De pil is troep?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door , 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Trouwens, die geringe bloeding in februari j.l. was gewoon de stopweek ;)

Daarna begonnen bij mij hele vage symptonen, alleemaal in 1x.
    Trouwens, ook pijn in de liezen..maar dat hield na een paar dagen op.. Gelukkiggggg.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb in ieder geval spijt dat ik er aan begonnen ben. Maar wil nu nog niet ermee stoppen omdat ik nog niet bezig ben met het krijgen van een kindje.
    Ben wel aan het kijken voor andere mogelijkheden.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik genoeg meiden ken die gelukkig wel meteen een normale cyclus hebben na het stoppen met de pil.
    Dat schept hoop ;)

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik vind de pil ook troep!
    Ik snap wel dat een arts het niet allemaal zo'n probleem vind, want na een jaartje ofzo dan zijn de ontpil-verschijnselen bij de meesten wel weer over, en een arts vind dat natuurlijk helemaal niet zo lang. En dan neemt je lichaam het weer over en loopt het meestal weer helemaal normaal. Dus je houdt er als het goed is niks 'blijvends' aan over. Maar het zou wel fijn zijn als ze je van tevoren waarschuwen. Hoewel... ik ben ermee begonnen toen ik 16 was en als ik het toen had geweten, had het me waarschijnlijk niet kunnen schelen!
    Neemt niet weg dat in de bijsluiter van de pil wel iets zou mogen staan over ontpillen! is toch een bijwerking?

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ben het er ook wel mee eens hoor. ben zelf aan de pil gegaan omdat ik zo onregelmatig was en vond dat maar onhandig! De laatste tijd heel veel verschillende pillen geslikt omdat ik steeds tussentijds bloedverlies had. had ook hele zere borsten en sinds ik de pil slik heb ik knobbeltjes in mijn borsten (wel goedaardig gelukkig maar wel vervelend!)
    kortom veel klachten. Als ik ooit zwanger ben weet ik niet of ik daarna ooit nog de pil ga slikken!

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Maandag is mijn stopweek afgelopen en ik heb besloten na de stopweek NIET meer te beginnen aan de pil!

Jippie!
    Niet om zwanger te raken want we gaan aan de condoom, maar ik voelde ook steeds meer en meer die vreselijke weerzin om weer aan een nieuwe strip te beginnen...

Het speelt bij mij ook langer, maar nadat ik de afgelopen twee maanden wel hele rare verschijnselen door de pil kreeg.... PPFFF....dat was voor mij de druppel.

Nou meiden ik ben echt superblij dat ik van die troep af ben!
    Kan niet wachten tot ik weer een eisprong heb en een normale menstruatie! Die extra krampen neem ik graag voor lief!

;)

6. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Ik ben achteraf beschouwd ook helemaal niet tevreden van de pil (/Nuvaring, waarop ik de laatste maanden was overgeschakeld). Al van bij het begin toen ik met mijn vriend (nu dus mijn man) samen ben had ik zeer vaak pijn tijdens het vrijen. Lang voorspel, glijmiddel gebruiken, niets hielp.

Wat blijkt ... sinds ik gestopt ben met voorbehoedsmiddelen heb helemaal geen pijn meer! Had ik dat verdorie eerder geweten, blijkbaar is dit gewoon één van de mogelijke bijwerkingen.

7. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey ik neem de pil (drie jaar)maar ik wil dit niet meer ik nam deze op men 15de en nu ben ik 18 en wil dat mijn lichaam normaal wordt want wat ik allemaal lees enzo derover en hoe dit doet met u baarmoeder enzo...
    welke dingen kan je dan in de plaats doen?zoals bv condoom(wat geen hormonen afgeeft ;) )
    groetjes en avast bedankt meisjes(en vrouwen ;) )
    mvg amy

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier neem ik ook nooit meer de pil hoor wat een rommel. Eerst 121 dagen voordat je weer eens ongi ben en 20 testen verder. Nu hoop ik dat het goed gaat en alles weer normaal is. Maar hier geen pil meer hoor ;) Wat wel weet ik nog niet

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@anais... je zou bv de spiraal kunnen gebruiken, die geeft weinig of geen (geen verstand van hihi) hormonen af, of die ring die je 1 keer in de maand moet plaatsen. Weet even niet meer hoe dat ding heet. Condoom is volgens mij het enige wat echt geen hormonen afgeeft.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De pil is troep... Ja. helemaal mee eens!
    Ik begin er ook nooit weer aan. Ik moest maar liefst 126 dagen wachten na het stoppen met de pil voordat ik eindelijk gewoon ongi werd! :confused: Kun je nagaan hoe heavy dat spul is. Dat het je eierstokken enzo compleet lamlegt.

En de fabrikanten zetten niet in hun bijsluiter dat het in sommige gevallen wel eens lang kan duren na het stoppen van de pil voordat de boel weer op regel is. Daar kan ik me vooral boos om maken. Ik heb 13 jaar die rommel geslikt (in mijn geval Diane-35). Toen ik ermee begon, wist ik niet dat zodra ik zou gaan stoppen, ik wel eens erg lang om mijn eerste ongi kon gaan wachten.

Nee, voor mij geen pil meer!

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

Be Happy, ben je nu wel gewoon normaal ongesteld? dus normale cyclus?
    Ik ben sinds gisteren lekker gestopt!
    Oooo, voelt zo bevrijdend. Gek, maar waar!
    Ik heb meteen condooms besteld. Klaar.
    Ga niks anders meer slikken.. en ook niks laten inbrengen ofzo.
    Ik hoop alleen dat het wel gaat werken met die condooms...aangezien we dat niet gewend zijn.
    ;)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Assi: ja, na het stoppen van de pil moest ik 126 dagen wachten voordat ik eindelijk ongesteld werd. Deze keer had ik een cyclus van 29 dagen, erg netjes dus. De eerstvolgende keer hoop ik niet ongesteld te worden (dan hoop ik dus zwanger te zijn :D ).

13. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Ik moest op mijn 14de aan de pil wegens pco. Dat zou mijn lichaam tot rust brengen en ervoor zorgen dat ik niet steeds bloedingen kreeg in mijn buik (cystes die openbarstten aan de eierstokken)

Ik heb ze eigenlijk bewust vroeg gelaten omdat ik het allemaal zo eng vond, die pco enz. Wij wilden toch al vroeg kindjes dus geen probleem. Het duurde 2 jaar voor ik zwanger raakte. Na mijn bevalling was ik opeens regelmatig, eindelijk een normale cyclus! Ik heb dan de pil nog even genomen. Hiervan voelde ik me echt slecht. Ik had NOOIT zin in sex, had hoofdpijn, at de hele dag door dwangmatig snoep en voelde me depressief. Toen ik zo snel mogelijk weer stopte met de pil namen die symptomen ook af, dus het is wel degelijk door de pil.

14. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Voor mij ook geen pil meer na mn bevalling hoor!

Ik voelde me er tijdens het pilgebruik niet merkbaar vervelend bij, maar toen ik stopte merkte ik pas wat voor invloed de pil op mij heeft gehad! Vooral emotioneel dan. Al die tijd dat ik de pil heb geslikt was ik niet te genieten, maar ik wist pas dat het door de pil kwam toen ik gestopt was, binnen een week voelde ik me veeeeeeeel beter! Ik vond mezelf weer terug ofzo.

Verder ben ik meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt, dus geen idee hoe t verder met mn cyclus zit, kreeg wel een late eisprong toen, maar daar had ik sowieso ook al last van voor ik met de pil begon.

15. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Welke opties heb je verder, buiten de pil?

16. Wybje

Wybje Lid

3 mrt 2008
    55
    0
    0
    Ik wil me graag aansluiten bij het statement de pil is troep, ik kreeg er trombose van op mijn 29ste, ik mag nooit meer aan de pil en wordt extra in de gaten gehouden tijdens mijn zwangerschap!

17. Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik ben gisteren eindelijk ongesteld geworden wat een opluchting.
    Begon al aan vroege overgang te denken en alles hahaha.. :confused:

Maarja bij mij was het dus eerst wel netjes begonnen en daarna toch bijna 4 maanden wachten. Dus dat was wel een telleurstelling want ik dacht dat me cyclus al gelijk mooi opgang was gekomen en daar bleek dus niks van waar te zijn! :evil:

Ik gebruikte trouwens Yasmine dat schijnt nog een hele gevaarlijke te zijn ook. Nou ik ben benieuwd of me cyclus hierna weer netjes op gang gaat komen.

Gelukkig wist ik al die tijd wel ergens in me achterhoofd dat ik niet zwanger was. Anders had ik als veel dames ook zeker 20 testen ertegenaan gegooit!
    Het is gelukkig maar bij 3 gebleven elke maand een en deze maand had ik er geen zin in en gelijk had ik dus :)

Succes nog allemaal met het ontpillen!

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind de pil ook niks....

Ik was vanaf mijn 15de aan de pil....

En nu ik er vanaf ben heb ik veel meel gevoel in me borsten. Als me vriend er eerst aan zat deed het me helemaal niks.

Wat wel minder is, is dat ik meer en heftiger bloedverlies heb tijdens mijn menstruatie.

19. Silence

Silence Lid

25 mrt 2008
    30
    0
    0
    Heerhugowaard
    hey,

ik heb een beetje dubbele gevoelens bij de pil...volgens mij is dit voor een heleboel mensen onveilig (athans zoals ik soms hoor) ik ben door de pil heen zwanger geraakt (werd eind mijn 17e jr zwanger) en had daarvoor al zeker 5 verschillende pillen gebruikt maar elke keer halverwege de strip ongi..ik begon me een beetje een proefkonijn te voelen...elke keer kreeg ik ''nou probeer deze dan maar'' ja proberen? aan proberen heb ik niet zoveel...toen heb ik tegen mijn huisarts gezegt ''naar mijn weten worden proefkonijnen altijd betaald toch?'' na deze vraag/verwijt heb ik geen andere pil meer gehad..ik kwam bij de huisarts met de mede-deling dat mijn pil te licht was (als puber meisje krijg je standaard iets tegen puistjes)..waarvan ik zei dat ik geen anti puist meer wilde maar een anti conseptie...want tegen de puistjes werkte die troep toch ook niet..dus ik slikte iets wat nergens voor diende..puistjes bleven komen en ik kon ook nog eens zwanger raken mijn huisarts zei dat deze pil niet te licht kon zijn en zo ben ik 3!x met dezelfde pil naar huis gestuurd en ben ik zwanger geraakt..dus nee na mijn bevalling wilde ik ook niet meer aan de pil..ik heb voor de mirena gekozen...was wel de eerste 4,5mnd ongi maar ben wel de komende 5jr van die bende af!

voor deze dame nooit geen pil meer!

20. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik begin er ook nooit weer aan. Ik moest maar liefst 126 dagen wachten na het stoppen met de pil voordat ik eindelijk gewoon ongi werd!

dat is wel erg lang. ik heb dat gelukkig niet gehad. werd na 30 dagen (mijn normale cyclus) terug ongi.

ik nam de pil wel. maar graag deed ik het niet. het lastige vond ik meer eigenlijk dat er van de vrouw verwacht word dat zij voorbehoedsmiddelen gebruikt. (pil, prikpil, nuvaring, spiraaltje noemt maar op) terwijl mannen evengoed condooms kunnen gebruiken. maar dan krijg je weer van die reactie's van dan voel ik minder en bla bla bla. daar erger ik me meer aan dan de pil slikken

Deel Deze Pagina