De pil en toch vruchtbaar????

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lotte1, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Toen ik voor het eerst zwanger wilde worden las ik ergens dat je je vruchtbare dagen kan herkennen en het verlies van rekbaar slijm.
    Ik ben het toen in de gaten gaan houden en het werkte!!!
    Bij mijn 2e zwangerschap hetzelfde verhaal.
    Het is inmiddels ruim 4 maanden geleden dat ik bevallen ben van ons 2e kindje.
    Nadat ik voor de 2e keer gewoon ongesteld was geworden ben ik weer met de pil begonnen.
    In de stopweek kreeg ik zoals verwacht een bloeding.
    Ik ben nu ongeveer halverwege de 2e strip en had een paar dagen geleden weer rekbaar slijm (precies 2e weken na de 1e dag van de bloeding).
    Ik kan me niet herinneren dat ik in het verleden ook halverwege de strip rekbaar slijm had.
    Zou het dan toch betekenen dat ik een eisprong heb gehad???
    Of is het heel normaal om halverwege je cyclus "vruchtbaarheidsverschijnselen" te hebben?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De pil legt je natuurlijke cyclus plat en je krijgt bij correct gebruik dus geen eisprong en dus ook geen symptomen daarvan.

Ik zou als ik jou was dit wel even in de gaten gaan houden. Voor hetzelfde geld is deze pil te licht voor je en kun je dus door deze pil heen zwanger raken.

3. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    hetzelfde hier...
    Ik ben mijn eerste pil vergeten en dan de rest eigenlijk ook best slordig ingenomen.. Ik ben de routine wat kwijt nu ik ze 2 jaar niet meer genomen heb.
    Ik heb ook de verschillende slijmen "ontdekt", zou ik dan ook een eisprong gehad hebben ? en vanaf wanneer heb je symptomen mocht het prijs zijn ? Ik moet nog 1 week pil nemen.
    groetjes

4. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik heb de pil wel iedere dag netjes ingenomen dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
    Dat hij te licht voor me zou zijn lijkt me sterk.
    Ik heb deze pil tussen beide zwangerschappen door ook gebruikit en toen had ik niet deze "klachten".
    Of mijn lichaam moet nu ineens anders reageren, ik weet niet of dat zou kunnen.
    Als het slijm wel betekend dat ik vruchtbaar was, dan volgen er nu een paar spannende weken.
    We hebben namelijk op "de meest vruchtbare" dag seks gehad en aangezien ik nogal makkelijk zwanger word........

5. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    En wanneer zijn dan de meest vruchtbare dagen ?
    wij zijn vooral op eind van de eerste week onveilig geweest.

6. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    eerste pilweek bedoel ik dan.

7. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Zonder pil zou je bij een cyclus van 28 dagen 2 weken na de 1e dag van je laatste menstruatie vruchtbaar zijn.
    Dat is ook precies de periode dat ik nu last had van rekbare slijmpies.

Vooral de eerste week is het volgens mij belangrijk dat je de pil optijd inneemt.
    Als het later in de strip is en je vergeet hem een keer kan je er volgens mij voor kiezen om alvast een stopweek in te lassen, of om de vergeten pil alsnog in te nemen en de volgende dag weer op de normale tijd verder te gaan.
    Staat er in de bijsluiter van jouw pil niet zo'n handig schema?
    Daarin kan je dat allemaal lezen en dan weet je ook meteen wanneer je "gevaar" loopt.

8. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik begin me toch wat zorgen te maken.
    Sinds een paar dagen heb ik steken in mijn liezen (had ik aan het begin van mijn zwangerschappen ook) en ik ben wat misselijk.
    Als het goed is wordt ik volgende week vrijdag ongesteld........of niet.

9. Within

Within Niet meer actief

Als een pil te licht is, betekend dit alleen dat je doorbraakbloedingen en/of meer klachten kan krijgen bij het slikken.

Alle pillen zijn bij goed gebruik gewoon veilig als bescherming tegen zwangerschap, of hij nou te licht is of niet.

10. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Hier nog steeds allemaal zwangerschapsverschijnselen.
    Het lijkt alleen maar erger te worden.
    Morgen slik ik de laatste pil.
    Zou het eigenlijk erg zijn als ik zwanger blijk te zijn en de pil wel door heb geslikt?

11. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    heb me die vraag ook al gesteld, maar denk van niet. (ben het niet zeker hoor)
    maar je hoort soms dat mensen die door de pil heen zwanger worden, toch perfect gezonde kindjes op de wereld zetten.
    :)

ik ben een week eerder ongesteld geworden (nochtans met pil, kheb ze weliswaar iets onregelmatiger genomen, maar toch)
    is de eerste keer dat dit voorviel.

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ben benieuwd! Wel vreemd hoor!

De pil doorslikken terwijl je zwanger bent blijft dubieus denk ik. Ze zeggen in de bijsluiter dat het geen kwaad kan, maar dat je wel accuut moet stoppen bij het vermoeden van een zwangerschap. Spreekt elkaar tegen lijkt mij. Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt, dat is fout gegaan. Waardoor dat komt weet ik niet, maar had ook de pil gewoon doorgeslikt. ( mijn testen waren negatief, zwangerschap bleek uit bloedtest)

13. Within

Within Niet meer actief

Volgens mij had het ermee te maken dat de pil een cyclus bleef nabootsen en dit een zwangerschap kan verbergen.

Zou niet weten wat een andere rede is, ik ga het eens navragen. Vind ik wel interessant.

14. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik ben in afwachting van mijn ongi.
    Dinsdag de laatste pil genomen, dus als het goed is wordt ik morgen ongi.

15. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje meid....ik ben eens benieuwd...welke pil slik je eigenlijk?

16. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik heb de afgelopen 2 maanden Stediril 30 gebruikt.
    Die had ik nog van voor mijn zwangerschap.
    Er liggen nog 3 strips.
    Daarna heb ik de goedkopere variant ervan.
    Die pil waar hier ook een speciaal topic voor geopend is.

17. Alita

Alita Niet meer actief

ken ik niet.....

18. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik ben ooit begonnen met Microgynon 30.
    Toen ik na mijn eerste zwangerschap weer aan de pil wilde kreeg ik van mijn ha een receptje voor Microgynon, maar bij de apotheek kreeg ik de Stediril
    Het zou hetzelfde zijn als de Microgynon, maar dan voordeliger.
    En nu is de Stediril weer vervangen door een nog goedkopere pil.

19. Alita

Alita Niet meer actief

ah zo.......ik gebruik de cerazette...is voor bij de bv..mic heb ik ook gebruikt erna...

maar ben je mischien ziek geweest..diarree spugen?

20. Within

Within Niet meer actief

Heb het antwoord!

Deel Deze Pagina