Hoi Meiden, Ik vermoed dat er iets mis gegaan is met de anticonceptie (condoom) Wij willen nu nog geen enkel risico lopen, want nu zwanger raken mag en kan gewoon niet. Maar ik heb vanmiddag tegen 3 uur de morningafter pil genomen, nu is de vraag binnen hoeveel tijd wordt het opgenomen en hoelang werkt het door. Ben zo benieuwd, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zit mij zo niet lekker hem te hebben gegeten i.v.m de mega hormonen die erin zitten. Hopelijk is het gauw uit mijn lichaam. Liefs Wilma26
ha meid! jeetje ik ken het gevoel... mijn ervaring van de morning after pil ( toevallig afgelopen maand ook gebruikt ) dat hij goed zijn werk doet ( als je het maar netjes binnen de tijd doet zoals aangegeven ) en dan is het wachten geblazen... sterkte!
ah nog iemand dus, nou heb weinig last gehad hoor gelukkig. Was echt wel bang moet soms mischien een minder op google gaan lezen Maar vind het best wel weg de pil stel nou dat ... maar goed het mag en kan nu echt niet (zwangerschap is afgeraden door gyn) maar waren onzorgvuldig te werk gegaan nouja hadden het idee dat het condoom zijn werk niet goed heeft gedaan, en mag pas over een maand de spiraal. Het is denk ik ook een anst hoor. Nou wij houden ons voorlopig in elk geval in hahaha Bedankt in elk geval voor je reaktie
Ik heb geen idee =, maar hopelijk doet hij zijn werk. Inderdaad warom mag je pas over een maand een spiraal. Hier had de verloskundige gezegd rond de 10 weken ongeveer. 6 weken was te vroeg.
wat vervelend dat ut condoom zijn werk niet had gedaan.. hadden wij ook * bloos * ... vertrouw je erop gaat het nog mis ja ja ik weet wel de kans bestaat altijd maar toch !!! ik zou er gewoon vanuit gaan, dat de morning after pil zijn werk heeft gedaan juist door de zenuwen blijft ook de ongesteldheid weg !!! duim voor je !!
De morning after pil werkt tot 72 uur na de onveilige sex. Wel neemt de kans af dat hij ook daadwerkelijk een zwangerschap voorkomt. Na het nemen van de morning after pil beschermt hij echter niet tegen een nieuwe zwangerschap. Als je dus weer onveilige sex hebt na het nemen van de morning after pil, beschermt deze niet. Er word wel afgeraden om de morning after pil vaker dan 2x per jaar te nemen omdat het een hormonenbom is. Je cyclus kan nu ook flink in de war zijn en ook je menstruatie kan nu uitgesteld zijn, heviger/rustiger worden of zelfs eerder komen. <24 uur - 95% betrouwbaarheid 24-48 uur - 85% betrouwbaarheid 48-72 uur - 58% betrouwbaarheid Kans op zwangerschap < 24 uur - 0,5 -1% 24-48 uur - 2% 48-72 uur - 4%
Lieve meiden thanks voor jullie antwoorden, Zal even reageren waarom ik nog geen conceptie mag kan wil. Het zit zo wij laten ons onderzoeken in een universitair ziekenhuis. En die willen zo min mogelijk medicijnen etc. Aan de hand daarvan beslissen wij ooit voor een derder te gaan ja of nee, en dan wordt het sterilisatie, ik kan namelijk niet tegen hormonen van de pil. De morning after pil hebben we goed doorstaan alleen gisteren over gegeven. Hopelijk is cyclus zo weer hersteld, en ben ik niet zwanger willen zo graag weetje van een kant hoop ik dat de pil niet gewerkt heeft maar van de andere kant. Mag kan het gewoon niet, Want een zwangerschap is afgeraden door het streekziekenhuis. Vanwege ernstige complicaties. Ik en mijn man schamen ons dan ook best wel dat we ons niet zo goed hebben ingehouden en het condoom er zeer waarschijnelijk te gauw om heen geschoven is. Waardoor het mischien wel gescheurd is. ja moeilijk he meiden het enigste wat ik kan zeggen is dat ik me schaam, en dit niet meer wil. Na 24 febr. hebben we duidelijkheid.