De pil 1 maand slikken. Weer ontpillen of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarahhhh, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Niet met de pil beginnen joh! Over tampons. Ik deed het ook lang fout. Je moet een beetje uitzoeken welke kant je vagina op gaat. Dat klinkt raar. Maar je moet naar je rug toe duwen. Hurken, de top voorzichtig een beetje inbrengen en dan dus naar je stuitje drukken. Dus niet recht omhoog zoals ik vroeger dacht. Oefenen dus, het is het proberen waard. Ben je voor altijd van dat vieze gehannes met verband af. O wacht het eruit halen doet pijn zeg je. Dan is-ie niet vol. Langer laten zitten dus, 3 - 4 uur is wel normaal.

Het os voor he lichaam niet goed om te rommelen met de pil. Je lijf moet steeds opnieuw aan de hormonen wennen en dat kan ook samen gaan met vervelende bijwerkingen.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Die daarvoor 32 en 24 dagen. Een kleine kans dus dat volgende maand precies op 11 juni valt. Als je tampons goed gebruikt worden doet het geen pijn, anders een optie iets anders dan een jurk aan te trekken?

Daarnaast je bent gestopt met een reden neem ik aan.... Als een feestje de reden is aan de pil te beginnen zou ik nog eens goed nadenken of een kindje "wel goed uitkomt". Drinken op je feest kan sowieso niet want mocht je zwanger zijn kan dat grote gevolgen hebben.

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Als ze een maand de pil wilt slikken is dat toch haar goed recht? Misschien heeft ze geen haast om zwanger te worden. Wie zijn wij dan om het "raar" te vinden dat ze een maandje wilt overslaan.

Ik zou de huisarts even bellen, ik hoor wel eens vaker dat vrouwen die op vakantie gaan of meiden op kamp dat ze Primolut krijgen om de menstruatie uit te stellen. Ik zou je wel realiseren dat je cyclus misschien iets van in de war raakt.

4. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Vraag bij je dokter naar primolut. Is op recept. Dat kan je ongeveer 3 dagen voor de verwachtte menstruatie nemen 2-3 keer per dag en hierdoor maximaal 14 dagen de menstruatie uitstellen. Je mag dan niet zwanger worden die cyclus dus wel een beetje opletten! Succes iig!

5. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Primolut word vaker gebruikt om een menstruatie uit te stellen dan om andere redenen. Net als orgametril. Vaak jonge meiden die nog niet aan de pil zijn of vrouwen die niet aan de pil willen bijvoorbeeld. Zo gek is dat niet hoor :)

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar wanneer wil je beginnen ermee dan? Want dan kun je ook pas rond 11 juni testen.
    En je moet eerst zeker weten of je zwanger bent lijkt me

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit weet je dus niet zeker.. Je hebt 3 cyclussen gehad en alke drie verschillend. Als jij nu dan op de dag af zeker weet dat je de 11e ongesteld word ben je helderziend. Je lijf is gern robot. De kans dat t zelfs een week later is is gewoon aanwezig.
    Ik zou zeker niet gaan rommelen met zooi als Primolut. Dat dat zomaar voorgeschreven wordt snap ik sowieso niet.
    Als je een kind wil zul jr door bepaalde dingen heen moeten bijten.
    Ik heb ook zeer pijnlijke menstruaties gehad afgelopen jaren. Aleve feminax erin en doorgaan. Ook mrt een jurk kun je maansverandering dragen. Ga je gewoon wat vaker Nasr de wc.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Of trek een boxershortje aan.

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben van België en hier is dat niet mogelijk... Dus dan doen ze het in Nederland gewoon helemaal anders ;)

Vind het eigenlijk juist wel gek... Waarom zou je zo'n troep nemen om gewoon je menstruatie uit te stellen... Menstrueren is nu eenmaal het leven als vrouw zijnde en daar moet je mee leren leven, hoe lastig dat soms ook is...

Maar dat is mijn mening, niks van aantrekken ;)

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    En inderdaad... Op je cyclus en lichaam kan je helaas geen klok gelijk zetten, zeker niet als je nog maar enkele maanden van de pil af bent...

Wat als je toch zwanger blijkt en je wil die hormonen nemen om gewoon je menstruatie uit te stellen? Gezond klinkt het me niet!

Ik ben ook altijd bang dat ik 'doorlek' als ik ongesteld ben, ik gebruik zelfs maandverband, een tampon én dan doe ik nog eens 2 boxershorts over mekaar aan ;) Just to be sure!

11. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Ik had de allerkleinste tampon die er waren. Maarja ik gebruik nu alleen nog maandverband. Em heb er nog even over nagedacht maar ik ga niet de pil slikken deze maand dan. Want misschien word ik inderdaad wel zwanger

12. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ben ik totaal met je eens hoor!! Je kies ervoor om te stoppen dus ja dan word je ongesteld. Ik was tijdens onze rondreis door amerika ook ongesteld, maar heb bewust gekozen om 2 maanden geleden te stoppen dus dan hoort dat erbij!

13. Sarahhhh

Jaa ben t wel met jullie eens hoorr. Maar ik had nog even n vraagje

Ik had dus op dag 34 een bloeding en op dag 57 weer maar dit was bruin en had ook geenbuikpijn dus ik dacht. Misschien zijn dit nu me menstruatiess. Maar ben nu de 14eongesteld geworden en nu wel rood met buikpijn

Nu vraag ik mij af waren de vorige bloedingen zonder buikpijn nou menstruaties kf niet

14. Logan

Logan Niet meer actief

Zit je nu al op dag 57 dan? Want dan is je cyclus toch onregematig(er) geworden en zou ik sowieso geen primolut of pil nemen.
    Een menstruatie is het bij rood bloedverlies.

15. Sarahhhh

Neej kijk op dag 33 kn bloeding ik dacht me menstruatie maar had geen buikpijn dus de cyclus duurde 32 dagen. Maar als dit bloedingen niet me me struaties waren. Duurde deze cyclus 83 dagen

16. Sarahhhh

De eeeste twee chclussen tel ik niet mee als menstruatie omdat ik geen buikpijn had en t bruin verlies was en ben dis de 14e ongesteld geworden wat wel rood is en met buikpijn dus mijn eerste cyclus heeft 83 dagen geduurd. Hopen dat de volgende wat korter duurt

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet doen... ligt eraan waar je prioriteit ligt. Het kan zomaar zijn wanneer je voor een maand de pil weer neemt dat je hele cyclus weer overhoop ligt.. dus het is aan jou om te kiezen wat je belangrijker vind

18. Logan

Logan Niet meer actief

En als je tussentijds de pil gaat nemen begin je weer van voor af aan.

19. Sarahhhh

Jaa das waarrr. Ik ga hem ook niet meer slikken! Was even vergeten wat voor troep het het ook alweer was

20. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hey sarah, alvast gefeliciteert met je/jullie verjaardag. Hoe oud word je?

Ik heb ook niet altijd buikpijn bij mn menstruatie. Kijk voornamelijk naar de hoeveelheid bloed en of er rood bloed bij zit. Wanneer dit zo is en in een goede hoeveelheid met weefsel zou je kunnen stellen dat je gewoon ongesteld bent geweest. Buikpijn hoeft dus niet altijd! Succes!

Deel Deze Pagina