spiraal verdwenen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Makkie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb sinds dec 10 een spiraal (mirena). wegens veel klachten laat ik hem verwijderen. Hiervoor was ik bij de ha geweest, maar die kon hem niet vinden? De touwtjes waren foetsie...:D

nu kan ik 7 juni bij de gyn terecht voor een echo en het verwijderen.

De ha zei dat het kan zijn dat ik de spiraal verloren ben (heb wel een paar weken terug een erge bloeding gehad, maar verder niets gemerkt en ik neem aan dat je merkt als je hem verliest!) of hij is verschoven en daardoor niet te vinden.

Wie heeft dit ook meegemaakt? en wat was er dan? (verloren/verschoven) en ben ik nu dan wel veilig?

liefs Makkie

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.980
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mij zijn de touwtjes ook niet meer te zien/voelen door de gyn.

Toen ging hij een echo maken en hij zat netjes nog op zijn plaats, en je zag wel een touwtje de baarmoeder uit lopen, maarja, de gyn kon hem dus niet vinden.

Nu word hij er via klein-operatief (met tangetje met lampje en cameraatje) verwijderd volgende maand.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

pffff nou succes er mee! Hoop toch niet dat als dat bij mij het geval ook is, ik ook nog weken moet wachten... vind het nu al te lang duren, ik wil um dr uit!!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Als hij verloren of verschoven is, zou ik m als niet veilig beschouwen.
    Weet niet of dat erg is? ;)

5. happymama

happymama Niet meer actief

kan zijn dat ie er nog wel is , bij mij is de gyn 45 min bezig geweest om da ding eruit te vissen , ze wilde me bijna inplannen voor een operatie want op de echo was ie wel te zien ....
    s6 bij de gyn

6. happymama

happymama Niet meer actief

hij hoeft ook niet verschoven te zijn trouwens ! de touwtjes krullen om waardoor ze ze niet kunnen vinden , en miss te kort afgeknipt dat was bij mij t geval .
    als je twijfelt of je veilig bent zou ik even condooms gebruiken

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    bij mij was hij dwars gaan liggen dus de huisarts kon hem ook niet meer vinden en ik had erg veel klachten (doet best au dus ;))
    de gyn heeft hem toen moeten verwijderen

kleine bijkomstigheid:
    ik was op dat moment dus al zwanger omdat de koperspiraal die ik had dus niet werkt als hij dwars zit
    bij het weghalen is helaas een vmk veroorzaakt :(
    de maand erna was ik wel al weer zwanger (beetje rap allemaal maar wel gewenst)
    maar hou er dus rekening mee dat de spiraal ook verkeerd kan zitten en dus niet werken!

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thanx meiden, voor jullie reacties! Ik zou het niet erg vinden nu zwanger te zijn/worden, maar liever nog even niet (sterkte wens, maar 2e ventje is net 9 maanden). Dus we doen het nu maar even met die superfijne rubbers..grrrr :p en dan over een paar maanden zien we het wel. Ook de reden dat ie er uit gaat, niet alleen omdat ik klachten heb, maar ook omdat ik wil kijken wat mijn eigen cyclussen zijn (bij 1e zwangerschap in de mmm, door PCO. 2e zwangerschap spontaan, helaas miskraam, 3e zwangerschap ook spontaan!) en of het wel of niet 'mooie cyclussen zijn' en uit mezelf.

Takhen, tjee heftig zeg, daardoor een vmk! Wel super dat je zo snel weer zwanger bent geraakt!

Deel Deze Pagina