Hoi dames, Ik slik nu 5 maanden de pil. Ik doe dit regelmatig en altijd voor het slapen gaan rond een uur of tien (soms wat eerder, soms wat later) De laatste tijd voel ik me niet meer zo lekker en ben bang dat ik zwanger ben. Heb net even gezeten en teruggedacht naar de dag dat het allemaal begon, dit is het lijstje: 06-02-2008 menstruatie 09-02-2008 begonnen met de nieuwe strip 20-02-2008 zou ik volgens kalender moeten ovuleren 23-02-2008 gemeenschap gehad (zonder condoom) 27-02-2008 extreem duizelig en misselijk 04-03-2008 menstruatie 08-03-2008 moeite met ontlasting 09-03-2008 menstruatie gestopt 11-03-2008 gemeenschap gehad 15-03-2008 gemeenschap gehad 18-03-2008 veel plassen, komt weinig uit, maar ook pijn/branderig gevoel 19-03-2008 zou ik volgens kalender moeten ovuleren 19-03-2008 hele erge buikpijn, leek op menstruatiepijn 19-03-2008 vanaf deze dag zijn mijn borsten iets opgezwollen en pijn aan de zijkanten. 20-03-2008 raakte mijn neus aan en kreeg ineens bloedneus (ochtend) 20-03-2008 heeeeeel erg moe, ging om 7 uur in de avond slapen en werd pas de volgende dag om half 7 wakker. 22-03-2008 nog steeds last van borsten en pijn bij het plassen. ontlasting gaat ook nog moeizaam. soms krampjes onderin mijn buik. Ik heb begrepen dat als je zwanger bent en je de pil blijft slikken je ook gewoon bloedt tijdens de stopweek, maar moet ik naar aanleiding van bovenstaande een test doen en zo ja, wanneer kan ik dat het beste doen? Volgens de kalender moet ik 1 april weer menstrueren. Alvast bedankt voor jullie reacties dames. Groetjes
er van uitgaan dat 04-03 de eerste dag van je menstruatie was, zou ik 28 dagen later (= 1 april) testen. het lijkt erop dat je misschien ook last hebt van een blaasontsteking. als dat branderige gevoel bij het plassen aanhoud zonder 'echt' te plassen, zou ik even naar de dokter gaan.
denk je niet dat het in februari al zover had kunnen zijn? Ik las ook dat als het ongeveer een week aanhoudt, dat branderige gevoel je inderdaad naar de huisarts moet. Ik zal dan ook gaan
als je zwanger bent, ben je daar toch gevoeliger voor? ik zeg niet dat het geen blaasontsteking hoeft te zijn, maar dat het wellicht een symptoom is....of heb ik het mis?
ok het is dan geen symptoom, maar je bent er wel gevoeliger voor. dit heb ik gegoogled: In de zwangerschap heb je een verhoogde kans op een blaasontsteking. Dit komt omdat de blaas opzij wordt gedrukt door de groeiende baarmoeder. Hierdoor moet je vaak plassen, en er blijven ook makkelijker restjes urine in de blaas zitten. Bovendien bevat de urine meer voedingsstoffen dan normaal, wat ook een bron kan zijn voor het ontstaan van ontstekingen.
In principe ovuleer je niet hoor, als je de pil slikt... Dus als je gewoon netjes hebt geslikt is de kans wel heel klein dat je zwanger bent. tenzij de pil voor jou niet zwaar genoeg is natuurlijk. Ik zou nog gewoon even afwachten en als je het echt wilt uitsluiten, even een testje doen! Succes, Liefs, Marijn
Hoi dame, had ovulatiedag alleen geplaatst als indicatie Heb trouwens gister maar getest en ben niet zwanger. Het lijkt me toch sterk dat deze symptomen van de pil zijn, ik zie wel hoelang ze aanhouden en anders ga ik maar naar de dokter. groetjes
Hoi, Door pilgebruik wordt je eisprong onderdrukt, dus in principe kun je dan niet zwanger raken. In hele enkele gevallen (1% van de pilgebruikers) komt er toch een eisprong en kun je toch zwanger raken. Als je een eisprong hebt, dan moet je net voor de goede periode seks hebben gehad, en dan nog heb je ongeveer 25% kans om zwanger te raken. In februari heb je seks gehad, nadat er eventueel een eisprong had kunnen zijn, dus minimale kans dat je zwanger kon raken. Ik denk dus niet dat er wat aan de hand is. Ik denk dat je een blaasontsteking hebt, dus ik zou binnenkort urine naar de huisarts brengen. En dat je een grotere kans op blaasontsteking hebt, dat is vaak later in de zwangerschap, niet aan het begin. Groetjes Saskia
Ik heb ook even een vraagje: ik slik ook de pil en altijd menstruatie van 6 dagen. Deze keer kwam het wel gelijk toen ik de laatste pil nam dus wel op het normale moment, maar het duurde nu maar 3 dagen en ik had er veel minder last van dan normaal. Ook was het met name wat donker/bruinig verlies. Niet helderrood en ook niet heel veel. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ben een beetje bang dat ik zwanger kan zijn, omdat ik vorige maand wat last van diarree heb gehad ivm de griep, maar dan nog is de kans toch klein? Je bloedt dan toch gewoon meestal niet? Heb verder overigens nergens last van. Alleen beetje strakke buik, maar kan ook van mijn spastische darm komen.
Moosterhof, ik weet niet in welke week je last had van diarree? Je hebt kans om zwanger te raken als je rond dag 14 van je cyclus zit, gerekend vanaf de eerste dag van je menstruatie. Dat is dan ongeveer in het begin van de tweede week dat je de pil slikt.
ja dat weet ik eigenlijk niet meer precies. Heb nu last van een heel klein beetje lichtroze bloedverlies. Alleen als ik plassen moet en het afveeg zie ik een heel klein beetje lichtroze slijm. Sorry voor alle details, maar vraag me gewoon af wat dit kan zijn. Heb verder geen zwangerschapssymptomen dus denk zelf niet dat ik zwanger ben. Daarnaast werd ik een paar dagen nadat ik stopte met de pil dus 'ongesteld' Op het juiste moment dus gewoon. Dan kan het toch geen innestelingsbloeding zijn?
euhm, de moeder van een vriendin van me zei dat ze '2 pillen en 1 spiraaltje heeft rondlopen' (2 keer zwanger geraakt ondanks de pil en 1 keer dus ondanks haar spiraaltje ) , je moet maar is toevallig tot die 1% behoren hé
he dames, normaal word ik ongesteld in de avond, maar heb deze keer in de ochtend een druppeltje bloed verloren en sindsdien niks meer. kan het door stress wegblijven? zoveel heb ik er nou ook weer niet over nagedacht
Heb je tijdens de eerste week van je pil gebruik diarree gehad? Want dan kan je eitje wel rijpen, hoeft niet natuurlijk.