Hallo dames, Hier even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid voor de vrouwen die al eens een bevalling doorstaan hebben. Kan je de baby eigen nog voelen bewegen tijdens de bevalling? Bv. tijdens de weeen? Of met een ruggenprik? Ben eens benieuwd!
Normaal zeggen ze dat een kindje rustig is tijdens de bevalling..... (en al net van te voren...) mijn derde was echter nog ECHT aan t trappen tijdens de persweeen...... verloskundige zei al: zo die heeft het nog naar zn zin... Was trouwens Echt een raar gevoel, omdat het "water" natuurlijk ook al weg was..... mijn tweede had trouwens onderweg naar het ziekenhuis nog wel de hik... zat toen ook al op de 8cm....
Hmm, in het begin nog wel geloof ik, maar moet eerlijk zeggen dat als de weeen echt goed op gang zijn gekomen ik wel iets anders aan mijn hoofd heb dan de baby voelen. Was er niet meer bewust mee bezig in ieder geval... je hoort inderdaad wel dat babies eerst nog een beetje verzet tonen door de weeen, maar later juist heel rustig worden om hun energie te sparen voor de uitdrijving.
Ik moet zeggen dat ik niets anders meer voelde dan de weeën, maar ik geloof dat op het ctg te zien was dat ze nog heel actief was . Suus
In het begin nog wel even, maar i.c.m. de sterker wordende weeën was dat echt niet grappig. Later heb ik haar niet meer gevoeld, toen was ik met hele andere dingen bezig.
Ja hoor, tijdens de bevalling kreeg ik èindelijk erkenning voor iets wat ik al heel lang voelde... De vk zei namelijk: jeetje, de kleine is je ribben behoorlijk aan het mishandelen. Elize probeerde zich namelijk te strekken in mijn buik, de vk was onder de indruk hoe sterk ze was. Maar goed, dat was dus tijdens de uitdrijving nog. Achteraf gezien was ze zich misschien wel aan het verzetten, ze lag namelijk helemaal verkeerd...
Ik heb de kleine helemaal niet meer gevoeld tijdens de weeen.. heb er ook totaal niet op gelet, was helemaal met mezelf bezig Had ook geen rust tussen de weeen door, had constante pijn dus dan let je dr niet op
de oudste 2 kids heb ik niet gevoelt tijdens de bevalling, vanaf het begin vd weeen eigenlijk al niet. De jongste bleef lekker trappelen tijdens de weeen en tussen de weeen door, tot 10 minuten voor z'n geboorte voelde ik hem nog heel regelmatig bewegen, vond het wel apart, net of hij aan 't meewerken was om naar buiten te komen
ik heb tijdens de bevalling haar niet gevoeld, ik werd ingeleid en kwam al vrij direct in een weeenstorm
ik heb tijdens de erge weeën beide keren niks gevoeld. Je bent dan zo druk ergens anders mee bezig en ook door de pijn voel je het denk ik niet.
Twee weken geleden bevallen dus ik weet et nog goed haha. Ons kindje was super druk tijdens de bevalling. Staat zelfs in de ziekenhuispapieren. Echt schoppen en maaien met haar armen. Had overigens geen ruggenprik ofzo.
hier ook nog een trappelende zoon bij de bevalling Hij bleef vrolijk tegen alles aantrappen, was best speciaal gevoel
Hier volgens mij ook tot het laatst regelmatig gevoeld. Alleen was ik er op een gegeven moment niet meer zo mee bezig hoe het met haar was. Ik had genoeg aan mezelf.
kan me niet herrinneren dat ik me dochter gevoeld heb tijdens de bev . zoals er meer zeggen ben je toch ergens anders mee bezig op dat moment . als ik er deze x aan denk zal ik er es op lletten haha
Ik heb hemiet echt voelen trappen ofzo, maar soms wel dat ik zijn kont nog een beetje langs voelde komen. Maar alleen tussen de weeën door hoor, tijdens de weeën lette ik inderdaad niet meer zo goed op.