Hoi meiden, Ik ben hier nieuw, dus eerst even voorstellen. Ik ben 41, moeder van 4 kids, na mijn 4de ben ik gesteriliseerd, dat is 12 jaar geleden. Sinds dien alltijd netjes optijd ongi geweest zonder veel klachten. Tot dat begin januari (vlak voor mijn eisprong)kreeg ik heel erg gevoelige borsten. Ik dacht ok' ik word straks ongi, (heb ik soms wel wat gevoelig, maar niet pijnlijk). Naar 2 weken werd ik ongi, maar dat was 3 dagen in plaats van 5, en niet zo heftig. Mijn borsten zijn nu nog steeds gevoelig, vooral mijn tepels. Ik eet heel vak. Mijn BH past niet meer. Soms wat misselijkheid. Vorige week en week daarvoor getest, allebij negatief. Rond de 20 februari was mijn eisprong, daarna had ik 3 dagen roze tot bruine afscheiding, nu is het wit. Heb HA gebeld en die zei dat ik moet tot volgende ongi wachten, het moet 4 maart zijn (verjaardag van onze oudste dochter, ze word 22), hij denkt dat het ook overgaang kan zijn. Maar voor mijn gevoel is het iets anders. Weet iemand wat het kan zijn want ik word er echt gek van. Groetjes!
Wat vervelend voor je zeg dat je moet afwachten ik word daar zelf ook helemaal gek van. Misschien zijn het gewoon hormonale veranderingen omdat je lichaam misschien wel al een beetje bezig is met de overgang. Als je zwanger blijkt te zijn is het dan welkom?! hou je taai!
Het is nog te vroeg om zwangerschapskwaaltjes te hebben als je 20 febr. een eisprong hebt gehad. Ik zou je er zeker geen zorgen over maken. Je eisprong kan ook gespannen borsten en wat bloedverlies geven, dus ik zou zeker niet uitgaan van zwangerschap als je gesteriliseerd bent. Wordt je uiteindelijk toch niet op tijd ongesteld, dan is het toch een kwestie van een testje doen. Succes!
Mog ik zwanger zijn dan is het meer dan welkom, ik heb namelijk heel veel spijt gehaad van mijn sterilisatie. En al die symptomen heb ik al een maand lang. Dus mog ik zwanger zijn, dan is het al 4 weken zeker. En wat ik dacht dat het eisprong was, kon innestelling zijn. Want je hoort geen bloedverlis te hebben met eisprong, toch?
Als je al 4 weken zwanger zou kunnen zijn, dan zou ik als ik jou was gewoon testen. Dan weet je het gelijk zeker. Succes!
Hoi, Ik word er niet goed van. Ik had gisteravond zo zin in ovenkip. Uur lang in de keuken gestaan, en toen het klaar was, luste ik het niet meer. Maar mijn maag rommelde van honger. Toch wat gegeten, maar geen kip. En het gaat hele dag zo door: wel zin-geen zin. Vanochtend werd ik niet lekker van koffie terwijl ik drink het 2 kopjes iedere ochtend, ik kon het gewoon niet door mijn keel krijgen. Maar ik blijf chocolade eten. Weer iets nieuws. Bij mijn jongste zat ik iedere dag aan chocolade. ?HORMONEN OF .......? Ik durf bijna niet te hopen.
Je lijf kan verschrikkelijke truukjes met je uithalen als je denkt dat je mogelijk zwanger bent. Ik heb in al die tijd dat wij het proberen al zo vaak gehad dat ik dacht: " nou, het kan bijna niet missen want ik heb daar-en-daar last van". Nou, mooi dat ik gewoon ongesteld werd. De enige manier om het snel te weten is dat je een test doet.
Oh ja, je lichaam kan je echt helemaal voor de gek houden..weet ik helaas uit ervaring.. Maar als je denkt al 4 weken zwanger te zijn: TESTEN! Dan weet je het meteen, toch?
Ik heb week of 2 geleden twee keer getest, allebij nega. Maar ik wacht wel even af tot 4 maart, hopelijk weet ik dan iets meer. Het is moeilijk, he, al die tijd wachten, maar zit niets anders in.
Eerlijk gezegd denk ik zelf dat de kans erg klein is dat je zwanger bent. Je bent gesteriliseerd en je hebt negatief getest toen je al 2 weken "over tijd" was. Het zou wel allemaal erg toevallig zijn als alsnog blijkt dat je zwanger bent. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat is uiteraard zo, maar de kans is wel bijzonder klein, denk ik.
Hoi meiden, Ik zit nog steeds af te wachten. Ondertussen alle dagen misselijk, zelfs van glasje water en sinds 3 dagen enorm spierpijn bij mijn schouders. Ik heb gelezen dat het symptoom kan zijn van buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ben vreeselijk bang. Maar aangezin ik gesteriliseerd ben heb ik wel de kans voor. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?
Huh? ik heb er geen verstand van hoor.. Maar als je gesterilliseerd bent, heb je dan toch ook geen eisprong?
Die heb ik wel, maar omdat mijn eileiders zijn afgesloten kan zadcel mijn eitje niet bereiken. Maar de clips kunnen na verloop van tijd verschuiven en eileiders kunnen zich alsnog herstellen. Daarom is ook mijn twijfels. Raar genoeg maar ik voel mij echt zwanger. Net als 4 voorgande keren. Maar ik ben ook bang.
Je moet gewoon testen. Als je een BBZ hebt, dan krijg je volgens mij ook een positieve test. Als je zwanger blijkt te zijn, moet je toch naar een verloskundige om te zien hoe ver je bent, en dan kan een BBZ ook gelijk worden gediagnosticeerd.
Ik ga zo meteen naar de HA. Ik hou het niet meer vol. Al die misselijkheid en moeheid. Om 7 uur s'avonds lig ik al te slapen op de bank. Net was mijn dochter langs geweest. Ze weet niets van mijn problemen. Ze kwam net binnen en vroeg gelijk of ik haar iets te vertellen heb. Ik zei van niet. "Wel" zegt ze. "Jij ben zwanger" Gek genoeg maar dat heeft ze ook tegen twee vrindinen gezegd, en week of zo later kwamen ze achter dat ze echt zwanger waren. Ik heb net een vertikale streep op mijn onderbuik ontdekt. Er moet toch meer duidelijkheid komen. Hoop dat ze gelijk heeft. Hou jullie op de hogte
Net bij de HA geweest. Zij heeft een test gedaan en die was nega. Ook inwendig onderzocht en zij dat mijn baarmoeder hoger zit dan het moet zijn. En ze zij dat alles, behalve test duid op zwangerschap. Ze belt zelf naar gyn om te vragen waneer ik kan komen want ze heeft anders geen verklaring voor mijn klachten. Afwachten dus. Maar wat betekent het als je barmoeder hoog is, is het echt een teken? Want ik weet het niet meer.
Ik heb geen idee.. Maar kan ze niet gewoon een bloedtest aanvragen? Dan heb je meteen zekerheid? En kun je vandaag misschien nog. Een gyn moet je toch meestal een paar dagen op wachten. Een bbz geeft volgens mij wel 10 keer zoveel hormonen af dan een gewone zwangerschap, volgens mij. Dus dan zou de test zeker positief moeten zijn.