medische indicatie en gebruik kraampakket

Discussie in 'De bevalling' gestart door Caithlin79, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoi,

Vraagje voor de meiden die in het ziekenhuis zijn/gaan bevallen. Is het wel de bedoeling dat we het bed voorbereiden op een eventuele thuisbevalling ook al weet je nu al dat het in het ziekenhuis gaat zijn? (voor het geval het zo snel gaat bv dat je geen tijd meer hebt om naar het ziekenhuis te gaan ofzo ;))

Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten hoeveel ik thuis moet voorbereiden terwijl het hoogstwaarschijnlijk toch niet thuis gaat gebeuren.

2. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Je bed moet sowieso op klossen staan voor de kraamzorg.

Ik ga in t ziekenhuis bevallen, mijn bed staat op klossen en ik heb de matrasbeschermer onder het molton liggen, verder hoef je niks te doen geloof ik.

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik beval ook in het ziekenhuis en je bed moet gewoon op klossen, inderdaad voor de kraamhulp. Overigens is het ook prettig voor jezelf met in- en uitstappen en bed opmaken....

Verder heb ik ook een matrasbeschermer voor het geval mijn vliezen eerder en thuis breken.

Groetjes Suusje

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Zeiltje zou ik ook in je bed leggen, want ook thuis kunnen je vliezen breken.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij werd er gezegd dat je hoe dan ook alles thuis klaar moet hebben staan. Sommigen halen het niet naar het ziekenhuis, en dan moet het ook thuis kunnen gebeuren.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn moeder moest na mijn geboorte (ks) altijd in het ziekenhuis bevallen. Een van mijn zusjes was zo snel dat ze dat niet meer haalden. Die is dus thuis geboren. Maar zij hadden niets klaar en dat is echt niet relaxt! Waarschijnlijk zal het niet nodig zijn maar toch...

En wat al gezegd wordt, bed moet op klossen ook voor kraamverzorgster.

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    moet je eigenlijk dingen van je kraampakket meenemen naar het ziekenhuis als je poliklinisch gaat bevallen ? :( zoals kraamverband,
    of een fles voor de baby ? :(

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee joh dat hebben ze daar allemaal. Ze hebben zelfs een muts voor je baby. Ik heb die dingen als kraamverband, onderleggers (lag drie dagen in het zkh en heb bijna niet gevloeid), die gekke onderbroeken etc, allemaal over gehouden. Kreeg ook nog eens twee kraampakketten :confused:

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hoezo 2 kraampakketten ? :confused:
    is wel errug veel verband haha ik schrok me al rot van wat er in 1 pakket zat, die dikke kraamverband haha :confused:

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je zal het flink nodig gaan hebben, hoor! De meesten halen later zelfs nog bij!

Mocht je spullen overhouden uit het kraampakket, dan kan je bij je VK informeren naar het goede doel. Die zijn daar erg blij mee.

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik kreeg per ongeluk twee pakketten gestuurd. De eerste was schijnbaar al eerder bij iemand afgeleverd alleen diegene heeft dat ding iets van vier weken bij zich gehouden voor het bij mij voor de deur te zetten.
    Ik heb dus vier pakken kraamverband :confused: . Maar om eerlijk te zeggen ik heb in het zkh maar twee kraamverbandjes gebruikt, daarna ben ik overgegaan op maandverband, omdat ik echt heel weinig vloeide...

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een tijdje terug een topic over dit goede doel geopend ...

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... raampakket

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik lees steeds over die klossen, maar weten jullie toevallig ook wat de hoogte van het bed moet zijn?
    We hebben namelijk sinds kort een nieuw bed en die is van zichzelf al behoorlijk hoog. Nog hoger en ik zou niet lekker meer in m'n bed stappen dus denk dat klossen bij ons juist ten nadele zouden werken..!?

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Jet bed moet i.i.g. 70 cm. hoog zijn.

15. chrissie73

9 nov 2006
    10
    0
    0