Ben een beetje zoekende naar het ideale anticonceptiemiddel. Lastig hoor! Hormonen wil ik liever niet meer, en dan hou je nog over het gewone spiraal, condooms en sterilisatie. Dat spiraal heb ik ooit gehad en vond het plaatsen ervan zo ongelofelijk pijnlijk dat ik dat liever niet meer wil. Condooms, tja, is een mogelijkheid maar dat geklungel vind ik ook niet echt ideaal. En dan sterilisatie. Vind ik weer zo drastisch! Ik zou dat echt een hele enge stap vinden om te zetten, ben veel te bang dat ik daar ooit spijt van krijg. Zie ik nog een ideaal voorbehoedsmiddel over het hoofd, of is dit het zo'n beetje? Ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die heel erg blij zijn met hun keuze voor anticonceptie. :
tja denk dat dat het dan is zonder hormonen ik was dat geklungel zo zat met condooms dat ik maar aan de prikpil ben gegaan ik kon namelijk niet tegen die hormonen van de pil enz ik heb m nu 2x gezet en heb nergens last van ik en mijn vriend willen beide geen kids meer vandaar dat ik de prikpil heb genomen
Ivm migraine wilde ik dus ook zo min mogelijk hormonen. Echter werd de Mirena door velen aangeraden (volgens mij worden de artsen hiervoor betaald of zo...als ik er over na denk vind ik dat iedereen wel heeel erg pro mirena is). Het plaatsen zelf vond ik niet zo geweldig, maar later hoorde ik dat ze normaal zeggen dat je het beste al een pijnstiller kunt nemen voor de plaatsing. Ik denk dat er niet een ideaal anticonceptie middel is... het is zo persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld geen problemen met de Mirena, maar velen hebben dus wel last van dat ding. Nu heb jij pijn gehad bij het plaatsen van het koperspiraaltje, en sommigen vinden dit dus weer super meevallen (ik vond het plaatsen dus ook niet meevallen). Ik vind het nu in zoverre ideaal dat ik er nu geen last van heb, maar of ik hem ooit durf te vervangen weet ik niet.. dus over een jaar of 4,5 moet ik ook weer gaan overwegen wat ik wil.