De pil en toch vruchtbaar????

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lotte1, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Heb de dag voordat ik met de 2e strip begon diarree gehad, maar dat heeft volgens mij geen invloed op de werking van de pil.

2. Alita

Alita Niet meer actief

Braken of diarree

Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.
    Als u 36 uur na de vorige pil nog moet braken of nog dunne diarree hebt, of als het de eerste maand is dat u de pil gebruikt, kan dan voor meer informatie bij de tekst over uw eigen anticonceptiepil elders op deze site. Daar staat bij elk anticonceptiemiddel het advies wat u moet doen bij het kopje 'Hoe' en het kopje 'Dosis vergeten'.

3. Within

Within Niet meer actief

Diarree heeft alleen invloed als je de pil daadwerkelijk slikt. In de stopweek verminderd het de veiligheid niet

4. Alita

Alita Niet meer actief

nee klopt...en dan ook nog eens alleen in de eerste week denk ik?

5. Within

Within Niet meer actief

Als je diarree hebt binnen 4 uur na het slikken van de pil, geld het als 1 vergeten pil als je geen reservepil in neemt.

6. Alita

Alita Niet meer actief

ah oke...

7. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik ben gisteren aan het eind van de dag ongesteld geworden.
    Op zich ben ik er natuurlijk blij mee, maar ik baal er wel van dat mijn lichaam me zo voor de gek gehouden heeft.
    Zo heeft het namelijk nog nooit gereageerd tijdens het pil gebruik.

8. Alita

Alita Niet meer actief

jammer dan maar je weet nu wel hoe en wat meid!!

9. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Het was ook helemaal niet de bedoeling dat ik zwanger zou worden, want ik ben in juni pas bevallen van ons 2e kindje.
    Maar als je lichaam dezelfde signalen geeft als tijdens je zwangerschappen dan ga je toch denken dat het echt zo is.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb na de eerste bevalling ook weleens gedacht zwanger te zijn omdat ik vaker misselijk was enz....en dan is het eng omdat je je natuurlijk zo goed mogelijk wilt voorbereiden op een zwschap...geen alc enz....foliumzuur....

Nu ben ik weer soms misselijk waar het door komt? Geen idee zwanger ben ik niet dat weet ik hahaha...mischien door de bv of de cerazette?

11. Within

Within Niet meer actief

Ik had tijdens het slikken van mijn oude pil ook symptomen die op zwangerschap leken. Hoort bij het ongesteld worden schijnt. Dan geeft je lichaam een beetje dezelfde signalen af. Alsof het al niet erg genoeg is dat maandelijkse feestje :p

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja heb ik nooit gehad alleen na de bevaling bij mij hoorde dit nooit bij ongi worden idg....maar bevallen bv geven en weer eens ongi worden schopt een hoop in de war natuurlijk!

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik las een stukje verder terug dat je dezelfde pil hebt als na je 1e zwangerschap. Het kan zijn dat je lichaam na de 2e wel degelijk verandert is en dat je een andere pil nodig zou kunnen. Mijn HA vertelde me ook dat na je 25e zoiezo je hormoonhuishouding verandert.

Ik heb altijd microgynon 30 geslikt, maar na de geboorte van de 1e was deze niet voldoende meer. Ik kreeg toen microgynon 50. Ik moest eerst een natuurlijk cyclus afwachten voordat ik moest beginnen omdat mijn hormoonhuishouding echt op zijn gat lag. Met die 50 ben ik niet begonnen want ik was zwanger geraakt.

Na de 2e ben ik met 50 begonnen, maar die was toch wel erg zwaar. Nu heb ik weer 30, maar dan wel een goedkopere variant zoals jij schrijft. Ik vind m echt waardeloos. Al een aantal maanden ben ik 2 weken lang chagrijnig en heb vreselijk veel afscheiding. Deze strip is helemaal ellendig en heb ik allerlei verschijnselen die ik in het begin van mijn 2 zwangerschappen ook had. Ik moet vanavond mijn laatste pil nemen en dan stop ik met deze pil, want ik vind het zo enorm waardeloos dat mijn lijf me laat denken dat ik zwanger ben!!!

Ik denk er aan om een spiraaltje te laten zetten, want manlief gaat denk ik geen knoopje erin laten leggen...;)!

14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik vind het ook echt een prutpil. Had allerlei zw.schapkwaaltjes (misselijk doodmoe, chagrijnig etc)
    Heb nu trinordiol en vrijwel geen klachten meer.

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier eerst ook M30.. jur kwam er dwars doorheen en van Lisa was ik direct zwanger.. toen aan de 50.. en toen ik voor Marijn halverwege de strip stopte was ik direct zwanger...

Ook anna kwam semi dwars er doorheen.. maar dat was mijn eerste strip weer dus kan daar ook aan hebben gelegen..

ik vind t een prutpil..
    ik had overigens geen bijwerkingen vande pil.. enige was dat ik niet kon afvallen als ik aan de pil was..

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Dat heb ik dus ook, echt waardeloos!

17. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik heb inmidddels alweer 6 pillen gehad en krijg weer dezelfde "verschijnselen".
    Mijn lichaam zal nu dus toch wel ander reageren op de pil.

18. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

je hoort wel vaker teminste als ik lees op google dat je wel zwanger kunt raken door de pil, maar ik heb dit nog niet mee gemaakt. ja alleen door ziekte of antibiotica gebruik, spannend zeg je lichaam kan je dan ook echt voor de gek houden

19. Within

Within Niet meer actief

90% van de zwangerschappen door de pil word ook aan gebruikersfouten toegekend, denk dat je nooit exacte cijfers kan krijgen.. Als je echt niet zwanger wil raken (wat hier niet het geval is, maar op een ander forum waar ik zit wel) dan kan je gewoon het beste geen sex hebben :p

20. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik slik al heeeeeel lang de pil en ben nog nooit door de pil heen zwanger geraakt....dus daar geloof ik niet zo snel in..

Ik slik nu de cerazette en ben vaker misselijk...is denk ik gewoon een bijwerking van de pil?

Deel Deze Pagina