Dag allemaal. Ik heb even een vraagje. Toen ik 15/16 was (nu 23) ben ik een jaar gestopt met de pil op doktersadvies. Toen ben ik een jaar lang niet ongesteld geworden. Omdat mijn klachten niet door de pil kwamen ben ik weer begonnen met de pil en werd ik weer ongesteld. Kan het zijn dat dit nu weer gaat gebeuren? Ik ben sinds gisteren gestopt met de pil, wacht nu nog op de ongi. Maar ben zo bang wat daarna gaat gebeuren. Straks wordt ik weer een jaar lang niet ongesteld, of langer. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Of is het niet gezegd dat het nu weer gaat gebeuren
Kan natuurlijk maar als je 15/16 bent is je cyclus nog wel wat meer op gang aan het komen dan nu denk En vergeet niet, als je stopt om een kindje te krijgen en je ongi laat te lang op zich wachten kan je wat krijgen om het op te wekken! En dat was toen denk niet van toepassing En je druk maken heeft echt geen zin, doe maar relax! En spreek uit ervaring mijn ongi kwam wel maar stelde een half jaar niks voor ( zwarte troep en heel weinig) waardoor ik me afvroeg of ik wel een eisprong had
Nu je er voor gaat is zelfs elke week dat het langer duurt te lang... Laat het op je afkomen en geniet van de leuke en gezellige tijd die je met je mannetje tegemoet gaat! Tuurlijk maakt iedere vrouw zich zorgen over het een en ander, maar vroeg of laat komt het wel goed.
Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Ik zou het aankijken MAAR NIET AL TE LAng. Als je na een half niet ongesteld ben zou ik zeker naar de huisarts gaan Heb je wel eens voordat je d eerste keer met de pil begon een normale cyclus gehad"?
Ja, voordat ik met de pil begon heb ik een normale cyclus gehad. Tijdens de pil dus ook. In dat jaar dat ik gestopt ben een jaar lang geen ongi gehad. Daarna weer begonnen met de pil en tot nu weer normaal!
je cyclus tijdens de pil is geen echte cyclus hoor. Het is een onttrekkingsbloeding en geen echte ongi. Komt alleen omdat je een stopweek hebt. Dus telt niet echt mee. IIg wel goed dat je ooit wel eens een normale cyclus hebt gehad.
Toe ik stopte met de pil was ik bang dat ik weer enorme sloten bloedverlies, gigantische misselijkheid en helse pijnen zou hebben (de reden dat ik aan de pil ben gegaan zo'n 13 jaar geleden). Niets was minder waar. Geen sloten bloed, geen misselijkheid en maar hele lichte ongikrampen... Je kunt er dus niets over zeggen....