Aambei met bloed?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nala010, Jun 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik heb sinds dat ik zwanger ben een aambei, ik had en heb er eigen weinig last van.
    Vanmorgen zag ik wat opgedroogd bloed in m'n onderbroek, vrij ver naar achter. Later op de dag bloedveegjes, duidelijk van de aambei.
    Ik ben even met een spiegeltje gaan inspecteren en zag dat de aambei iets naar buiten was gekomen, met aan beide zijdes een paars/rood bolletje gevuld met bloed.

Kan ik gewoon iets bij de drogist kopen vb crème?
    Of is het verstandig vanwege die bloedbolletjes contact op te nemen met de huisarts? Heb voorheen voor deze aambei wel zetpillen gebruikt van de drogist omdat hij toen nog binnenwaards zat, erg secuur was ik er niet mee omdat ik er eigenlijk geen last van had.. Stom..

Wil er snel wat aan doen, zie namelijk al hele scenario's van enorme aambeieen na de bevalling.. Haha..

Alvast bedankt!!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Nala010,

je kunt het beste Curanol aanschaffen (tabletten oraal en zalf). Sommige verloskundigen verkopen het en apotheken tegenwoordig vaak ook. (vroeger was er maar 1 apotheek die het mocht verkopen ivm copyright). Helpt heel goed. Je hoeft er verder niets mee, want er is ook door de huisarts verder niet s aan te doen en het staat een bevalling niet in de weg. Het is gewoon een lastige kwaal. houdt je ontlasting soepel (vezelrijk eten en veeeel drinken) en probeer anders vochtige toiletdoekjes te gebruiken ipv gewoon wcpapier.

Groeten Brigitte

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Dankje voor het snelle antwoord! Ik ga het morgen gelijk halen!

Share This Page