Hallo, Mijn zoontje is vandaag 9 dagen oud en groeit goed op mijn voeding, aan het einde van de kraamweek zat hij alweer boven zijn geboortegewicht (3550, geb.gew was 3520). Een dag of 3 na de bevalling kreeg ik last van stuwing, na een nacht en dag was dit weer verdwenen. Vandaag had hij waarschijnlijk een regeldag, na een na ht waarin hij zich om de 3-4 uur mdde ipv 5-6 de nachten ervoor, wilde hij vandaag om de 1,5-2 uur drinken. Ik heb hier lekker aan toegegeven en vanmiddag en vanavond pakt hij alweer stukken van 3 uren tussen de voedingen. Nu heb ik echter momenteel weer veel last van stuwing. Ik voed hem steeds uit één borst .(alleen de eeste dag steeds uit twee gevoed). Nu ik in beide borsten stuwing heb, vraag ik me af of ik hem nu juist even uit twee moet laten drinken om de stuwing te verminderen, of zal hierdoor de productie en daardoor de stuwing juist toenemen?
Mag ik vragen waarom je naar 1 borst per keer bent gegaan? Je kindje is mooi volgens schema aan het regelen hoor! Lekker toegeven inderdaad, zoals je schrijft. Ik zou beide borsten laten drinken. Leg aan en kijk hoe het gaat. Zie je dat er meer pauzes komen, of dat de pauze langer duurt dan het drinken, dan kun je wisselen. Succes verder!
Op advies van de kraamhulp voed ik 1 borst per keer, volgens haar had hij daar genoeg aan. Ik heb mijn dochter ook altijd uit 1 borst per keer gevoed. De stuwing was gelukkig na een dag weer voorbij en hij heeft weer een redelijk normaal ritme. Vandaag is de wijkverpleegkundige geweest, zoontje woog alweer ruim 3800 gram dus hij doet het prima. Ik heb zelf het idee dat hij er niet eens aan toe komt om 1 borst leeg te drinken per voeding, dus als hij dan ook nog de andere moet..... Borst voelt wel soepel aan na een voeding, maar de melk is dan nog niet 'op'.