Als je mijn column wilt ontvangen moet je even je privemail doorgeven. Die van LFN had ik nog dus jij hebt hem als het goed is al in je mail! X
Snoes...hij is leuk je column... moest er erg om lachen.... het werkprobleem klinkt idd. hoopvol bij je...hoop dat het allemaal loopt zoals je hoopt...zou idd. wel fijn zijn als je het zo uit zou kunnen kienen dat je pas na de zomervakantie ergens begint ja...lekker 6 weekjes extra... succes voor woensdag bij de echo....hopelijk krijg je de datum voor de TP nu... Ow jee Lente....een uur extra ziekenhuis lucht...is natuurlijk niet goed voor je...hopelijk viel de afspraak mee, en je heb gelijk...zo kun je op z'n minst de dokters bedanken... gelukkig viel het werken wel mee...en begrijp ik het nu goed....ben je er klaar over 1,5 maand?? Of alleen met die laatste groep... moet je van de BA eigenlijk naar de psycholoog, of wil je zelf? in ieder geval klinkt het goed...ze kunnen de boom in daar...
Ha meiden, Pfff.... viel toch niet mee zo'n laatste bezoek. We konden gelukkig een half uur eerder naar binnen en de arts heeft kort uitgelegd hoe of wat. In het kort komt het erop neer dat mijn eitjes en uiteindelijk de embryo's van goede kwaliteit zijn maar dat de innesteling dus het probleem is en tja daar is niks voor. Eventueel draagmoederschap maar ook daar zitten haken en ogen aan. Waar vindt je die, de procedures en evt. het gevaar dat de vrouw de baby alsnog niet wil afstaan. Ze gaf ons via de natuurlijke manier evenveel kans van slagen als via ivf omdat het probleem bij de innesteling zit en niet qua bevruchting. Ook dat het een half jaar tot 1 jaar kan duren voordat acceptatie er is. Ze gaf aan dat ze ons inschat als een heel leuk stel en dat we daarom deze klap goed zullen kunnen verwerken. Ook vond ze het een goed idee om naar een psycholoog te gaan en het sporten ook. En we kunnen altijd langskomen als we met vragen zitten. Daarna nog de assistente een hand gegeven en toen moest ik toch even hard huilen. Ook zei was hartstikke lief en benadrukte de tijd voor het verwerken te nemen en ook dat we altijd mogen langskomen of vragen mogen stellen. Droomprins is bekaf en is even naar bed gegaan. En ik...tja afwassen, koken, school voorbereiden. Heb helaas geen tijd om ook op bed te gaan liggen. Daarbij voel ik me daarna alleen nog maar beroerder en kan dan vannacht bijna niet slapen. Ben wel even een kwartier bij hem gaan liggen. Hij heeft het er erg moeilijk mee. Hij had toch het idee ooit proberen we weer. Maar er is geen ooit natuurlijk hopen we op een kleine wondertje (over een half jaar weer foliumtabletten slikken, heb nog voor een half jaar in mijn lichaam) maar gaan er zeker niet van uit en zullen ons moeten instellen op een invulling zonder kids. Heb nu even geen puf om op iedereen te reageren en ga een dappere poging doen om te koken en verder te gaan. xx Lente
Hey girls! Chessertje; Fijn dat in principe alles vergoed wordt op de ah na, wel ff een bedrag om voor te schieten, maar zou het er ook zeker voor over hebben. Ook ik denk er nu al over na mocht t tot een 3e ICSI komen om in ieder geval de informatie over DD of Gent te vergaren en de afweging te maken, maar goed zover zijn we nog niet. MariaC; Wat vreemd, geen ongie en geen posi test. Snap heel goed dat je hoop blijft houden, heel normaal ook, wie weet... blijf toch nog voor je duimen. Over de bollen kan ik je niet helpen uit ervaring, ik hoef ze niet te gebruiken bij een cryo tp in eigen cycles. Krijg jij ook in natuurlijke cycles tp? Clowntje; hoe gaat het wachten voor jou? voel je je goed? Ukkie's zijn nu een week bij je toch? Wordt spannend, duim heel hard voor jou ook. Krijg er ook kippenvel van het verhaal over jullie kindje, hebben jullie dit samen een beetje kunnen afsluiten voor zover mogelijk? maar wat een mooie herinnering de ring. Is het met de vlinder ook nog gelukt? Snoes; klinkt leuk zeg je kleding! Ben ook wel benieuwd naar je colum en ga je zo pb-en! Spannend zeg die fotoshoot, maar je gaat er vast prachtig op staan! En vandaag gesprek gehad, en echo in het zh. wat een bewogen dagen zeg, begrijpelijk dat dat allemaal energie kost. Welke cd zit jij nu? We lopen redelijk gelijk volgens mij. Lfn; Wat fijn dat je een goed weekend hebt gehad! Nu ff wat minder, ken dat gevoel wel van na een druk weekend weer terug naar de realiteit. Hopelijk is t snel zover voor jou en kun je jullie ukkie zien op de echo. Lente; weer gewerkt vandaag na de vakantie, ging het een beetje? je zat vast met het gesprek in je hoofd. Dat is nu achter de rug, lijkt me erg defenitief maar fijn dat je het gesprek op zich als prettig hebt ervaren en wat aardig dat ze zo lief waren en je altijd met vragen mag komen. Maar bovenal blijft het heel verdrietig voor jullie, kan weinig zeggen en doen helaas, maar wel een hele dikke knuffel voor jullie beide! Bah, wist dat de kans groot was dat de echte teleurstelling van de mislukte poging nog kwam, nou vandaag dus, heb een baaldag! Bloed prikken en het telefoontje zitten er weer op in ieder geval en kunnen weer op naar de volgende poging. Ik werd gebeld en ze vroeg me of de arts al gesproken had over een kijkoperatie, ik weet van niks en vroeg wat de reden zou zijn? Dat wist ze niet dan zal mijn arts dit wel voor haarzelf hebben genoteerd voor na deze eerste ICSI dacht ze en we hebben nog cryo's dus was nu nog niet van toepassing en misschien wel nooit. Ja dat zal, maar zulke dingen zijn weer lekker vaag. Vrijdag toch maar eens vragen. Zou kunnen omdat mijn linkereierstok niet te vinden is met echo en rechts ook lastig te vinden. Heb nooit onderzoeken gehad voor de ICSI als alleen echo en bloed prikken, zou toch gek zijn om dit na een poging alsnog te doen, beetje vreemd. vrijdag maar afwachten heb de echo bij onze eigen arts. ben ook begonnen over de rietjes met 2 emmy's en ze zei dat dit vanwege de kwaliteit is, dan is er 1 van mindere kwaliteit. Ik gaf aan dat ik het wel zonder vind als ze beide ontdooien er 1 weg te gooien, dit kon ik met de arts overleggen vrijdag. Hebben besloten dat mijn vriend dit keer mee gaat om dit te bespreken. X Blondje
Lente, wat zwaar zo'n gesprek. Ik heb er geen worden voor dus geef ik je maar een dikke knuff. Apart overigens dat jullie arts het over draagmoederschap heeft gehad. M'n man zei er iets over tegen haar en ze zei dat zoiets nooit wordt gedaan, enige optie was eventueel een donorei. En dat is voor mij een 'no go'. Sterkte voor jou en je droomprins. En ik blijf ook voor jou hopen op een wonder. Blondje, voor jou ook een knuff. Baaldag mag hoor, geef er maar aan toe, het is ook allemaal heel erg zwaar die rollercoaster van emoties. Hier alles z'n gangetje. Ben dankbaar voor m'n goede leven. Heb net de ellende van Japan weer op het journaal gezien. Ook geen woorden voor... Nou, verder iedereen een fijne avond maar weer. En morgen gezond weer op. Groetjes Jolanda
Chesser; Dank je, doet me goed je medeleven. En idd, morgen gezond (en in mijn geval vrolijk) weer op. En we mogen idd dankbaar zijn met ons leven hier, kunnen we wel ff bij stil staan als je zulke beelden op tv ziet als van Japan... Fijne avond allemaal verder!
lieve Lente, dikke knuf voor jou! Wat klote allemaal. En zo te horen duurt het ook nog wel effe voordat je het een plekje hebt gegeven. Neem je tijd, al duurt het tot 2025! Ik denk dat het bij mij ook bij de innesteling fout gaat. Dat is het gevoel vanaf het begin...maar daar heeft de arts nog niets over gezegd. Vooral toen ik wel 5 cryo's had wist ik dat de bevruchting niet het probleem is. Maar nu lul ik weer over mezelf terwijl ik dit voor jou typ! Wens je heel veel sterkte, denk om jezelf en de afwas kan ook wel tot morgen wachten hoor. Kruip bij je droomprins en zoek steun bij elkaar! x
Lieve meiden, Bedankt voor jullie lieve reakties, knuffels en troostende woorden. Tot morgen, xxx Lente
Mooie nieuwe Avatar Lente. Meiden, even ego. Morgen eerst naar Amsterdam rijden, 8 uur bloedprikken... dan naar Haarlem racen om te werken, en dan om 2 uur gebeld worden met de waarschijnlijke 'nee'.... Oh Blondje, ik heb cryo tp in natuurlijke cyclus maar erg korte 2e fase dus ondersteuning met Utrogestan... Xxx *zucht* Ik heb DD vandaag gemaild, dat ik graag meer info ontvang... Heb vanmorgen nog bollen ingebracht. Daarna niet meer. XXXX
MariaC, sterkte vandaag. Goed dat je DD hebt gemailed, je kan je maar beter alvast goed voorbereiden. En ja, het is best ver, wij moeten ook iedere keer 2 1/2 uur heen en dan nog eens terug. Maar ja.... Groetjes Jolanda
@ blondje wat raar en onprofessioneel van de ass. en de operatie. Weet je intussen al meer? @Maria goed dat je een mail hebt gestuurd. Hoop eigenlijk dat je het niet meer nodig hebt. @ de rest? Hoe is het meiden? Tis wel errug druk hier, ahum! Ik ga nu even een rondje hardlopen. Pffft kost me wel elke keer moeite om te gaan. Heb echt GEEN zin, maar ik doe het toch maar. Wil nog drie kilo kwijt en als ik die kwijt ben krijg ik al beloning van manlief een cowboystas... *bindt hardloopschoenen onder en roept over haar schouder nog even toedeloe naar haar forumdinnetjes*
ow jeetje Lente, wat moet dat verdrietig zijn geweest gister... maar ik denk wel dat de dokter gelijk wat betreft dat jullie een geweldig stel zijn...♥ hopelijk kunnen jullie het de komende tijd een plaatsje geven... Blondje, wat raar van die operatie...maar eigenlijk toch ook niet hoor...zeker vrijdag vragen... ik moest ook een laparoscopie ondergaan voor we met IVF konden beginnen. het wordt hier namelijk alleen maar vergoed als er echt geen andere mogelijkheid is... Maria...het vreselijke telefoontje ondertussen al gehad?? sterkte ermee lieverd...weet je nu al wel wanneer je door mag?? alle andere meiden een dikke knuffel voor jullie...
Ha meiden, Snoes wat knap dat je steeds gaat hardlopen als je geen zin hebt en wat lief dat je een cadeautje krijgt. Dat motiveert extra. Over je bob-lijn, hoe korter je haar hoe meer werk zeggen ze altijd. Een bad hairday is dan meteen ook echt bad Bij lang haar een stiekje of klem erin en hopla klaar Wanneer is ook al weer de fotoshot? Jammer dat er niet veel te zien was op de echo. Maar dat komt goed hoor! Nikita ook jij bedankt voor je lieve woorden. Vandaag voelen we ons alletwee een stuk beter. Het was erg onnuchterend gisteren maar ook goed om er definitief een streep onder te kunnen zetten. Hier komen we zeker uit Nog twee dagen, ga heeeeeeeeeel hard voor je duimen voor een heeeeeeeeeeeeel mooi harteklopje Maria, heb je het telefoontje achter de rug inmiddels? Sterkte meis. Oeps moet droomprins helpen met het koken en daarna naar bodypump. andere keer meer Zwaait gauw gedag xxx Lente
Goedenavond Lady's, MariaC; Ben benieuwd naar je telefoontje vandaag en hoe het met je gaat? Snoes; Het is idd erg rustig geweest vandaag! Ik ben werken dus kan overdag niet reageren maar meestal is het wel drukker he. En hoe was het hardlopen? Knap hoor dat je gaat. Het is er wel weer voor vandaag! Ik heb vrijdag een echo en dan ga ik navraag doen. Lfn; Hoe voel je je vandaag? Vast wel een beetje saai zonder je man een paar dagen... Is het bij jullie ook mooi weer? Van de kijkoperatie zou ik op zich ook wel snappen als ze dat zouden doen, als alleen dat ik dan niet snap dat ze dat niet vooraf hebben gedaan ipv na 1 ICSI. ach ja, maar afwachten vrijdag... Lente; Wat goed dat jullie je vandaag al wat beter voelen. MOet je verder nog werken van de week? Leuk body pump! Wanneer is bij jullie de lancering van de nieuwe cd? Bij ons 1 april, ben benieuwd. Vanavond ook lekker sporten, hoewel zit nu ook goed op mijn bank en heb eigenlijk weinig energie, maar denk dat het in dit geval wel goed is voor me en meer energie geeft. Ben nog steeds een beetje onrustig en misschien sport ik het er wel uit! Fijne avond voor iedereen! Liefs, Blondje
Snoes; Heb je column gelezen, heel erg leuk! Je kan echt goed schrijven zeg, is dat iets maandelijks in een tijdschrift? en is daar ook de fotoshoot voor?
het vervolg... Blondje body pump was heerlijk en nu bij mijn favoriet Ze pusht me lekker verder door hard door de zaal te roepen:kom op Sonja voor je trouwjurk, en hup nog hoger de armen en zwaarder de gewichten. Echt leuk Wij krijgen ook over twee weken de nieuwe lessen en die schijnen pittiger te zijn. Hoe vond je de combiles de vorige keer? En ben je nog gegaan vanavond? En wat raar om van de assistente over de operatie te horenBen benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen. Snoes ik heb je mijn adres ge-pb't maar helaas nog geen column en ik lees zulke reacties.... Ches hoe gaat het lieverd? Idd. heel erg in Japan en dat maakt onze problemen een stuk kleiner. Heel verdrietig allemaal wat ze daar moeten doorstaan. Clowntje hoe gaat het? Ben benieuwd! Ga lekker op de bank met mijn droomprins zitten. Morgen alletwee samen vrij en dan donderdag moet hij werken en ik alleen 1 uurtje overles en dan het gesprek met mijn leidinggevende en de trut van PZ. Ze gaan het advies van de BA nu al niet opvolgen maar de schoolsoap laat ik een andere keer wel horen. Nu lekker genieten. xxx Lente
Lente; lekker hè body pump, is bij mij ook favoriet en de les wordt ook bij ons heel goed gegeven met aanmoediging en enthousiasme. Ben net weesten spinnen en daarna x-Co., was weet heerlijk en voel me idd veel relaxter! De combiles body balance bedoel je? Was leuk en viel best tegen, je moet er echt lenig voor zien en goed balans kunnen houden. Een hele fijne dag morgen samen, en denk idd maar even niet aan schoolsoap (houd dat nooit op??) en geniet samen.
Nou ik denk dat het hier geen gezellige dag wordt. We zijn boos naar bed gegaan. Droomprins denkt alleen maar leuke dingen te doen maar vergeet dat er ook nog zoiets als opruimen en schoonmaken bestaat:x Dus toen ik gisteren zei dat ik niet 3 middagen kan gaan sporten omdat ik ook nog moet opruimen enzo (hij had beloofd mee te helpen maar heeft toen het gras gedaan) en dat ik daar ook tijd voor moet vrij maken. Zat toen maar irritant te doen, wat erop neer kwam dat ik niet zo moet miepen. Heb toen eruit gegooid dat ik altijd overal de verantwoordelijkheid voor moet nemen (rekeningen/schoonhouden/afspraken maken/belastingen) en dat gras maken goed is maar dat de rest dus is blijven liggen en dat moet toch echt gedaan worden. Enfin ben met een kwade kop naar bed gegaan. En hij later ook met de opmerking dat hij mijn opmerking niet leuk vond, welke Daar gaf hij geen antwoord op en toen dacht ik bij mezelf zoek het lekker uit. Kan dus niet slapen en ben dus op mijn vrije dag heel vroeg wakker en BAAL dus en ga straks stofzuigen/afwassen/sporten/opruimen. LEUK zo'n laatste dag samen vrij. Pfffffffff......... wat een gedoe. Sorry moest het ff kwijt. Nog een goede morgen trouwens xxx Lente