Kan iemand mij wat raad geven over het volgende: Ben op 18 juli bevallen van een gezonde zoon (Michiel), na de bevalling is het minder met mij gegaan en moest ik voor een spoedcurretage naar de OK want er bleken nog wat placentaresten te zijn blijven zitten. Door het bloedverlies heb ik daarna ook nog een bloedtransfusie gehad om het ijzergehalte weer enigzins op te krikken. Daarna heb ik een paar weken lichtelijk gevloeid ben toen ongeveer 2 weken "droog" geweest en werd toen weer ongesteld waarop ik dus meteen met de pil begonnen ben (microgynon; had ik voorheen al). Ik wist dat je de eerste keer ongesteldheid na een bevalling heftiger kan zijn, maar na 2,5 week heb ik de HA gebeld waar de assistente zei dat het heel normaal was en in totaal wel 3 weken kon duren! Het was bijna altijd vrij heftig, en er zaten niet echt dagen tussen dat het minder werd. Heb toen dus gewoon doorgeslikt omdat dat werd gezegd door de assistente, maar toen hoorde ik bij nagym iemand die dat ooit ook had gehad en die adviseerde me om meteen te stoppen met de pil en zei me dat het waarschijnlijk doorbraakbloedingen waren. Ben dus gestopt (miste uiteindelijk ook maar 3 pillen van de strip) en werd toen dus "gewoon" ongesteld voor zover ik gestopt was. Na een dag of 4 was het eindelijk voorbij en ben ik weer begonnen met de strip (afgelopen dinsdag). Nu is het 5 dagen later en ik merk bij het afvegen dat er weer wat bloed komt! Zou ik dan weer een paar weken bloed gaan verliezen? Weet wel dat je 3 maanden last kunt hebben van doorbraakbloedingen, maar dacht dat een doorbraakbloeding niet meer was dan een beetje bloedverlies en niet behoorlijk. Heeft iemand raad voor mij? Moet ik maar weer gewoon door blijven slikken, een paar maanden de pil uit het raam gooien, of overgaan op een andere pil? Hebben overigens eergister seks gehad zonder bescherming, en heb toch wel een beetje de angst dat het dan alweer raak zou kunnen zijn geweest. Het is dan wel niet de vruchtbaarste periode, maarja ik ben natuurlijk enorm vruchtbaar omdat ik pas 9 weken geleden ben bevallen en zowieso hebben wij het enorme geluk dat het altijd meteen raak is. Sorry voor dit lange verhaal, maar anders wist ik het ook niet goed uit te leggen.
Pfoeh, ik zou naar de huisarts gaan inderdaad voor n zwaardere pil oid.. En niet slim dat je onbeschermd sex hebt gehad.. maar ja wat is gebeurd, is gebeurd en dit kan je niet terug draaien..
Echt helemaal onbeschermde seks was het natuurlijk niet want ik gebruik gewoon de pil, maar ik weet niet of die door zoveel doorbraakbloeding toch goed werkt. Als ik de pil niet slikte had ik zeker wel een ander voorbehoedmiddel gebruikt want anders ben je idd wel heel naief bezig. Maar ik denk dat ik morgen toch maar eens ga bellen met de HA!
Lijkt me handig. Ik kan je niet helpen, weet alleen dat mijn moeder na een bevalling ook wel eens drie weken achtereen bloed verloor en dat dat dus wel vaker voorkomt.
De eerste 3 maanden dat je weer begint met de pil kun je doorbraakbloedingen hebben (je assistente heeft dus gelijk) Dit is echt een kwestie van doorzetten. Als je je pil netjes op tijd inneemt, niet overgeeft, geen diarree hebt en geen andere medicijnen slikt die invloed kunnen hebben op de pil dan is hij ook gewoon veilig.