen met het onbekende. Daarbij voelde hij niets bij kinderen en was er eerder allergisch voor. Na veel praten/tranen en adviezen van o.a. wijlen mijn moedertje (met zelf 9 kinderen) voor mijn man gekozen en met hem verder gegaan en toen ook hem ten huwelijk gevraagd. Nog steeds geen spijt van gehad, het heeft blijkbaar zo moeten zijn.
    Mijn vriend schudde zijn hoofd en snapt er niets van. Hoe dan ook dit is niet mijn plek en het wordt tijd voor een andere school met wel het hart op de juiste plaats.

Zo en nu tijd voor 10 minuten boksen en raad eens wie ik K.O. ga slaan:D Hahahahahaha jullie mogen niet meer raden;)

Vandaag 3 mini kogelvisjes gekocht zo lief:)

*gaat in de bokshouding staan en er stevig op los rammen*

xxx lente

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Nik veel plezier.. We lezen morgen jou recencie.. (schrijf je dat zo.?!?!)..

Lente, ik snap het.. Wat sterk van je dat voor je man hebt gekozen heel knap hoor.!! Ja andere school zoeken om voor te werken is wel een strak plan.!! Succes met boksen..;) Lukt je vast wel..!!
    Wat je zegt over dat ze je niets kunnen zeggen en dat jij bepaalt, heeeeel goed..!!! Zo is dat maar net..!!:D You Go Girl..

14. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Hoi Snoes, leuk dat je weer even komt bijkletsen :). Fijn dat je je weer goed voelt. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de echo morgen. Wat raar joh, dat je zoveel opvliegers hebt. Morgen zekerheid, ik denk aan je.

Kaat, ohhh zit dat zo, dat wist ik niet. Dat een lichaam HCG moeilijk kan afbreken. Gelukkig zag het er allemaal schoon uit en is de HCG aan het zakken.

De vraag over waarom de mmm. Ik had veel pijnklachten tijdens m'n menstruatie en de huisarts nam me niet serieus toen ik hem vroeg of ik endometriose kon hebben. Hij is de dokter, niet ik natuurlijk. Wel wilde hij me doorsturen vanwege het niet zwanger raken. Zo bij fertiliteitsarts belandt, laparoscopie gehad, daarna stelde men IVF voor (IUI niet vanwege leeftijd). Over nagedacht en besloten er voor te gaan.

La Femme, wat een aparte combinatie zijn jullie, een boer en een balletdanseres :). Grappig. Dus ooit wordt jij misschien boerin.

Hee Clowntje, gezellig dat jij er ook weer bent :).

Sjak, helaas komt aan het fijne relaxen een eind. Gelukkig heb je er lekker van genoten. Dat is ook een verhaal zeg over je vriendin. En ook over je zussen met BK en het BK-gen. Heftig hoor.

Jeetje Lente, wat een gezeik zeg op je werk, wel het laatste wat je kan gebruiken, zulke stress. Wat een lul die vent. En ohhh wat erg, wat een onbegrip terwijl zijn vrouw wel zwanger is. Wat een egoist. Hoop dat je wat kan ontspannen door te Wii'n. Je hebt er vast goed op los kunnen rammen.
    Ach gos, 3 visjes :)

Het gaat wel weer hoor. Moet er toch mee leven dat zulke dingen om me heen gebeuren. En ik heb er zelf voor gekozen niemand iets te vertellen. Zo is het leven. Maar ja, heb er gewoon ook veel last van door die kloterige mmm. Daarvoor raakten die dingen me niet zoals het nu doet. Je wordt er ook zo emotioneel van soms. Maar goed, heb mezelf aangepakt en ik ga weer normaal doen.

Was het maar lente, lekker naar buiten, door de natuur wandelen, naar de vogeltjes luisteren en de lucht van de lente opsnuiven.

Groetjes
    Jolanda

15. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Nikita ik heb helemaal niet gereageerd op het beroep van je man. Wat apart dat hij boer is en wat leuk dat jullie in de toekomst een eigen boerderij willen. En nu lekker naar de film met de meiden. Heerlijk voor je!

Chessertje wat ben je toch een kanjer om jezelf zo snel bij elkaar te rapen. Goed hoor!

Kaatje de bedrijfsarts was ook verbaasd dat ik de ene week de tijd krijgt en de andere week wordt gepusht. Mijn broer vond het ook belachelijk. Ze zoeken het maar lekker uit en anders zet ik zwaarder geschut in, namelijk alle hormoonspuitende/slikkende/zwangere vrouwen van de picknicktafel. Wedden dat ik de rest van het jaar vrij krijg hihi.
    Was ik maar rijk en niet zo knap (geintje ; ) )dan zou ik meteen stoppen met werken en er helemaal voor gaan.

xxx
    Lente

O ja, een PR gehaald met boksen en weer een K.O. Yes I Can

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Chesser, goed dat je gewoon weer door gaat, we kunnen ook niet veel anders he.. Maar iedereen begrijpt je hier maar al te goed..!!

Echt wel Lente als je ons stuurt hahaha dan krijg je wel 3 jaar vrij..!!:D Hahaha rijk en niet knap..:D:D

Sla ze allemaal maar KO..:D:D Slaap lkkr allemaal..!!

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wat is er weer veel geschreven vandaag! Heb gewerkt en visite gehad en kan weer een hoop bijlezen nu! :)

Chessertje; aargh dat zijn lastige situaties, en dat ff op maandagmorgen! Confronterend kan dat zijn ja, veel dikke buiken om je heen. Gaat het al weer beter inmiddels?

Snoes; Wat goed dat je je zo goed voelt, en dat je zo lekker bezig bent met sporten. Zal daar ook wel aan bijdragen denk ik om goed in je vel te zitten, ik voel me altijd erg goed na t sporten. Vervelend dat je nog steeds last hebt van opvliegers, hopelijk morgen duidelijkheid, succes alvast.

Kaaat; Wat fijn dat je hcg weer gedaald en er niks verontrustends aan de hand is! Echt goed nieuws! En nu lekker met de vakantie aan de gang, voorpret is al heel leuk! En jij bent ook lekker sportief bezig lees ik, wat een sportieve meiden hier toch allemaal!

Lfn; En hoe ws de film? Wat leuk dat je man boer is en dat jullie in de toekomst zelf een boerderij willen, lijkt me heel bijzonder. Jij danst bij een ballet? (lees altijd wel over je dansen maar weet eigenlijk niet precies wat) Mooi hoor, wel gaaf om van dansen je beroep te kunnen maken. Bij ballet is dun zijn wel een must ook, of valt dat mee?

Clowntje; gezellig dat je meeschrijft. Mooie tulpen! :) Ik blijf ook gewoon shoppen, en ook strakke kleding, maar zal daar nu niet veel geld voor uitgeven omdat ik me afvraag wanneer ik er weer in pas als het allemaal lukt, haha. Extra kilo's heb ik juist geen last van, lees dat meer hier, komt dat door de hormonen? Ben juist 4 kilo afgevallen sinds de start van de behandeling.

Lente; Wat rot dat je gezeur op je werk hebt! Het is allemaal al moeilijk genoeg, kun je er niet bij gebruiken in de mmm. WII het er maar lekker uit!

Sjak; Hoe was je saunaweekend?

Hoe we in de mmm zijn gekomen; We waren 1 jaar bezig en doorverwezen naar het zh, is nu een jaar geleden. De eerste zaadonderzoeken wezen al uit waar het probleem zat, bij mij zit alles goed. Werd ook meteen ICSI, IUI was nog sprake van maar bleek t zaad toch te slecht voor

18. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Hoi!
    Effe snel voordat ik me klaar ga maken voor het zh. Ik ben zenuwachtig. Maak me eigenlijk best wel druk...Gewoon het feit dat ik weer naar het ziekenhuis moet valt me zwaar, dat is wel een herkenbaar gevoel of niet? Maar goed, wij zijn powervrouwen en we komen er wel!!! Dus ik raap de moed maar weer bij elkaar. Jammer van die knoop in mijn maag...

Jemig lente wat een eikel op je werk. Dodelijk vermoeiend. HIj neemt je zo te lezen totaal niet serieus. Hufter (intussen bedenk ik nog een heleboel woorden, maar die zijn niet zo netjes) Als ik jou was zou ik de bedrijfsarts tot mijn vriend/bondgenoot maken. Naar hem/haar moet je baas luisteren. Nu lijkt het een beetje zo alsof je er alleen voor staat. Een eerlijk gesprek over alles wat je op school meemaakt met de bedrijfsarts kan misschien wel heel goed zijn, vooral ook als je erbij aan geeft dat je nu echt geen stress kunt gebruiken en dat je duidelijke afspraken wilt hebben. Als er dan van die afspraken afgeweken wordt kun je school daarop wijzen. En naar de Arboarts moeten ze luisteren...sterkte ermee!

Chessertje: moedig hoor om er zo mee om te gaan. Vind ik heel erg knap!

@kaaat fijn dat er verheldering is gekomen over je HCG! En nu op naar de volgende poging!

@lfn wauw wat leuk dat je mannetje boer is. Leuke combinatie...Maar wel superleuk! Wie weet, straks een schattig boerderijtje met beestjes en kindjes...mooie droom!

@sjak jeetje heftig verhaal. Van iedereen trouwens hoor. Brrrrr

@blondje: schrijven hier gaat inderdaad weer hard...lekker veel bijlezen, heerlijk toch?

@sloppy, hoe voel jij je nu?

@clowntje: welcome back!

Zo en nu ga ik snel douchen!

Kus!

19. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Goedemorgen allemaal,

Snoes veel succes in het zkh. Hopelijk hebben ze een verklaring voor de opvliegers. Misschien een beginnend griepje?

20. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Sterkte Snoes, ik hoop dat er niets raars aan de hand is en dat je weer gerustgesteld naar huis kan. Laat je het snel weten? Leef me je mee hoor.

Jolanda

Deel Deze Pagina