Kan je de baby nog "voelen" tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kitty07, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Hier even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid voor de vrouwen die al eens een bevalling doorstaan hebben. :)

Kan je de baby eigen nog voelen bewegen tijdens de bevalling?
    Bv. tijdens de weeen? Of met een ruggenprik?

Ben eens benieuwd! ;)

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Normaal zeggen ze dat een kindje rustig is tijdens de bevalling..... (en al net van te voren...)

mijn derde was echter nog ECHT aan t trappen tijdens de persweeen...... verloskundige zei al: zo die heeft het nog naar zn zin...
    Was trouwens Echt een raar gevoel, omdat het "water" natuurlijk ook al weg was.....

mijn tweede had trouwens onderweg naar het ziekenhuis nog wel de hik...;) zat toen ook al op de 8cm....

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hmm, in het begin nog wel geloof ik, maar moet eerlijk zeggen dat als de weeen echt goed op gang zijn gekomen ik wel iets anders aan mijn hoofd heb dan de baby voelen. Was er niet meer bewust mee bezig in ieder geval... je hoort inderdaad wel dat babies eerst nog een beetje verzet tonen door de weeen, maar later juist heel rustig worden om hun energie te sparen voor de uitdrijving.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik niets anders meer voelde dan de weeën, maar ik geloof dat op het ctg te zien was dat ze nog heel actief was ;).

Suus

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    In het begin nog wel even, maar i.c.m. de sterker wordende weeën was dat echt niet grappig. Later heb ik haar niet meer gevoeld, toen was ik met hele andere dingen bezig.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    Ja hoor, tijdens de bevalling kreeg ik èindelijk erkenning voor iets wat ik al heel lang voelde... De vk zei namelijk: jeetje, de kleine is je ribben behoorlijk aan het mishandelen.
    Elize probeerde zich namelijk te strekken in mijn buik, de vk was onder de indruk hoe sterk ze was.
    Maar goed, dat was dus tijdens de uitdrijving nog. Achteraf gezien was ze zich misschien wel aan het verzetten, ze lag namelijk helemaal verkeerd...

7. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik heb de kleine helemaal niet meer gevoeld tijdens de weeen.. heb er ook totaal niet op gelet, was helemaal met mezelf bezig:) Had ook geen rust tussen de weeen door, had constante pijn dus dan let je dr niet op

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    de oudste 2 kids heb ik niet gevoelt tijdens de bevalling, vanaf het begin vd weeen eigenlijk al niet. De jongste bleef lekker trappelen tijdens de weeen en tussen de weeen door, tot 10 minuten voor z'n geboorte voelde ik hem nog heel regelmatig bewegen, vond het wel apart, net of hij aan 't meewerken was om naar buiten te komen :)

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik heb het niet bewust gevoeld maar ik had ook een ruggeprik dus weet niet of je het dan voelt?

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja zeker kun je dat, onze oudste heeft tijdens de bevalling mij een erge gekneusde rib bezorgd

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kan me er niks van herinneren.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb tijdens de bevalling haar niet gevoeld, ik werd ingeleid en kwam al vrij direct in een weeenstorm

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik heb tijdens de erge weeën beide keren niks gevoeld. Je bent dan zo druk ergens anders mee bezig en ook door de pijn voel je het denk ik niet.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Twee weken geleden bevallen dus ik weet et nog goed haha. Ons kindje was super druk tijdens de bevalling. Staat zelfs in de ziekenhuispapieren. Echt schoppen en maaien met haar armen. Had overigens geen ruggenprik ofzo.

15. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    hier ook nog een trappelende zoon bij de bevalling :D Hij bleef vrolijk tegen alles aantrappen, was best speciaal gevoel :D

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier volgens mij ook tot het laatst regelmatig gevoeld. Alleen was ik er op een gegeven moment niet meer zo mee bezig hoe het met haar was.
    Ik had genoeg aan mezelf.

17. happymama

happymama Niet meer actief

kan me niet herrinneren dat ik me dochter gevoeld heb tijdens de bev . zoals er meer zeggen ben je toch ergens anders mee bezig op dat moment . als ik er deze x aan denk zal ik er es op lletten haha

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Geen idee... geen moment op gelet eerlijk gezegd... hihihi

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb ook niks gevoeld behalve de weeën.....daar ben je ook totaal niet mee bezig.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.086
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb hemiet echt voelen trappen ofzo, maar soms wel dat ik zijn kont nog een beetje langs voelde komen. Maar alleen tussen de weeën door hoor, tijdens de weeën lette ik inderdaad niet meer zo goed op. ;)

Deel Deze Pagina