anticonceptie NA bevalling

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door BabyBergen, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Hoe snel mag en kan ik na de bevalling aan de pil?

want als ik iets niet wil is het weer zwanger raken

het liefst zou ik ook gesteriliseerd worden,maar doen ze dit wel al op 31 jarige leeftijd?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wil je borstvoeding geven?
    Volgens mij kun je al snel aan de pil. Alleen bij BV heb je iets minder keuze omdat het anders de BV teveel beinvloed.
    vaak gaan mensen na de 1e menstruatie aan de pil, maar af en toe hoor ik ook van mensen dat ze snel na de geboorte weer beginnen. Als je de 1e menstruatie afwacht, dan heb je ook al een eisprong gehad, en dus een kans op zwangerschap..

Ik denk dat ze bij 31 niet direct toegeven bij een steralisatie. maar onder de 30 is het vaak onmogelijk. Daarboven wil het vaak wel, zeker als je goede redenen heb (zware zwangerschap, genoeg kinderen etc)

Ik denk dat je beide vragen wel kunt stellen bij je VK/gyn!

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik wil ongeveer 2 maanden BV geven als het lukt, maar daarna toch weer wat vrijheid terug,omdat ik ook weer wil gaan werken

ik heb al 2 kinderen verloren, en dit is mijn 3e kindje, en deze wens kostte al veel stress....
    omdat ik ook nog eens baarmoederhalskanker heb wil ik gewoon absoluut geen zwangerschap meer..

ik wordt gesneden na mijn bevalling voor de kanker,en de arts heeft aangegeven daarna beter is geen kinderen meer te krijgen,(maar niet verboden), dus denk nu alvast dus na over de anticonceptie

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Baby@ Jeetje meis wat heb je wat door gemaakt dikke knuf.

6. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hallo

Ze doen het hier pas na 30 jaar ( dus dat zou moeten kunnen )
    En met een keizersnede ( mocht dat van toepassing zijn ) kunnen ze dat ineens doen !!

Anders zit er niks anders op om een afspraak te maken bij een gyn die kan je meteen alle info geven

Heel veel succes !!

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    tnx

ja tis niet niks
    maar leven bestaat uit leuke dingen toch? en daar gaan we gewoon voor :D
    maar ik wil het wel op de goede manier doen vandaar dat ik dacht, dat weten ze vast hier op het forum wel :p

anders misschien toch vragen aan de gyn, als ze mij voor de K gaan snijden of ze gelijk kunnen steriliseren, pijn en rusten heb ik dan toch al :D

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    een vriendin van mij is na hun 2e kindje gesterilliseerd. zij was toen nog maar 26.

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    maar had zij een bepaalde reden of werd het gewoon zomaar toegestaan>?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier 2 weken na de bevalling gestart met de pil. Maar dit mocht omdat ik geen bv geef. Anders even de huisarts bellen. Die zal het precies weten.

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ze heeft 2 rotzwangerschappen gehad. Epileptie gekregen tijdens de tweede zwangerschap en dus steeds aanvallen. Nog een kindje krijgen is met de medicijnen die ze slikt ook niet verstandig. Maar het belangrijkste was dat ze zelf echt niet meer zwanger wilde worden. Gyn stond volgens mij niet te springen maar uiteindelijk wel gedaan.

Deel Deze Pagina