In december ben ik met een nieuwe pil begonnen. In de eerste weken van dit jaar merkte ik dat ik een verminderde eetlust had. Eerst dacht ik dat dat kwam omdat ik rond de feestdagen ziek ben geweest (buikgriep) maar ik heb nog steeds niet zoveel zin in eten. Het lijkt me sterk dat het nu nog door de griep komt. Vandaag bedacht ik me ineens dat ik de nieuwe pil ook sinds die tijd slik en nu vraag ik me af of er een verband kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Morgen slik ik de laatste pil uit de strip en ik overweeg om niet met een nieuwe strip te beginnen om te kijken of mijn eetlust weer terug komt.
Slik je de pil door, zonder pauzeweek? Kan zijn dat het door de pil komt. Een verandering in je hormonale huishouding kan echt voor allerlei dingen zorgen. Een verminderde eetlust is nog niet eens het vreemdst wat ik kan bedenken. Maar heb je er last van dan?
Ik slik de pil niet door. Heb het in het verleden wel eens gedaan om mijn menstruatie te verschuiven. Ik vind het heel vervelend dat ik niet zoveel zin heb in eten. Laatst gingen we gezellig uit eten en heb ik bijna de helft laten staan. Dat lijkt me niet goed.