Bloedverlies bij 22 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pinguin72, 26 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo Mirjam en Japke,

Afgelopen woensdag werd ik wakker en bleek dat ik een bloeding heb gehad.
    Ik ben hiermee naar het ziekenhuis geweest en mijn gynaecoloog heeft zowel een inwendig onderzoek als een in - en uitwendige echo gemaakt.
    Hij kon niet zien waarom ik een bloeding had. Volgens mijn vriend heeft hij vooral naar de placenta gekeken ( ik heb dit niet helemaal meegekregen). Mijn placenta ligt laag en aan de voorkant van mijn buik, maar niet voor de baarmoedermond.
    Ik moet nu voorlopig ff rust houden.
    Ik heb sindsdien nog iets nagebloed door de eendebek(heb ik altijd), en daarna nog wat rozige afscheiding gehad. Echte bloeddruppels dus niet meer. Het kindje maakte het overigens goed. Een sterke-regelmatige hartslag en op de echo lag het er heerlijk rustig bij.
    Toch ben ik erg onzeker. Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar niet als ik lekker opgekruld in bed lig. Wel als ik dus strek of een eindje loop.
    Ik vraag me af of dit gewoon niet bandenpijn is.

Misschien kunnen jullie me vertellen hoe het komt dat dit soort bloedingen ontstaan en of ik me zo'n zorgen moet maken als ik nu doe, en of dit daadwerkelijk op bandenpijn kan duiden?

alvast bedankt

een onzekere pinguin

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Pinguin,

Je klachten kunnen inderdaad ook op bandenpijn duiden.

Je hoeft je in principe geen zorgen te maken als de gynaecoloog er naar heeft gekeken.

De bloedingen waar kunnen die vandaan komen, de grootste oorzaken:
    - van de baarmoedermond, dit kan een vaatje zijn dat geknapt is of dat er iets onnatuurlijks is wat er niet hoort, zoals een goedaardige of kwaadaardige tumor (dit wordt meestal gezien met de eendenbek). De laatste komt bijna niet voor.
    - van de placenta, als hij over de baarmoedermond ligt of met een randje erover. Door de groei van de baarmoeder kan er soms een bloeding zijn.
    - e causa ignota, een latijns woord voor onbekende oorzaak.

Waarschijnlijk is er een bloedvaatje geknapt van de baarmoedermond, dit is zo goed doorbloed en knapt snel. En dus niks om je zorgen over te maken!

Probeer te genieten van je zwangerschap,
    succes,
    Japke

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dank je wel voor je antwoord Japke.
    Ik ben vanochtend weer ten controle geweest.
    Hij heeft wederom inwendig onderzoek gedaan en vertelde dat de laagliggende placenta toch wel de reden van bloeding is geweest.
    Hij liet zien dat deze direct naast de baarmoedermond ligt.
    Ook heeft hij de baarmoedermond bekeken, uitstrijkjes gemaakt , het een en ander opgemeten. Ook bleek dat het kindje de laatste dagen in een stuit gedraaid is. Het kindje doet het overigens uitstekend!!
    Hij raadde me aan niet meer te werken( werk in de horeca).
    Ook zei hij dat er een reeele kans bestaat op vroeggeboorte en dat ik dus attent moet zijn op te veel harde buiken, eventuele weeenactiviteit dat soort dingen.
    Ik schrok hier best heel erg van. Waarom geeft dit een grotere kans op vroeggeboorte?
    Ik was er eignelijk weer zo beduusd vandat ik vergeten ben dat te vragen.
    Misschien kan een van jullie me daarmee helpen?

alvast bedankt!

pinguin

Deel Deze Pagina