de pil; microgynon 30

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik had 30. ik kan het niet meer nakijken nu helaas:( want ik heb dat doosje pas weggegooid toen ik mn badkamer aan het opruimen was. juist toen stond ik het te vergelijken en dacht toen nog: zie je wel. dus toch anders;)

2. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ja @sweetamber.. die hoeveelheid staat inderdaad ook op het doosje. Dus zal het we over heen komen met microgynon 30.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik slik hem ook en heb er geen hinder van hoor..
    Werkzame stof in in ieder geval hetzelfde en die voorkomen een zwagngerschap. Dus zowel met de dure als goedkope variant ben je evengoed beschermd. De bijstoffen kun je wel op reageren maar die maken mbt de anticonceptie geen verschil.

En zowel met de dure als de goedkopere pil (alle merken) heb je verhalen van mensen die 'door de pil' zwanger zijn geraakt.
    En dan nog is van al die mensen die dat zeggen maar echt een heel klein percentage echt 'erdoorheen' zwanger geraakt.
    Vaak is er toch sprake geweest van wisselende tijdstippen kwa inname/ziek geweest dus overgeven of diarree/pil vergeten/invloed van andere medicatie op werkzaamheid etc etc.

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Maar waarom roep je dan zo stellig dat het absoluut een andere pil is en jaag je daarmee anderen de stuipen op het lijf? Dat gebeurt hier zo vaak, mensen roepen allerlei niet-onderbouwde dingen, alleen maar om iets te zeggen volgens mij. Uiterst irritant.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dat legt ze toch uit? Een tijd geleden heeft ze de twee verpakkingen met elkaar vergeleken en kwam er toen achter dat het andere stoffen bevatte. Of je dat nou een half jaar geleden ontdekt of nu, dat maakt toch geen biet uit?

Ik vind het ook heel erg dat de apothekers stellig blijven volhouden dat er geen verschil is, behalve de naam. Dat is gewoon niet waar, er zitten andere hulpstoffen in, dat moet je er gewoon bij vermelden als apotheek of huisarts zijnde vind ik. Dat getrut met contracten en dealtjes sluiten, de patiënt is hiervan de dupe.

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ze zegt letterlijk dat er van het ene hormoon (welk ene hormoon, vraag ik me dan om te beginnen af) minder in zit, maar reproduceren hoe of wat, lukt niet, want de verpakking is al weg. Dat noem ik dus paniek zaaien.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Uh de mycrogynon 30 is een gele pil. Ik heb die al jaren

8. henkie24

ja wat wil je nou? dat ik naar de vuilnisbelt fiets en daar de verpakking ga opgraven?;) in depil zit oetsrogeen en progestron ( ofzoiets) en ik durf nu niet meer zeker te zeggen welke van die 2 maar Ik dacht ( lees goed ik DACHT DUS DIE) progesteron zat minder in als in de microgynon. en ik lul dit toch niet uit mn nek of wel? wat heb ik daar aan?:( jeetje zeg over irritant gesproken

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Heb jij het dan over de microgynon 30 en de Ethinylestradiol Levonorgestrel? Want daarvan heb ik al een bericht geplaatst van de bijsluiters en de hoofdwerkzame stoffen zijn precies even veel. Alleen de hulpstoffen verschillen, maar dat zijn geen werkzame stoffen en die voorkomen dus geen zwangerschap.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de indruk dat een aantal apothekers hun klanten stelselmatig voorliegt over hun medicijnen! Ik heb dit ook al een aantal keer aan de hand gehad met de pil. Ik heb ooit microgynon30 voorgeschreven gekregen. Maar na een tijdje begon het geklooi: ander merk (stederil30) "maar precies hetzelfde mevrouw"
    Echt niet dus. Ik ben zeer gevoelig voor hoofdpijn en na enige tijd afwisselend microgynon en stederil meegekregen te hebben, ontdekte ik dat ik bij het gebruik van Stederil veel vaker hoofdpijn heb dan bij microgynon. (Overigens: zonder pil nog minder last hoor!) Sindsdien heb ik er elke keer op gestaan dat ze me microgynon zouden geven.
    Nou, de ene keer waren er leveringsproblemen, dan beweerden ze weer dat microgynon helemaal uit de handel was. Terwijl Bayer (fabrikant) altijd duidelijk heeft aangegeven dat hiervan geen sprake is. Ook bij mij ooit het verhaal opgehangen over een ander doosje etc.

Het is een stelletje liegende huichelaars bij elkaar. Mijn vertrouwen in de apothekers in onze stad is echt helemaal weg! Erg vervelend, aangezien je je medicijnen niet makkelijk ergens anders haalt.

Maar goed: niet intrappen. Die andere pillen zijn uiteindelijk NIET helemaal hetzelfde. Ze zullen heus allemaal een zwangerschap helpen voorkomen. Maar ze kunnen WEL andere bijwerkingen geven. Als je veel last hebt van microgynon, is het dus misschien juist de moeite om een andere te proberen. Maar dan wel gewoon in eerlijk overleg tussen apotheek / klant / arts. En niet op zo'n achterbakse manier alleen maar om meer geld te verdienen.

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dank u, hoef ik niet meer zo veel te typen:D

12. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Wat een openbaring! Ben vandaag bij de dokter geweest om een afspraak te maken omdat ik sinds ik deze pil weer slik ( van implanon naar de pil gegaan) continu bloedingen heb. Ik haal het einde van de strip niet eens want voor die tijd voel ik het al aankomen.
    Zwaar bagger dus.
    En nu zie ik dus dit hier staan, wat een herkenning!
    Morgen de dokter maar eens even bellen want heb nu dus geen trek om tot volgende week te moeten wachten hè:)

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Is ind niet hetzelfde en de hormoonhouding is indd anders..

Toen ik in 't ziekenhuis lag, door herseninfarct, door een GOEDKOPERE pil heb ik het daar met div. Artsen overgehad en in de goedkopere pil zit indd een ander soort.hormoon in of mindere hoeveelheid ( durf ik even geen 100% meer te zeggen, zou ik moeten opzoeken tussen mn papieren)

Na mn infarct geef ik er echt niks meer om dat ik moet bij betalen voor de "merk" medicijnen... (moet dat nu ook voor mijn bloedverdunners) maar mijn gezondheid os veel belangrijker dan die 26 euro die ik betaal!!

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik slik nu ook de goedkopere variant. Nu 2 strippen doorgeslikt en nergens last van. Ook geen hoofdpijn.
    Met steridil 30 bleef ik de hele strip vloeien. Was bang dat dat met deze ook zou gebeuren maar niet dus.
    Als deze mij blijft bevallen ga ik zeker niet terug naar microgynon, scheelt toch in de centen :)
    Microgynon slik ik al vanaf mijn 17e dus het is wel even wennen, niet meer mijn vertrouwde strip haha

15. henkie24

fijn dateen ervaringsdekundige ( jeetje wat rot meid:() mij gelukkig wel gelooft. ik baal enorm dat ik dat doosje weg heb gegooid om hier die ongelovige thomassen te laten zien dat ik wel gelijk heb;) ik heb zonet besloten dat ik die pil niet meer pak. ben aan het eind van mn strip bijna maar al een week gigantisch ongesteld dus wat maakt het uit. 22 april heb ik een afspraak bij de gyn. tot die tijd maar met regenjas dan. ;)

16. henkie24

maar gelijk heb je nog steeds niet

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dus de bijsluiter liegt???
    Dat vind ik nu weer een rare opmerking. Je kunt de bijsluiters gewoon opzoeken op internet. Het kan best zijn dat het over een andere stof gaat die er in zit, maar echt niet over de hoofdwerkende stof. Als je even terug leest dan kun je dat zelf zien. Dat je dat in twijfel trekt moet je dan zelf weten, maar ikzelf ga liever van een bijsluiter uit dan van verhalen die op internet rondzweven en een eigen leven zijn gaan lijden.

18. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het is helaas niet meer te achterhalen wat er toen op het doosje / de bijsluiter stond. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is wat je zegt Henkie, laat dat duidelijk zijn.

Maar als ik NU alle bijsluiters naast elkaar leg (zie inmiddels al vier varianten op de microgynon) hebben ze wat betreft de werkzame stof allen dezelfde samenstelling. De hulpstoffen daarentegen verschillen wel.

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
  20. henkie24

ik laat het hierbij. fijne dag iedereen

Deel Deze Pagina