Hey plaats hem ook maar hier mischien lezen jullie het !

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lovely21, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovely21

lovely21 Lid

4 sep 2006
    40
    0
    0
    Beste dames , het is nu 6.21 en ik lig nog steeds wakker , want me buik rommelt al de helenacht en het is echt zo een ik word ongesteld gevoel , terwijl ik het rond de 22ste augustus was , ben vanacht ook al super vaak naar de wc geweest , en kan dus niet slapen .

Nou heb ik afgelope week dingen gedaan die god verboden heeft ihihi
    wel met condoom en volgens hem ging er niets fout , ik kan zelf niet de pil nemen want daar kan ik niet tegen .

ik zat ook nergens aan te denken tot dat ik me onderrug en buik begon te voelen , wat kan dat zijn , naast alleen dat ik vruchtbaar ben ?
    ik ben maar 3 dagen ongesteld en af en toe daarna wat oud bloed maar bij duurt het dus kort , woensdag nacht dus geklust kan ikn dan nu zondag op maandag iets voelen ??
    Snappie jullie hem nog ?volgens de calculator is dit mijn rythme ik snap alleen niet hoe je kan weten hoeveel dagen je cyclus is ?

22/08/06 Eerste dag van je laatste menstruatie

02/09/06 Een beetje vruchtbaar

03/09/06 Vruchtbaar

04/09/06 Erg vruchtbaar

05/09/06 Eisprong

10/09/06 Innesteldag

19/09/06 Vanaf hier kun je test

ps , ik heb ergens gelezen dat zaad 5 dagen kunnen overleven ??

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    als er niets mis gegaan is dan is een kans op zwangerschap klein hoor, voor zwangerschapssymptomen is het ook nog te vroeg lijkt me, het kan zijn dat het je eisprong is die je voelt.

de lengte van je cyclus is het aantal dagen dat tussen de eerste dag van je laatste menstruatie en de eerste dag van je volgende menstruatie, dit kan rond de 28 dagen zijn maar ook wat langer of korter, als je het in de gaten houdt dan weet je de lengte van je cyclus.

3. lovely21

lovely21 Lid

4 sep 2006
    40
    0
    0
  4. lovely21

lovely21 Lid

4 sep 2006
    40
    0
    0
  5. lovely21

lovely21 Lid

4 sep 2006
    40
    0
    0
    ooo en ik vond dit :
    De bevruchting

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

6. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Ja ik wist wel dat ze lang bleven leven...het is ongeveer 3 dagen zwemmen naar de eicel...

Liefs Ponnetje

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Ponnetje,

je schreef: ...."Ja ik wist wel dat ze lang bleven leven...het is ongeveer 3 dagen zwemmen naar de eicel".....

Weet je dit wel zeker???
    Ik vraag me echt af of het wel 3 dagen is, vind dat erg lang :(

Mirre

8. Niet meer actief

Volgens mij doet het bevruchte eitje er 3 dagen over om door de eileider
    heen te komen. Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had ;)

9. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Nou ik had een filmpje erover gezien. Ik kan het even niet meer vinden helaas..het was een link waar ik op had geklikt toen ik op een site zat. Heb wel een leuk filmpje gevonden waarin je ziet hoe de ontwikkeling tot stand komt van een embryo (althans ik vind het erg informatief). Maar goed zaadcellen kunnen inderdaad best lang blijven leven, vandaar dat nu ik de pil ben vergeten, er in de bijsluiter stond dat ik de komende 7 dagen extra bescherming moest gebruiken (wat ik niet heb gedaan).

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... &movie=161

Op deze site kun je nog meer filmpjes bekijken, erg leuk! Ik ben altijd erg geinteresseerd hoe alles werkt enz...

10. Niet meer actief

Wordt het trouwens ook niet in de docu In the Womb verteld?

Deel Deze Pagina