Hallo allemaal! Ik wil weer beginnen met de pil, omdat ik het gebruik van alleen condooms niet genoeg zekerheid vind bieden om nu even nog niet alweer zwanger te worden. Misschien dat over een jaartje of 2 onze kinderwens wel weer opbloeit Ik geef borstvoeding. Nu heb ik van de dokter microgynon 30 gekregen omdat mijn 'oude' pil (Diana) niet in combinatie mag met borstvoeding geven. Dit heeft hij zelfs nog in mijn bijzijn gecheckt in zijn 'medisch hulp encyclopedie' voor de zekerheid. Nu lees ik bij verschillende topics alleen maar over Cerazette als pil die jullie gebruiken. Is deze speciaal voor bij het geven van borstvoeding? Of is microgynon 30 ook goed? En wanneer moet ik beginnen met de pil. Ik lees overal dat je moet beginnen als je eerste menstruatie zich aandient. Maar als je BV geeft wordt je toch niet ongesteld? (Ik ben dit vergeten te vragen aan mijn HA ) Ik heb nog geen bloedverlies gehad.
VOlgens mij gaat microgynon niet samen met bv. Ik dacht alleen dat de cerazette hiervoor bedoeld was (ik slik deze). Elke andere combinatiepil zou niet goed zijn voor ke productie.
bij een combinatiepil heb je meer kans op produktieproblemen. Ik wilde dat risico niet nemen en heb bij de eerste de cerazette gehad en bij de tweede een mirenaspiraal
ik kreeg alleen de cerazette omdat een andere pil niet kon en ook over ging in de moedermelk. zou dus toch de cerazette vragen
Hier idd ook cerazette gebruikt. Microgynon zou ik persoonlijk niet gaan gebruiken, deze bevat meer hormonen die je via je melk doorgeeft aan de kleine en door de hormonen die die pil bevat kan je productie terug lopen. Althans zo heb ik het altijd begrepen.
Nou, ik lees het nu dat ik dus een pil heb gekregen die toch niet goed is icm borstvoeding geven. Ik zal nu toch weer even naar de HA gaan. Bedankt voor jullie antwoorden!
Van microgynon komt er veel meer hormoon in je melk en ook de kans op productieproblemen is veel groter als met cerazette. Heb je al eens gekeken naar iets anders i.p.v. een pil? Naast condooms heb je nog heel wat meer manieren van AC hoor!
Je kan gewoon met je pil beginnen, maar pas met de 2e strip is het dan veilig zeg maar. Mijn verloskundige raadde sowieso de pil af. Behalve dat je productie terug kan lopen, zijn ook de gevolgen van de hormonen die je kindje binnen krijgt niet bekend. Zolang ik borstvoeding geef, ga ik dus ook niet aan de pil. Ik wil niet dat mijn zoon straks vruchtbaarheidsproblemen heeft doordat ik zonodig de pil moest slikken! Wij gebruiken zolang ook maar condooms, ook niet ideaal, maar wel veilig voor mijn zoontje. Mijn man vindt borstvoeding als anticonceptie betrouwbaar zat. Haha maar daar trappen we natuurlijk niet in he