haaai meiden misschien beetje rare of onzin vraag, ik ben nu dus bijna 6 maanden na bevallig terug op mijn oude gewicht maar gek genoeg krijg ik nooit complimentjes als ik dikker wordt dan zeggen ze wel meteen goh jij bent dik geworden ! maar met het afvallen zegt niemand er wat van Vandaag dus ook ik had een vriendin die had ik pas toen ik hoogzwanger was, voor het laatst gezien en duh ik was zwanger dus hele dikke buik +30 kilo , heb haar gister gezien en ze zegt niks erover. Ze vertelt wel over een ander vriendin die weer op gewicht is na de bevalling dus ik zei van ik ben die 30 kilo gelukkig ook kwijt. Zegt ze helemaal niks En laatst ook met een nicht die zei ben je wat afgevallen?? ik zei uhm ja ( ik dacht inmezelf wat? uh 30 kilo!! ))zegt ze ooh komt nog wel hoor ontzwangeren duurt een jaar je zult vast nog wel wat afvallen! terwijl ik nu dus gewoon op mijn oude gewicht zit. Ik vind het erg raar En toen durfde ik ook niet te zeggen dat ik die 30 kilo ben kwijt geraakt. Misschien zie ik er nog dik uit ofzo? Of ben ik gewoon raar dat ik naar complimentjes zit te vissen , ik ben nu ook erg depri en onzeker misschien dat ik daardoor zulke dingen wil horen ? nouja ik wou het gewoon ff kwijt ff klagen haha
owja ik wou dus vragen of jullie dit ook hebben meegemaakt! en of jullie ook zulke dingen willen horen of niet
Ach... mensen zijn altijd zuinig met complimenten..... Zeker over gewicht..... en soms lijkt het wel ofdat mensen (lees: vrouwen) er een bepaald goed gevoel bij krijgen als andere mensen dik worden.... Vragen ze constant "hoeveel ben je nu aangekomen"..... ik heb eigenlijk nooit complimenten gekregen.... ja nu ik zwanger ben van de vierde... "ja jij hebt toch zo weer je oude figuur terug... (op geiiriteerd toontje)... lekker langs je heen laten gaan....!! Ennuhh ik vind het knap hoor....!!!! Goed gedaan meid...!!!!
Ik snap dat je er een beetje onzeker van wordt... Ben je stevig gebouwd misschien, waardoor het minder opvalt (ookal is het 30 kilo die je kwijt bent)? In elk geval, ik vind het super van je dat het je gelukt is, bij de meesten blijven toch altijd wel wat "restkilo's" zitten, dus meid je hebt het prima gedaan!! Knuffel voor jou...
`bedankt meiden, ja ik ben nooit de slankste geweest ik heb gewoon normaal figuur niet dun en niet dik mijn bmi is 23 misschien daarom.
Ik vind het fantastisch dat je al zoveel kwijt bent in zo'n korte tijd!! Goed gedaan! Ik had het je niet nagedaan! En inderdaad, mensen (lees: vrouwen) zijn heel slecht in complimenten geven mbt gewicht. Denk dat de meeste er zelf zo onzeker over zijn dat ze er geen nadruk op willen leggen. Die ene vriendin van jou zegt vast tegen andere mensen wel dat jij zoveel bent afgevallen Oh haha, zelfde grapje mbt vrouwen als Cerberus zeker onbewust blijven hangen...
ja ik hield voornamelijk veel vocht vast maar zat vast ook wel vet bij want ik at laatste tijd veel. Daardoor is het wel snel gegaan denkik. Ik doe ook niet veel om af te vallen ik eet gezond maar snoep ook wel eens.
ow en andersom zeg ik het wel! bijv ik heb een vriendin die heeft kindjes ik zeg altijd tegen haar je ziet er heel goed uit etc!!
Sila wat superknap van je!! 't Is vast gewoon jaloersigheid dat mensen er niks van zeggen. Hier word ik gelukkig uitbundig geprezen door vriendinnen en familie als er weer een kilo af is Heb ik ook wel nodig, want af en toe heb ik wel een kleine motivatiecrisis. Als je 20 kilo kwijt moet en je valt er 3 af, ben je nog steeds dik namelijk.
bedankt janneke! jij bent nu bezig met afvallen dus? ik wens je veel succes hopelijk raak je de kilos ook snel kwijt
Super gedaan meis! En t ligt gewoon aan de mensen om je heen.. En tsja er zijn vrouwen waar zelf wat is blijven plakken en die zeggen dan vaak niets erover.. Terwijl bijv. je moeder/beste vriendin/man er wel wat positiefs over zegt.. Mijn man bijvoorbeeld 5 weken na bevalling; Schat ik had nooit durven dromen dat je zo "goed/mooi" uit de bevalling en zwangerschap zou komen. Nou dat doet me 100x meer als andere mensen die het niet zien of er wat over zeggen.. En ik was 20 kilo aangekomen.. Trots op jezelf zijn meis!!!
dankje wendy! haha hey wat toevallig zoiets heeft mijn man ook gezegd tegen me, hij dacht dat ik altijd zo zou blijven ofzo haha
Wel vreemd ja, ik kreeg wel te horen dat ik wel erg dik werd op het einde vd zwangerschap, gelukkig voornamelijk vocht. Ook droeg ik erg rond, dus superbrede heupen enz.. Maar nu k na twee weken op gewicht ben, zegt niemand meer wat! Mijn man en moeder wel gelukig, maar verder... Meid, goed van je hoor , fijn dat je weer op gewicht bent en dat je er niet zoveel moeite voor hoeft te doen!
Het zwangergewicht was ik vrij vlot kwijt. Ik geloof dat ik tegen de tijd dat ik ging werken (na 4 mnd) bijna op mijn oude gewicht zat. Al vrij snel naardat ik ging werken volgden restkilo's en nog een kilootje of twee extra. Bij mij worden er soms wel opmerkingen over gemaakt, maar op mij komen die eerder negatief over dan positief. Laatst een collega: "Tjee, jij moet nu toch wel echt gaan oppassen hoor, er mag echt niks meer van af." Terwijl ik nu al maanden op hetzelfde gewicht zit. Ik ben 1.76 lang en mijn gewicht schommelt zo rond de 68 kg. Ik heb net even gekeken: dat is een bmi van 22. Niks mis mee, lijkt mij. Ook krijg ik vaak te horen; "Wacht maar tot je stopt met borstvoeding." (Ik voed nu nog twee keer per dag.) Tja, ik trek me er maar niet al te veel over aan. Ik ben blij met mijn gewicht en voel me er gezond en fit bij. Verder kan het me niet veel schelen wat een ander er van denkt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook nooit iets zeg over het gewicht of figuur van een ander. Ik krijg de indruk dat het bij veel vrouwen nogal gevoelig ligt. Dan houd ik maar liever mijn mond erover. Maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken, Sila. Knap dat je die 30 kg al weer kwijt bent!
Hier is het ook nooit goed! (alleen een beetje andersom verhaal) Toen ik zwanger was vonden ze mn buik vaak 'te klein'. (er is toch echt een heel gezond 7 pondertje uit gekomen) En een jaloers meisje van de sportschool deed juist alsof ik 'moddervet' was geworden haha. (toen zag je echt nog niks ) En nu ben ik snel alle kilo's kwijtgeraakt. (zit op normale gewicht) Heb nu BMI van 21.2, heel gezond dus, (weeg 65 bij 1.75m) maar toch had ik gisteren kraamvisite en het enige wat ervan af kon was: 'kijk die spielebeentjes nou, o je armen zijn echt dun he?' Het zijn idd altijd de vrouwen als je het mij vraagt Mijn broer en man waren juist kei lief en vol lof! Meid, het is echt superknap dat je al die kilo's kwijt bent! Laat ze maar lekker lullen allemaal. En het zal grotendeels wel afgunst zijn... Knuf! Volgens mij zag ik gisteren van jou een buikpic langskomen en dat ziet er echt al super uit!!!
Het enige wat ik hierover kan zeggen is wees trots op jezelf. Ik heb tot een half jaar na de bevalling van mijn eerste mijn uiterste best gedaan om niet verder af te vallen dan het geboorte gewicht ivm borstvoeding. Voor de zwangerschap woog ik 67,5 (ben 1,76), gemiddeld dus, ik ben gestopt met wegen toen ik boven 80 kilo kwam zo'n 4 weken voor de bevalling, dus is er nog aardig wat bijgekomen. Binnen twee weken na de bevalling zat ik op 70 kilo, en daar ben ik tot een half jaar bewust op gebleven. Commentaar van mensen (gelukkig niet van naaste of goede vrienden hoor) voornamelijk collega's: Goh dat baby gewicht blijft ook hangen, en jeetje ik dacht dat je zou afvallen van de borstvoeding. Na een half jaar moest ik op anti-allergeen dieet, waardoor ik naar de kilo ging, zodra de mensen die het eerdere negatieve commentaar gaven erachter kwamen kreeg ik te horen dat ik ongezond mager werd. Je krijgt niets te horen omdat er mensen jaloers zijn, of onzeker over zichzelf, het is makkelijker iemand anders naar beneden te praten, of te negeren, in plaats van jezelf te complimenteren voor je goeie kanten en te werken aan je zwakke punten. Trek het dus niet, absoluut niet persoonlijk aan. Zorg dat jij lekker in je vel zit, al is het een kilo meer of minder, en als je een doel bereikt heb wat je je zelf hebt gesteld dan mag je trots zijn op jezelf, en je naaste zullen dat ook zijn op je.
hier zei me mem dat ik wat magerder werd de handen en de benen ben nu 59 kilo ben zelf lichter dan voor de zwangerschap, hier ook niet veel aan gedaan eet ook nog lekker dingen.. knap hoor 30 kilo er af
hier zien ze het wel dat ik afgevallen ben, maar zit nu onder mn gewicht van voor daniels zwangerschap dus ik krijg te horen: die zwangerschappen hebben je ook geen goed gedaan he! pardon? ik ben er juist blij mee en ben echt nog niet te mager hoor! (bmi 21)
Ach dat gezeik altijd over je lichaam. Ik word er knettergek van. Een complimentje zal er inderdaad nooit uitkomen maar commentaar des te meer. Te dik, te dun, een plekje hier, bobbeltje daar, grrr laat me met rust.
Hm, speelt jaloezie ook een rol? (Heb niet alle reacties gelezen...) Ik ben na de bevalling alleen maar aangekomen helaas, een kilo of 5 in totaal nu Ik kon in mijn 3e trimester nauwelijks eten en moest dat blijkbaar inhalen, plus ik ben nog steeds erg moe omdat ons meisje nog niet doorslaapt, en compenseer dat vaak met eten. Ik ben gewoon stikjaloers op meiden die "vanzelf" hun zwangerschapsgewicht zijn kwijtgeraakt, en anderen zoals jij denk ik die het met inspanning en moeite is gelukt, tja, dat zou ik moeten bewonderen en prijzen, als mede-vrouw, maar als het ook lijkt alsof het maar "vanzelf" is gegaan vind ik het gewoon erg confronterend en moeilijk om een complimentje te geven. Misschien helpt het nog als je laat doorschemeren dat het je moeite heeft gekost en je zelf erg opgelucht bent.