Poehee, sinds 2 dagen vreselijk last van mijn darmen. Ik heb Prikkelbare Darm syndroom. Had tot ik zwanger bleek medicatie daarvoor, maar mag die niet meer slikken dus nu een krappe week mee gestopt. Sinds 2 dagen ontzetten opgeblazen en pijn. Kan bijna niets eten of drinken en voel me heel belabberd. Volgens mij niet echt verstopping, gister gewoon ontlasting gehad. Ik hoop toch van harte dat dit niet de komende 6 weken (of langer) zo blijft.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb zelf ook PDS. het opgeblazen gevoel en vol zitten en pijnlijke buik ook zeer herkenbaar. Ik vond het ook een vreselijke gedacht hier nog de rest van de zwangerschap mee te lopen. Maar ik kan nu zeggen dat het niet meer constant aanwezig is. Ik kan bijna iedere dag weer naar het toilet en kan m'n gewone broeken weer dicht krijgen. Ben nu 9 weken. Dus volgens mee neemt het af als je de grootste stoot hormonen hebt gehad. Hoop dat het voor jou ook zo geldt. Succes.
Gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik heb ook PDS. . Enorm last van obstipatie gehad en de daarbij behorende buikpijn en opgeblazen gevoel. Mijn ervaring is dat het pas na 12 weken beter werd. Nu gaat het redelijk.
Ik herken wat jullie zeggen. Kan ook met geen mogelijkheid in mijn normale broeken en voel me ook echt opgeblazen. Ik let nu weer heel erg op wat ik eet maar hoop dat het minder word zoals jullie zeggen. Toen de vk echo maakte zaten mijn darmen ook echt in de weg hadden jullie dit ook?
Dank jullie wel voor je reactie. En het is al heel fijn om te horen dat het na 12 weken waarschijnlijk minder is. Gistermiddag zat ik er echt even doorheen. In andere perioden dat mijn PDS opspeelde had ik vooral kramp en diarree, veel minder dat opgeblazen gevoel. Vraagje, hadden jullie naast het opgeblazen gevoel ook kast van misselijkheid? Ik ben wel beroerd door mijn buik maar heb volgens mij niet de 'normale' misselijkheid. O ja, en ik weet (helaas) dat wat niet is altijd nog kan komen
De misselijkheid ging bij mij weg, toen de opgeblazen buik wegging. Bij mij stond dat echt met elkaar in verbinding.
Goedemorgen dames, Hier ook een PDS patient, en sinds vanmorgen (start week 7) ook gigantisch veel pijn. Er komt ook nog hoesten bij kijken (van een oude verkoudheid) en ik voel de steken gewoon door mijn buik (en banden?) gaan Vraagje: Doen jullie iets speciaals tegen de klachten? Eten en drinken jullie iets wat positief effect heeft op het opgeblazen gevoel? Kan wel wat tips gebruiken..... Bedankt en succes met de zwangerschappen. Groetjes, Melissa